remmen niet goed

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Goelette

remmen niet goed

Post by Goelette »

Wat ik vandaag merkte, en al een paar dagen in heel lichte mate:

als ik stilsta kan ik mijn rempedaal tot de bodem intrappen. paar keer pompen maakt het niet beter. Als ik rij, dan heb ik wel een (redelijk) hard rempedaal, en remmen doet ie prima.

Remvloeistof staat nog op maximum, geen lekkages te zien.

Rembekrachtiger kapot ofzo?? Wie weet het?

:?:
roblom

Post by roblom »

Waarschijnlijk iets mis met je rembekrachtiger. Kijk eens of je wel een normale pedaaldruk hebt als je stilstaat en dan wat meer toeren maakt.
Katana

Post by Katana »

Soort gelijk probleem ook met mijn EE8 gehad.

Bij mij had ik het alleen met een warme auto.

Het bleek de hoofd remcilinder te zijn, als ie koud was sloot het rondom de cilinder goed af. Na het warm worden (uitzetten) sloot ie niet helemaal meer af.
Goelette

Post by Goelette »

ik denk toch dat ik me vergist heb met dat hij rijdend wel druk heeft. Is ook erg moeilijk te testen :)

Bij normaal remmen heb je gewoo wel druk, of het lijkt alsof je druk hebt. Maar als je heel rustig doorduwt, dan gaat de pedaal tot op de bodem. Hij remt dan overigens nog steeds. ik had het rempedaal helemaal op de grond al een tijdje, en toen ik de koppeling rustig op liet komen in de 1, sloeg hij meteen af. Ook bleef ik op een steile helling stil staan.
maf.
Katana

Post by Katana »

Goelette wrote:ik denk toch dat ik me vergist heb met dat hij rijdend wel druk heeft. Is ook erg moeilijk te testen :)

.

Heeft ook met je toerental van de motor te maken. Dit werkt weer op je rembekrachtiger met vacuum.
Goelette

Post by Goelette »

de monteur zegt dat het de hoofdremcylinder is.
Dus zullen we die maar eens gaan vervangen ... :S
Katana

Post by Katana »

Kassa! :-?
Goelette

Post by Goelette »

weet iemand of het nog zin heeft er iets anders dan stock op te zetten? Zo ja, wat?
Katana

Post by Katana »

Geen ervaring mee, je zou een ATR cilinder kunnen proberen.
Progger

Post by Progger »

Als je wagen stilstaat en de motor draait niet. Als je enkele keren pompt met je voet op de rempedaal dan zou deze na een tijdje keihard moeten worden. Indien dit niet het geval is dan is je hoofremcylinder waarschijnlijk naar de knoppen.

Mocht de bekrachtiger kapot zijn dan zou hij nog altijd moeten remmen juist dat je een pak harder zal moeten duwen maar remmen zou hij moeten doen.

Wat voor type remolie gebruik jij. Gebruik aub geen dot5 (silicione basis = niet hygroscopisch) aangezien deze rubber aantast. Je reminstallatie moet hiervoor geschikt zijn. Dot4 is meer dan goed genoeg. Gewoon op tijd vervangen zoals aangeven in de service manual of als je vindt dat het kleur toch dat niet meer is.
Goelette

Post by Goelette »

Dan is het de hrc die kapot is. Morgen nieuwe bestellen, zit helaas wel levertijd op. Maja.
dot5.1 kan wel toch? Of heb je daar niks aan? Vloeistof moet namelijk toch maar eens helemaalververst worden, ziet er nogal donker uit al. geen idee wanneer die ooit al vervangen is.
Locked