Koppeling/ Vliegwiel....

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Nou schroef de boel open en plaats er één, het zal je niet tegenvallen. Ook niet in de file... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Vliegwiel samen met krukas balanceren is altijd beter, maar de vraag is, heeft Honda dat ook gedaan met de orig. vliegwiel......
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Zoiets zeggen ze toch ook altijd als je een lichtere krukaspoulie plaatst???Want die van de Civic Type R (B16B) kun je een lichtere poulie van krijgen die ook op een B18 past , wat is hier van waar?
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Dat is niet de CTR poulie, maar de N1 poulie voor race-gebruik.
De standaard poulie heeft idd een "harmonic balancer". Heb je eigenlijk niet nodig bij een circuitauto.
Hier maken ze hun eigen lichtere poulie, met behoud van balancer.
http://www.inlinefour.com/infourn1encr.html
Ze frezen (fresen?) de buitenste 2 poulies weg. P/S en airco zijn dan niet meer mogelijk.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Op deze website hebben ze er 1 van OEM Honda http://yhst-1408381693991.stores.yahoo.net/jdmcityrcrpu.html

Nadeel je bent je Stuurbekrachtiging kwijt , dat gaat me net te ver of juist niet :twisted: .
Hoe werkt de stuurbekrachtiging bij de ITR , schakelt uit boven...?
Kijk zovaak parkeer ik niet met de Honda en iets harder trekken aan het stuur het zei zo , maar wat zal het totaal voordeel wezen?Behalve dat je een lichtere poulie hebt?
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

De stuurbekrachtiging gaat nooit uit. Er zit wel een overdrukklep in de pomp.

Ik ben volgens mij de enige hier met een ITR zonder P/S.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Maar wat is de winst met een andere poulie?
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

wilco wrote:Maar wat is de winst met een andere poulie?

Krukaspoulie neem ik aan. Zelfde effect als met lichter vliegwiel. Geen PK winst, maar sneller op toeren.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Yep dat bedoel ik en als je je stuurbekrachtigings ook verwijdert , qua stuurgedrag etc...
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Het sturen wordt flink zwaarder... :D
Eerst een jaartje naar de sportschool zou ik zeggen... :-)
Ik zou het niemand aanraden om het te verwijderen, maar ik heb er zelf geen spijt van......
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

word sturen bij een itr zo veel zwaarder dan?

ik heb in de ee9 ook geen p.s. maar zo lang je maar een beetje rolt krijg je hem best de hoek om
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik rij dagelijks zonder stuurbekrachtiging (Civic) en het is dan echt weer wennen om in de ITR te sturen. Alles zo licht en eigenlijk zonder gevoel al is parkeren een ramp zonder stuurbrekrachtiging.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik ben volgens mij de enige hier met een ITR zonder P/S.


Ik afgelopen weekend ook!
Ik gaf volgas in zn 1 om even wat aggressie kwijt te raken. Resultaat: accu lampje aan en stuurbekrachtiging weg! :shock:
Bleek dat er 2 riemen afgelopen waren.

Een paar weken geleden had ik ook al zoiets raars. Zelfde situatie, alleen ging toen mn P/S raar doen. De P/S riem lag toen op zn kop op de poelies! Dus met de ribbels naar boven ipv op de pulleys. Ik weet niet wat er gebeurd als ik volgas geef in 1 maar er gebeurt wel wat in het vooronder! :o ops:


oja, het stuurt best zwaar zonder. Al kan het wel weer wat lichter worden als je de olie uit het systeem haalt.
Ik heb wel eens met de ITR van Ken gereden en ik moet zeggen dat het heel goed te doen is als je eenmaal rolt. Maar file parkeren blijft best zwaar......

Oja 2, ik heb de AEM pulley set om je dynamo en P/S pomp minder hard te laten draaien. (helemaal gratis gekregen van intertuning! Ze zijn zo aardig daar.....)
Dit bevalt erg goed al valt je verlichting wel zo'n beetje terug naar stadslicht als je stationair staat te draaien.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

VTECCIE wrote:Nou schroef de boel open en plaats er één, het zal je niet tegenvallen. Ook niet in de file... :D


Dat ga ik zeker doen.....zodra ik mijn ATR heb :wink:
Nana korobi ya oki
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Heb meerdere keren in een vriend zijn ee8 gereden. Maar vind dat sturen zonder bekrachteging héérlijk. Weet niet hoe het op de ITR zit zonder dat ding, maar op een crx vind ik het zeker geen gemis.
En kom, we zijn toch allemaal mannen, zeuren over inparkeren... tss :D
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Met mijn EE9 was ik ook blij dat het er niet op zat maar ja, dat zijn andere auto's heh (lees lichter).

Geen idee hoe het met een ITR zit, denk wel dat je het bij een ATR er beter op kunt laten :lol:
Nana korobi ya oki
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Een ITR zonder P/S (zonder olie in het systeem) stuurt zwaarder dan een EG Civic zonder P/S. Dat weet ik zeker. Ook al zijn de banden even breed.
Een ITR is zwaarder en de overbrenging is korter (= aantal stuurwielomwenteling van links naar rechts).
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ja dat geloof ik ook zeker wel. Scheelt al snel een kilo of 200 ten opzichte van een ee8? Plus als je zegt dat er een andere overbrenging in zit zal het helemaal beulen zijn.
Maar ik denk dat ik het lekker vind rijden.
Zou het graag een keer proberen, ben namelijk nu niets anders ge(ver)went
Locked