ITR1689 wrote:Ik gebruik al een paar jaartjes DOT 5.1. De auto kwam af fabriek met DOT4.
Merk je verschil tussen deze 2?
boikel wrote:Heb op mijn werk een apparaat staan om %water in olie te bepalen, misschien eens interressant om te testen.
boikel wrote:Bij hoeveel procent water in je remvloeistof moet je het dan ongeveer vervangen?
Heb op mijn werk een apparaat staan om %water in olie te bepalen, misschien eens interressant om te testen.
roblom wrote:Jammer in dit geval alleen dat het remvloeistof is en geen remolie.
Wilco wrote:Ik heb nu zo'n verloopplugje van messing , deze zit in een M12 moer gedraaid op de carterpan , die M12 moer zit gelast op de carterpan.
Maar omdat die sensor veel te kleine draad heeft voor de M12 moer moest ik de Autometer messing verloopplugje gebruiken.Die schroef je dan in de M12 moer en in dat verloopplugje zit de olietemperatuursensor , maar dat verloopplugje is net zo lang als de sensor dus de olie komt niet rechtstreeks bij de sensor, eerst moet het verloopplugje opwarmen en die geeft het door aan de sensor , dus je hebt nooit en zuivere meting.
Wel is deze meting goed voor het warmrijden van de olie want als hij nu 80C aan geeft dan zal het ook echt 80C zijn of iets warmer.
Maar bij vluchtige verwarming van veelvuldig in de hoge toeren rijden (circuit) zal het te lang duren voordat het plugje zijn warmte afgeeft aan de sensor.
Daarom plaats ik er 1 tje bij in die ring en maak er een schakelaar tussen waardoor ik op het circuit tussen hun kan switchen, carterpanolietemperatuur of temperatuur na de warmtewisselaar.
Ik had liever en kleinere moer gelast gehad op de carterpan maar TCC heeft er een te groot gat in carterpan geboord waardoor er een M12 moer opgelast moest worden om het gat te dichten of ik had een nieuwe carterpan moeten kopen.