Ik dacht al, waneer komt de eerste EK9 naar Nederland, maar Dimer is er al mee bezig. Zou heel mooi zijn.
@Aiyoku: De EK9 heeft inderdaad de 182pk (of toch 185) 1.6 liter. Wordt nog naar gerefereerd in de nieuwe Autovisie bij de nieuwe CTR.
EK9 heeft geen type goedkeuring in NL, dus je zult even uit moeten zoeken hoe je deze het beste hier op de weg kan krijgen. In Engeland is er een bedrijf dat sinds een aantal maanden een model report heeft voor de EK9, ik weet niet of dat ook geldig is in NL, zou wel handig zijn!
Voordat dat bedrijf het modelreport had, werden ek9's in the UK vaker als kitcar op kenteken gezet. www.fastjapcars.com
Alleen moet je een berg papieren en documentatie aanleveren voor de wat exotischere auto's. Een beetje moeite maar dan heb je ook wat je hartje begeert. :razz:
Tenminste kan het nu (sinds een paar maanden), vroeger kon dat niet eens.
Naast Dreamcarcompany is dit ook nog een Jap importeur! Maar die zijn ook nog maar net begonnen, dacht ik. Zie; http://www.prophecy-imports.com/
En Japoto.nl heeft ook plannen om de import naar Nederland te regelen. Maar dat is nog in een pril stadium! Misschien dat er al iets over op hun site staat!!
Dreamcarcompany begint daar denk ik niet aam, niet exclusief genoeg voor ze.... (been there)
Gewoon zelf doen, RDW lastig vallen met vragen etc etc, geloof me, valt 100% mee! Gasten van het RDW doen graag wat moeite voor je.