Gaskleppie had gelijk. :lol:

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Grappig, zit zoveel info te verzamelen over de s2k als ik kan. Kom ik dit stukje tegen:

importtuner

Ding ging op de bank met nog géén 200 pk, prutsers :?:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Nog een stukje op dezelfde site:

import tuner wrote:
Dyno notes: The S2000 displaces 2.0-liters and is factory rated at 240 horsepower and 153 lb-ft of torque at the flywheel. The engine loves to be revved considering the 240 horsepower doesn't happen until 8300 rpm. With a compression ratio of 11.0:1, forced induction will be tricky but there are already several manufacturers of turbo and supercharger kits for the Honda. On the Dynojet our stock mule pounded 201.1 horsepower and 116.6 lb-ft of torque to the wheels, which was rather shocking. Our other testers have come in at much lower horsepower readings of 190 and 182 respectively. I guess the Honda engineers were in a good mood the day they built ours.


quote van deze pagina
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dan klopt mijn verhaaltje dus idd nog een keer!
Gaskleppie had dus wederom gelijk! lol!

Hieraan kan je dus zien dat menig S2K knap anders staat qua mengsel dan wat Honda bedoeld heeft.
Daardoor komen er in base metingen dus knap wisselende vermogens uit. Hun S2000 stond dus nog redelijk goed ivm die andere.
201WHP is omgerekend (met voor het gemak 15% verlies op een dynojet) 231Pk.

Het juist afstellen heeft dus zeker zin bij een S2K!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Gaskleppie weet het wel :wink:
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Is dit "kwaaltje" alleen bij de S2K of komt het ook regelmatig voor bij andere modellen? (ATR ITR etc)
Nana korobi ya oki
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ik kan me vergissen, maar spraat men hier niet over PK zonder VTEC?

Nergens zie ik effe snel bij welk toerental men dit bereikt.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

YNO 2: AEM cold-air V2 intake
Air temp @ 72 Degrees Fahrenheit
Temperature difference from previous run: +1 degree Fahrenheit

Peak HP. 203.8
Peak TQ. 118.1

2000 to 3500 HP Range: 1 - 8
2000 to 3500 TQ Range: 1 - 3

3500 to 5500 HP Range: 2 - 6
3500 to 5500 TQ Range: 1 - 2

5500 to redline HP Range: 1 - 2
5500 to redline TQ Range: 1 - 2


5500 (omslagpunt zogenaamd) tot redline..
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Plus dat je in de grafiek wel degelijk het stijgen van de pk´s gaan :wink: v-tec heeft ie hoor :lol:

http://www.importtuner.com/powerpages/0 ... o_05.html#
(kon er weer geen klikje van maken :-?)
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Gekke hamburgervreters :wink:
Locked