Gisteren op de meet and greet van AV geweest en nog even met Ralf Dennissen gesproken over het waarom dat ze met de DC2 niet zoveel gedaan hebben. Toen ik zei dat dat de beste voorwielaandrijver was en dat hij te weinig aandacht kreeg in de media tijdens de introductie kreeg ik van Ralf te horen dat er in het ontwikkelingscentrum van Ford een Lotus Elan stond als voorbeeld hoe je een snelle voorwielaandrijver moest maken. Dan vind ik het trouwens knap dat ze met hun snelle voorwielaanrijvers nog niet eens in de buurt zijn gekomen van de DC2 :twisted: .
Nu vraag ik me af: is die Elan dan echt zo goed? voor de volledigheid: ik bedoel dus deze auto
De elan was in zn tijd de beste voorwielaandrijver. Dat is zonder twijfel te zeggen.
Alleen gaan fabrikanten steeds verder en leren ze van elkaar.
Direkte testen zijn er nooit geweest maar bv wel G-force tabellen die aangeven dat de ITR hogere G-krachten haalt dan de elan. Verder is hij ook sneller. De Elan heeft maar 162pk.
De ITR is de betere van de 2, ga daar maar van uit!
Gaskleppie wrote:De ITR is de betere van de 2, ga daar maar van uit!
Dan vind ik het niet gek dat Ford nog steeds achterblijft op de DC2 in een direct vergelijk, hadden ze maar een DC2 in hun ontwikkelingscentrum moeten zetten :twisted:
Martin.O wrote:IEDERE fabrikant heeft een DC2 in hun ontwikkelingscentrum staan als voorbeeld
echt waar
Amen :wink:
De Lotus Elan was toffe car, maar is verkocht als concept aan KIA...
Waarom Ford een Elan heeft staan en geen DC-2?
Bij die hamburgervreters moet er een turbo op zitten; "more power dude".
Lotus weet echt wel hoe ze een goed onderstel moeten bouwen, FW drive hebben niet veel ervaring mee. Blij dat ze toen de Elise hebben gemaakt onder Romano Artiolli.
Ik ben als Eliserijder ook niet al te enthousiast over deze "new" Elan... Lotus en voorwielaandrijving gaan net zo goed samen als Porsche en SUV's vinnik (De oer-Elan, die reed pas goed, zeker voor die tijd!) En Ford voorwielaandrijvers moet je ook niet overschatten... Heb een Fiesta ST voor dagelijks gebruik en nu met dit koude weer echt om de haverklap wielspin en torque steer (en hij is veel te soft geveerd). En dan hebben we dus nog maar over 150 pk, komt niet bij een type R in de buurt (ook niet qua prijs btw, vandaar dat ik er toch eentje rij )