In de Honda tempel
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
ontbranding gebeurt misschien bij 1500 graden, maar dat is onder hoge druk. Als de gassen de motor daarna verlaten heb je een enorme verlaging van druk wat heel veel warmte weg haalt.
Dat is ook de reden waarom turbo motoren een veel hogere EGT hebben. Daar valt de druk niet direkt weg maar blijft er een bepaalde druk over die tegen de turbo staat te persen. Daarom zie je bij turbo motoren vaken een roodgloeiend spruitstuk dan bij een NA motor.
Dat is ook de reden waarom turbo motoren een veel hogere EGT hebben. Daar valt de druk niet direkt weg maar blijft er een bepaalde druk over die tegen de turbo staat te persen. Daarom zie je bij turbo motoren vaken een roodgloeiend spruitstuk dan bij een NA motor.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Hier nog een ander filmpje van misschien wel dezelfde Honda F1 motortest op hondaracingf1.com met commentaar.
Life of an Engine
En de motor die wordt aangestuurd met een simulatie van het Suzuka-circuit.
Suzuka lap video
8) heerlijk...
Edit: Nee 't is een ander blok.
Life of an Engine
En de motor die wordt aangestuurd met een simulatie van het Suzuka-circuit.
Suzuka lap video
8) heerlijk...
Edit: Nee 't is een ander blok.
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Echt heerlijk!!! Het enige wat ik van die japanse tekst in het begin kan lezen is "V10"
En dan die mannetkes met hun groen/witte petjes...als ik daar achter dat bureau had gezeten was het bureaublad een stukje omhoog gekomen lol
Geweldig!!!! Wat klinkt dat ding ontzettend anders dan een Ferrari V10, veel hoger en scheller.
heb ergens wel filmpjes van een stationair lopend F1 blok, daar gloeien de uitlaten al wel duidelijker op....wellicht toch een andere legering/metaalsoort die gebruikt is?

Geweldig!!!! Wat klinkt dat ding ontzettend anders dan een Ferrari V10, veel hoger en scheller.
heb ergens wel filmpjes van een stationair lopend F1 blok, daar gloeien de uitlaten al wel duidelijker op....wellicht toch een andere legering/metaalsoort die gebruikt is?
Ook leuk, een V12 zonder uitlaatspruitstukken. :stoer:
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
-
- Posts: 358
- Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm