Bridgestone Potenza RE050A 84W

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Er zat een spijkertje in de band, maar zolang je de band op druk houdt kun je het nog redelijk lang volhouden. Maar ik denk dat als je ruim boven de 120 gaat rijden de spijker er op den duur uitvliegt en de band dan alsnog leegloopt. Met een klap tot gevolg. Sindsdien ben ik er erg scherp op als er te veel verschil in de bandenspanning zit. De band(en) met duidelijk de laagste spanning(en) zal wel een spijker of iets dergelijks hebben.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ze zijn er wel in mijn maat met E keur :-)

Word mijn volgende track setje. Prijs is voor de ATR 260,- p/st en de ITR 185,- p/st.

Rubber klik
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Zal is vragen of die yoko's A048 ook in die maat geleverd worden en wat ze dan kosten.

Zal ook is kijken of ik aan die Bridgestone's kan komen.
Nana korobi ya oki
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Tx Man!
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

AIYOKU wrote:]Ze zijn er wel in mijn maat met E keur :-)

Word mijn volgende track setje. Prijs is voor de ATR 260,- p/st en de ITR 185,- p/st.

Rubber klik


ITR met de maat 205/50/15 = €220 of 195/55/15 = €185

En welke hardheid moet je nemen?>>TT of SR??

*WT2 Nasseinsatz
*WT Feucht- und Nasseinsatz
*TT Bei feuchter oder kalter Witterung sowie für leichtere Fahrzeuge
*SR Idealer Allroundreifen für das ganze Jahr. Hohes Gripniveau bei sehr guter Haltbarkeit

Engels vertaald]Zal is vragen of die yoko's A048 ook in die maat geleverd worden en wat ze dan kosten.

Zal ook is kijken of ik aan die Bridgestone's kan komen.[/quote]

Kun je ook kijken wat hij kost voor de ITR , zowel de Bridgstone als de Advans 048 ??
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

dat wordt volgend jaar leuk
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

[quote="wilco"]

En welke hardheid moet je nemen?>>TT of SR??

*WT2 Nasseinsatz
*WT Feucht- und Nasseinsatz
*TT Bei feuchter oder kalter Witterung sowie für leichtere Fahrzeuge
*SR Idealer Allroundreifen für das ganze Jahr. Hohes Gripniveau bei sehr guter Haltbarkeit

Engels vertaald]

Das een goede vraag :-) Ik denk zo zacht mogelijk.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik weet niet wat gebruikelijk is ?

En deze vraag geld voor mij hetzelfde als met de breedte en hoogte van de band , moet de ITR een 195 of 205 breedte band ??
En moet ik nou de 55 of 50 hoogte band?

Mooiste combi zou volgens mij voor de ITR 195/50 of 205/50 wezen.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

wilco wrote:Ik weet niet wat gebruikelijk is ?

En deze vraag geld voor mij hetzelfde als met de breedte en hoogte van de band , moet de ITR een 195 of 205 breedte band ??
En moet ik nou de 55 of 50 hoogte band?

Mooiste combi zou volgens mij voor de ITR 195/50 of 205/50 wezen.


Je bedoeld van 195/55 naar 205/50? anders klopt je omtrek niet meer.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Dat de omtrek klopt zou niet zo heel veel uitmaken op circuit, mar wat het beste weggedrag geeft ; Een 205 of 195 band en dan het verschil tussen 55 en 50 hoogte band.
50 hoogte band zal een hardere wang hebben , dus minder flex.
205 zal bij droog weer beter grip bieden???
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

[quote="wilco"]Dat de omtrek klopt zou niet zo heel veel uitmaken op circuit, mar wat het beste weggedrag geeft ]

Als ik naar de Yoko banden kijk zijn de wangen van dit soort banden altijd hard. Het bepalen van de juiste band voor jou of mijn auto zal denk ik het beste in overleg met iemand van Bridgestone gaan. Of met iemand die ze er al op heeft. Misschien Flugel in Duitsland?
Intey
Posts: 141
Joined: Sat Oct 14, 2006 2:14 pm

Post by Intey »

De Bridgestone banden zijn goed, alleen twee nadelen, ze zijn hard en maken leven na een tijdje (of gelijk).
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Intey wrote:De Bridgestone banden zijn goed, alleen twee nadelen, ze zijn hard en maken leven na een tijdje (of gelijk).


Niet iedereen ziet dat als een nadeel, dat ze een harde wang hebben.
En dat van leven na een tijdje snap ik niet wat je bedoeld :?:
Intey
Posts: 141
Joined: Sat Oct 14, 2006 2:14 pm

Post by Intey »

Ik heb verschillende Honda`s gehad met Bridgstone banden, omdat ze hard zijn maken ze na een bepaalde km`s lawaai. Dit is opgevallen bij meerdere auto`s ook andere merken met Bridgestone banden, ik spreek uit mijn eigen ervaring.
Met veel leven maken bedoel ik dat hij lawaai maakt.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Volgens mij zijn deze alleen voor circuit gebruik dus herrie genoeg ;)


Mensen, kunnen jullie even de maten pm-en van de banden en dan erbij zetten welke merk.

En eerst zeker weten welke maat je wil hebben graag :wink:

Ik hoor het wel.
Nana korobi ya oki
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Het gaat hierbij niet om "gewone"straatbanden maar semi slik's(intermedite). Als je comfort zoekt, vind je het niet. Bikkelharde track banden zijn het.

Wat ik bedoel is bij een "gewone"RE050A Potenza is de band er maar in 1 contructie(wang) of rubber compound te krijgen.

Omdat de RE540S een track band is die legaal op de openbare weg gebruikt kan worden zijn er veel meer mogelijkheden.

Waar je tussen kiest heeft met de omstandigen van de baan te maken.
Temperatuur, regen, enz bepalen wat je kiest normaal gesproken.
Voorwiel aandrijving, achterwiel aandrijving, motor voor in, achterin, enz, enz

Als ik bijv de RE540S banden op mijn track velgen zet gebruik ik die alleen naar, op en vanaf het circuit. Comfort is dan geen isseu.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

De RE55s is hier nog getest door Tsuchiya

Klikplekje
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

wilco wrote:De RE55s is hier nog getest door Tsuchiya

Klikplekje


Voor de mensen die wat minder het Japanse Kanji begrijpen:

http://babelfish.altavista.com/

Zo kan je de hele bladzijde lezen.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Mooi rijtje Integra's op de foto....
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ik vind deze ook wel G**l

Image
Locked