Auto Import
-
- Posts: 9
- Joined: Thu Apr 20, 2006 12:13 am
Hoe is het afgelopen hiermee? EK9 ingevoerd ofniet?
Ik zit zelf ook te denken om over een tijdje misschien mijn EJ9 weg te doen en voor een EK9 te gaan.
Prijs valt me nog reuze mee eigenlijk. Tussen de 5000 en 6000 euro's (omgerekend) koop je der een. Dan benje nog ong. 800 euro voor shipping kwijt en de BPM zal een kleine 1000 euro zijn (als ik het ruim neem). Dan komen er nog gegarandeerd extra kosten bij met keuring etc.
Dus zeg voor een 8000 euro heb je toch een exclusieve top wagen
Ik zit zelf ook te denken om over een tijdje misschien mijn EJ9 weg te doen en voor een EK9 te gaan.
Prijs valt me nog reuze mee eigenlijk. Tussen de 5000 en 6000 euro's (omgerekend) koop je der een. Dan benje nog ong. 800 euro voor shipping kwijt en de BPM zal een kleine 1000 euro zijn (als ik het ruim neem). Dan komen er nog gegarandeerd extra kosten bij met keuring etc.
Dus zeg voor een 8000 euro heb je toch een exclusieve top wagen

hahahahahahahaaaaaaa
dan heb je dus ECHT belachelijk geluk...
de GOEDE EK9's gaan in engeland voor 8000 a 9000 pond.
maar das verkoop.
Ik was gisteren met iemand aan het kijken en voor een 99er EK9 ben je op NL kenteken zo'n 12500 kwijt.
Dan heb je een goede (grade 4 auction) uit 99...
tenzij je tevreden bent met de pre-facelift natuurlijk...
dan heb je dus ECHT belachelijk geluk...
de GOEDE EK9's gaan in engeland voor 8000 a 9000 pond.
maar das verkoop.
Ik was gisteren met iemand aan het kijken en voor een 99er EK9 ben je op NL kenteken zo'n 12500 kwijt.
Dan heb je een goede (grade 4 auction) uit 99...
tenzij je tevreden bent met de pre-facelift natuurlijk...
-
- Posts: 9
- Joined: Thu Apr 20, 2006 12:13 am
Heb gewoon wat zitten zoeken op google naar Japanse export bedrijven. Dan kom je der een behoorlijk aantal tegen.
Als je daar naar het aanbod kijkt beginnen ze vanaf 800.000 á 900.000 yen. Dat ligt tussen de 5000 en 6000 euro. Dat loopt op tot een 1.200.000 yen dat neerkomt op een 8000 euro. Het is maar wat je ervoor over hebt.
Als je goed zoekt heb je bedrijven die goede foto's plaatsen; aangeven waar krasjes/deukjes zitten; hoe het met de staat van de banden is; motorconditie etc..
Bijv.
http://www.cineaction.co.jp/japanese_us ... i?mk=HONDA
Maar let goed op, want die 3e is volgens mij geen EK9. Heeft standaard interieur alleen EK9 tellerbak.
Ik weet wel in ieder geval wat ik ga doen als ik deze auto niet meer heb
!
Als je daar naar het aanbod kijkt beginnen ze vanaf 800.000 á 900.000 yen. Dat ligt tussen de 5000 en 6000 euro. Dat loopt op tot een 1.200.000 yen dat neerkomt op een 8000 euro. Het is maar wat je ervoor over hebt.
Als je goed zoekt heb je bedrijven die goede foto's plaatsen; aangeven waar krasjes/deukjes zitten; hoe het met de staat van de banden is; motorconditie etc..
Bijv.
http://www.cineaction.co.jp/japanese_us ... i?mk=HONDA
Maar let goed op, want die 3e is volgens mij geen EK9. Heeft standaard interieur alleen EK9 tellerbak.
Ik weet wel in ieder geval wat ik ga doen als ik deze auto niet meer heb

Even deze omhoog krikken. Heeft iemand, of kent iemand iemand, die ervaring heeft met importeren uit Zwitserland? Als je denkt dat auto's in Duitsland goedkoop waren, check dit:
http://www.autoscout24.ch/AS24Web/Detail.aspx?from=list&wl=1&lng=ger&id=4262191&qs=from%3dDefault%26make%3d31%26modellike%3dCivic%26yearfrom%3d2004%26cur%3dCHF%26fuel%3d1%26gear%3d86%26zipcountry%3dCH%26total%3d130&page=5&row=19#
25000 Zwitserse franken is omgerekend nog geen 15000 Euro
en ze hebben er ook blauwe 8)

http://www.autoscout24.ch/AS24Web/Detail.aspx?from=list&wl=1&lng=ger&id=4262191&qs=from%3dDefault%26make%3d31%26modellike%3dCivic%26yearfrom%3d2004%26cur%3dCHF%26fuel%3d1%26gear%3d86%26zipcountry%3dCH%26total%3d130&page=5&row=19#
25000 Zwitserse franken is omgerekend nog geen 15000 Euro
en ze hebben er ook blauwe 8)
Civic Type R #03855
mja, geloof me, een auto die in japan 5000 euro kost heb je NIET in NL op kenteken voor 7500...
1. koop auto
2. vervoer naar haven
3. roro schip kosten
4. invoer in ENGELAND
5. vervoer naar Nederland
6. invoer in Nederland
nu begin je al te denken: we slaan stap 4 en 5 over. Goed zo! Moet je vooral doen! kost je het dubbele voor je klaar bent.
Reden? Een auto van buiten de EU heeft geen EU goedkeuring en NL is erg miereneukerig op die dingen. Maatje van me had een zwitserse FD3S om in te voeren en had in eerste instantie ook de COC niet. Of ie maar even 2900 BTW wilde betalen (das exclusief BPM
). Uiteindelijk via een zwitserse FD rijder dat papier geregeld en hoppa: wel normale invoer.
Maar dat zal vanuit Japan toch net ff moeilijker zijn. DUS: Engeland. Die gekke engelandersmannen hebben de SVA, of eSVA. En dan kun je dat ding daar op kenteken krijgen. Vervolgens krijg je dus een engels COC en dat is EU en opeens doen ze in NL nauwelijks nog moeilijk...
Al met al, een auto van 100.000yen kost echt wel een klap meer dan de conversiekoersen aangeven
1. koop auto
2. vervoer naar haven
3. roro schip kosten
4. invoer in ENGELAND
5. vervoer naar Nederland
6. invoer in Nederland
nu begin je al te denken: we slaan stap 4 en 5 over. Goed zo! Moet je vooral doen! kost je het dubbele voor je klaar bent.
Reden? Een auto van buiten de EU heeft geen EU goedkeuring en NL is erg miereneukerig op die dingen. Maatje van me had een zwitserse FD3S om in te voeren en had in eerste instantie ook de COC niet. Of ie maar even 2900 BTW wilde betalen (das exclusief BPM

Maar dat zal vanuit Japan toch net ff moeilijker zijn. DUS: Engeland. Die gekke engelandersmannen hebben de SVA, of eSVA. En dan kun je dat ding daar op kenteken krijgen. Vervolgens krijg je dus een engels COC en dat is EU en opeens doen ze in NL nauwelijks nog moeilijk...
Al met al, een auto van 100.000yen kost echt wel een klap meer dan de conversiekoersen aangeven

COC is niet zo moeilijk om aan te komen, gewoon een brief schrijven naar Honda Zwitserland met de chas.nummer van je Honda en binnen 2 weken krijg je hem thuis gestuurd. ;-) Zonder deze papier is ook niet zo moeilijk om bij RDW te laten keuren, ze gaan alleen de auto wegen en de keuring kan je gewoon bij je eigen autobedrijf laten doen.
KEUREN heeft idd niks te maken met COC...
INVOEREN daarentegen wel.
het land van herkomst is compleet onbelangrijk, binnen of buiten EU, DAT is waar het om gaat.
Trouwens, een auto die origineel uit de US komt is goedkoper wat dat betreft. Waarom weet ik zo ff niet meer.
@Intey: ik geloof je meteen. Maar voor een FD3S zal dat misschien wat moeilijker gaan?
INVOEREN daarentegen wel.
het land van herkomst is compleet onbelangrijk, binnen of buiten EU, DAT is waar het om gaat.
Trouwens, een auto die origineel uit de US komt is goedkoper wat dat betreft. Waarom weet ik zo ff niet meer.
@Intey: ik geloof je meteen. Maar voor een FD3S zal dat misschien wat moeilijker gaan?