Gaskleppie had gelijk. :lol:

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
S2KJan

Gaskleppie had gelijk. :lol:

Post by S2KJan »

Bij de meeting die er was bij rica in mei had mijn s2000 niet helemaal de pk's die hij moest hebben.

De s2000 stond veel te rijk. Gaskleppie dacht aan een te hoge brandstofdruk, die is dus vandaag omlaag gezet bij rica. (Nadat de regelaar bij tcc is ingebouwd.)

Ik had 235pk en 206Nm. Dat is gestegen naar 250pk en 213 Nm. Over de hele grafiek zit de nieuwe lijn ruim boven de oude.

Ik ben dus tevreden, nogmaal bedankt voor het advies. :!:

Voor de liefhebbers staat de grafiek van vandaag hier:

http://www.xs4all.nl/~jajob/rica%20250b.jpg

Dit was de beste van de oude run:

http://www.xs4all.nl/~jajob/rica%20235b.jpg

Die was eerst nog slechter, dit was nadat ik even een nieuw luchtfilter had gescoord.
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Goed te horen!
Toppie Jan!
mr. X

Post by mr. X »

Dat scheelt een boel, netjes. En vrij lage kosten van zo'n dingetje terwijl je er toch een hoop PK's mee terug pakt
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

zn mengsel stond er ook mijlen naast dus winst was wel te verwachten!

Ik zie dat je meerdere runs gemaakt heb om te zien of hij beter werd. Zo te zien begon je idd weer met die 235pk en kroop hij steeds hoger naarmate het mengsel armer werd.
ITR1689

Post by ITR1689 »

Ik wil je vreugde niet verpesten, maaarrre
Let ff op het wielvermogen.....En het max. vermogen toerental.
IvoG

Post by IvoG »

Dat zegt helemaal niks. De uitdraai van 25-9 laat 3 runs zien met als eindresultaat de 250PK corrected. Dat betekent dat op dezelfde dag gemeten er steeds een verbetering is doorgevoerd. Dat de WPK's gelijk zijn aan de WPK's van 6-5 zegt helemaal niets over de verbeteringen die komen van het afregelen van het mengsel.

Goed gezien alweer Frank! :agree:
S2KJan

Post by S2KJan »

Klopt, er zijn 3 runs gemaakt. En steeds is het mengsel een beetje armer gezet. Elke keer kwam de grafiek boven de eerdere uit. (De drie rode lijnen) De derde keer was het mengsel arm genoeg, en bij 4000-5000 ging het richting te arm, dus het advies was hier te stoppen met draaien.

En de eerste run begon dus waar de vorige keer was gestopt. (235 pk)

Dus zelfs al zou deze bank verkeerde waardes geven, dan nog is er opdezelfde dag, op dezelfde bank, een verbetering verkregen.

Maar de eerste run kwam met het gecorrigeerde vermogen keurig op 235 uit, precies waar ik vorige keer eindigde. Dat lijkt me dus ook de te bekijken waarde.
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
Katana

Post by Katana »

Netjes Jan :thumbs:
HondArd

Post by HondArd »

Erg mooi, en scherp opgemerkt Frank.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Je hebt altijd variabelen die ook je wielvermogen kunnen beinvloeden.
Kan best dat Jan toen misschien een andere bandenspanning of zelfs compleet andere banden had. Zelfs een tikkie scheef op de bank staan kan al ene ander wielvermogen geven. Als de bank maar goed genoeg dit extra verlies weg rekend komt hij uiteindelijk met de zelfde waarde als toen de auto recht op de bank stond.

De "pre" run van 235pk zegt genoeg over de presiesie van de bank. Na een paar maanden nog steeds de zelfde gecorrigeerde waarde geven zie ik de meeste andere banken niet doen!
ITR1689

Post by ITR1689 »

Gaskleppie wrote:Je hebt altijd variabelen die ook je wielvermogen kunnen beinvloeden.
Kan best dat Jan toen misschien een andere bandenspanning of zelfs compleet andere banden had. Zelfs een tikkie scheef op de bank staan kan al ene ander wielvermogen geven. Als de bank maar goed genoeg dit extra verlies weg rekend komt hij uiteindelijk met de zelfde waarde als toen de auto recht op de bank stond.

Ik vind het allemaal en beetje vaag. En ook dat max. power bij 8750 rpm.
Zou de motor nu wat heter worden?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

De motor kan idd wat heter worden. Dat is nou eenmaal het resultaat van meer vermogen geven......
Hij zal niet heter worden dan een S2000 die wel gewoon netjes in zn mengsel loopt en standaard al zn 250pk eruit gooit.

Ik heb ondertussen al aardig wat S2k's op de bank gezien en de mengsels slaan werkelijk nergens op! De ene staat rijk, de ander arm! Die van Jan stond rete rijk wat simpel weg dik vermogen koste.

Enne, dat van die toeren ijking is toch ondertussen wel bekend bij je dat die er wel eens naast zit bij Rica?
Hoe wil je trouwens anders bij een S2k toeren meten? Hij heeft geen bougiekabels!
Voor het vermogen meten maakt het geen hol uit in ieder geval.......
Voodoo

Re: Gaskleppie had gelijk. :lol:

Post by Voodoo »

S2KJan wrote:Bij de meeting die er was bij rica in mei had mijn s2000 niet helemaal de pk's die hij moest hebben.

De s2000 stond veel te rijk. Gaskleppie dacht aan een te hoge brandstofdruk, die is dus vandaag omlaag gezet bij rica. (Nadat de regelaar bij tcc is ingebouwd.)

Ik had 235pk en 206Nm. Dat is gestegen naar 250pk en 213 Nm. Over de hele grafiek zit de nieuwe lijn ruim boven de oude.

Ik ben dus tevreden, nogmaal bedankt voor het advies. :!:

Voor de liefhebbers staat de grafiek van vandaag hier:

http://www.xs4all.nl/~jajob/rica%20250b.jpg

Dit was de beste van de oude run:

http://www.xs4all.nl/~jajob/rica%20235b.jpg

Die was eerst nog slechter, dit was nadat ik even een nieuw luchtfilter had gescoord.

Jan, heb jij zelf aan de regelaar lopen draaien of deed iemand anders het voor je?
mr. X

Post by mr. X »

Wat misschien ook leuk is te vermelden, merk je nu iets onder het rijden? Dat hij soepeler oppakt oid?
S2KJan

Re: Gaskleppie had gelijk. :lol:

Post by S2KJan »

Voodoo wrote:Jan, heb jij zelf aan de regelaar lopen draaien of deed iemand anders het voor je?

De baas zelf heeft aan de regelaar lopen draaien, terwijl ik met mijn handen in mijn zakken stond. :wink:

Hij moest eerst ook nog even de bank verbouwen omdat er een regelunit uitlag en dus maar 1 v.d. twee rollen werkte en dat was de voorste rol toen ik kwam. Hij heeft dus even snel gefixed dat de achterste rol het deed voordat ik begon. (Kon ik nog even een beetje extra warmrijden, ik woon eigenlijk te dichtbij. :wink: )

Verschil met rijden, ja niet echt nog(235 pk of 250 pk voelt niet echt anders, voor mijn gevoel is alles wel iets soepeler. Maar dat vind ik moeilijk om in te schatten.) Maar 4 oktober ga ik weer op zandvoort subarus pesten en als dat nog makkelijker gaat dan vorige keer dan is er wat verbeterd.

Dit had ook te maken met het gevoel dat ik had dat de s2000 in iedergeval de 240pk moest halen die honda belooft en hij liep echt veel te rijk wat ik ook niet fijn vond.
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
mr. X

Post by mr. X »

en verbruik naar beneden? hoorde namelijk dat een s2k redelijk veel verbruikt??
S2KJan

Post by S2KJan »

mr. X wrote:en verbruik naar beneden? hoorde namelijk dat een s2k redelijk veel verbruikt??

Ik heb nog niet getankt sindsdien. Maar ik vond hem erg zuinig voor zo'n leuke auto. Ik haal meestal 1:9. ( tot 1:8 )

Maar ik let wel even op.
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
mr. X

Post by mr. X »

Ok. ja kijk als hij dus puur als plezier auto word gebruikt en alleen in de weekenden dan verwacht ik ook niet dat er altijd rustig mee gereden word :-) maar gecombineerd 1:9 is mee te leven voor zo'n auto
S2KJan

Post by S2KJan »

Het is mijn dagelijkse auto. Maar ik wil ook wel eens het gas intrappen. Als ik rustig rij is 1:10 vast makkelijk haalbaar, maar per tank heb ik altijd wel wat trap momentjes.
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

1op9, 1op 10 doet de itr ook ongeveer :wink: valt mee dus.
Locked