In de Honda tempel

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

In de Honda tempel

Post by Katana »

mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Wat voor koppelkromme zou dat gekke ding hebben! :D
Wát een geluid!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Had gehoord dat een F1 uitlaat als hij stationair draaide roodgloeiend was, en op volgas doorzichtig. Dit door de speciale stof waarvan het is gemaakt. Zie alleen nu op het filmpje dat het niet zo is :?:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Is gemaakt van inconel, heb ik ook een leuk setje van in de kamer staan van de RA002E V10. :twisted:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Haha, doe mij er dan ook maar een paar :lol:
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Lekkere sound :twisted:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik denk dat je antwoord op de rechter meter staat.
Is 950 graden celcius heet genoeg om doorzichtig te woorden? Ik weet het niet. Heet is het wel!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik weet niet hoe heet een 'normale' uitlaat word?
Ontbranding vind plaats met 1500 Graden celcius (correct?) daarvan zal toch een hoop je uitlaat ingaan op volgas, dus 950 voor een F1 wagen...?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

iets van 600graden....
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Handig voor een race BBQ!
Nana korobi ya oki
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

ontbranding gebeurt misschien bij 1500 graden, maar dat is onder hoge druk. Als de gassen de motor daarna verlaten heb je een enorme verlaging van druk wat heel veel warmte weg haalt.
Dat is ook de reden waarom turbo motoren een veel hogere EGT hebben. Daar valt de druk niet direkt weg maar blijft er een bepaalde druk over die tegen de turbo staat te persen. Daarom zie je bij turbo motoren vaken een roodgloeiend spruitstuk dan bij een NA motor.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ooh okee. Snap hem.
Had namelijk ooit eens een filmpje gezien van een subaru, aan de onderkant geflimt, en dat spruitstuk was echt onwijs roodgloeiend.
Was al benieuwd of dat bij de onze ook zo was
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

alleen remschijven
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

ook mijn spruitstuk een paar jaar geleden. Op de rollenbank gezien. 4 vuurrode pijpen van mn JDM DC sports header.
User avatar
zetxzesr
Posts: 131
Joined: Wed Sep 06, 2006 10:48 am

Post by zetxzesr »

Hier nog een ander filmpje van misschien wel dezelfde Honda F1 motortest op hondaracingf1.com met commentaar.

Life of an Engine

En de motor die wordt aangestuurd met een simulatie van het Suzuka-circuit.

Suzuka lap video

8) heerlijk...


Edit: Nee 't is een ander blok.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Echt heerlijk!!! Het enige wat ik van die japanse tekst in het begin kan lezen is "V10" :D En dan die mannetkes met hun groen/witte petjes...als ik daar achter dat bureau had gezeten was het bureaublad een stukje omhoog gekomen lol


Geweldig!!!! Wat klinkt dat ding ontzettend anders dan een Ferrari V10, veel hoger en scheller.

heb ergens wel filmpjes van een stationair lopend F1 blok, daar gloeien de uitlaten al wel duidelijker op....wellicht toch een andere legering/metaalsoort die gebruikt is?
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Ook leuk, een V12 zonder uitlaatspruitstukken. :stoer:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Hehe, dat was ook wel vet :D
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Is dat zo'n Rolls Royce Merlin of Griffin motor?

Geweldig om de firing order te zien :)
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Is volgens mij de Griffin. Echt te gaaf gewoon, ergens midden in een woonwijk in een garagebox zo'n ding opstarten whehahahehhehehaha.
Image
Locked