dammit... zoals zommigen weten heeft mijn teggy wat kuren. Wat het precies is, is lastig te vinden. Simpel gezegd: starten = niet 100% lopen. meestal. niet altijd. soms no worries. soms de civic pakken.
erg vaag allemaal. Ik heb hier in augustus al eens last van gehad. Ten tijde van de rollenbank meeting bij rico was het tijdelijk beter. Later kreeg ie er ECHT last van.
Bij het starten loopt ie op 3 of soms zelfs maar 2 cilinders. Vaak is dit een fractie van een seconde en gaat hij meteen normaal lopen. soms kan ik na 3x herstarten alsnog de civic pakken
Op dit moment heb ik allerhande electronica thuis liggen (de parts die knite force voor zijn ee9 gaat gebruiken als hij de obd1 conversie gaat doen) en het lijkt er erg op dat het:
OF in de benzinetoevoer zit, OF ergens in de ontsteking.
oplossingen:
benzine
- reinigen injectoren
- vervangen benzinefilter
ontsteking:
- vervangen bobine of zelfs gehele ontsteking
iemand nog andere ideeen?
on a brighter note: ben aan het onderhandelen over een JDM front end. lekker goedkoop, maar wellicht lastig hierheen te krijgen. Spullen liggen in Engeland en dat boeit niet veel natuurlijk, maar ik moet een voiture hebben waar het in past. Zou een Citroen C5 groot genoeg zijn om voorbumper, motorkap, rad support, schermen en koplampen te vervoeren, zonder dat alles deukt vanwege het op-elkaar-stapelen?
*zucht*
maar zooooooo mooi