baRt, maffe brabo met nog maffere ideeen

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Katana

Post by Katana »

VTECRob wrote:Ik heb zo'n idee, dat ie wel goed zat met qouten...
En dat ie mij aan het uitlachen is...

Toelachen Robin, toelachen :mrgreen:

@BaRt: We hebben goede ervaring met het circuit van Zolder en staan zo langzamerhand weer te springen vandaar :D
baRt

Post by baRt »

stoer :)

Iemand nog dingen waar ik moet letten mbt het circuit?
Waar ie 'licht' wordt of zoiets? Ik weet van Zolder alleen dat er wat hoogteverschillen zijn... ooit eens een stukkie overheen geLOPEN...

En aangezien ik mijn dempers nog niet optimaal heb staan... en zelfs niet weet of me dat wel zal lukken (straat en circuit zijn niet bepaald te vergelijken)... ding was laatst wat... licht op de kont, TE licht (vergelijken met OEM he)
VTECRob

Post by VTECRob »

Na start/finish heb je na de bocht naar links een hele mooie grote lange bocht naar rechts waar je het best even kan "spelen" om hem uit te laten breken, waarna je ruimte genoeg hebt om hem weer op te vangen.
(Als je te licht bent, zal je dat daar waaschijnlijk het eerst merken)

Daarna bocht naar rechts voluit richting chicane, vol remmen recht ertussendoor, vol gas naar boven.

Rechtsblijven en op het laatste moment vol remmen en bocht naar links.

Dan richting weer chicane, waar ik maar niet snapte waarom ik daar problemen had.
Tot na achter de safetycar gehangen te hebben:
Links aanhouden en vol in de remmen.
Hoe haakser je die chicane daar ingaat, des te makkelijker en sneller je door de rest van die chicane kan.

Volgas, met de bocht mee naar rechts. Heuvel weer op. Flauwe bochten mee.

Richting haakse bocht, linksaanhouden en vol in de remmen.
bocht naar rechts maken, waar het mij met mijn RE720 niet lukte om niet over de curbs aan de buitenkant te glijden.
(Totdat ik die bocht een keer nam, met de Yokohama's... toen had ik opeens de helft van de baan over en had ik er veel harder doorheen gekund)

Gas en richting flauwe chicane, volgas middendoor...

Rechtsaanhouden voor de pitsstraat of om die haakse bocht naar links en daarna haaks weer naar rechts te nemen.

Op het goede moment volremmen daar en niet te vroeg insturen met Yokohama's voor en die RE720 achter... Want toen stond ik omgedraaid...

En dan weer volgas door de start/finish...

Zo heb ik het tenminste ervaren...
Bovenstaande natuurlijk onder voorbehoud van verbeteringen door Frank of Martin.
VTECRob

Post by VTECRob »

K8t... Memories....

Wanneer gaan we weer? :(
Martin.O

Post by Martin.O »

bart onthou dat je met kinderen rijdt en dat die met een glimlach uit de auto komen en niet stijf van angst (als je spint wordt je verwijderd) voor de rest is alles goed verzorgt eten, drinken etc
zorg wel dat je je rijbewijs bij je hebt want die moet je inleveren voor je transponder, je krijgt eerst een briefing en dan mag je eerst een paar rondjes inrijden voordat de kinderen komen, met de kinderen rustig rijden en je lijnen oefenen en daarna knallen

veel plezier
Voodoo

Post by Voodoo »

Martin.O wrote:bart onthou dat je met kinderen rijdt en dat die met een glimlach uit de auto komen en niet stijf van angst (als je spint wordt je verwijderd) voor de rest is alles goed verzorgt eten, drinken etc
zorg wel dat je je rijbewijs bij je hebt want die moet je inleveren voor je transponder, je krijgt eerst een briefing en dan mag je eerst een paar rondjes inrijden voordat de kinderen komen, met de kinderen rustig rijden en je lijnen oefenen en daarna knallen

veel plezier

:thumbs:
baRt

Post by baRt »

@Martin: duh!

Ik bedoel uiteraard op 's middags. Met die kinders ga ik echt wel chillen!
Das gewoon 'straatrijden'
Katana

Post by Katana »

Zo "Bassie"(Robin) heb je het weer even aan de binnenkant van je ogen bekeken :D

@BaRt: gewoon je eigen ding doen en rustig opbouwen, het grootste gevaar zijn meestal de gekken met standaard remmen om je heen en PS2 in hun hoofd. De enige plaats dat je wat onverwachts krijgt is dacht ik bovenaan de heuvel na de Terlamenbocht. Hier blijf je helemaal links en daar zit een kleine kuil in de baan. Als je dus vlak langs de rand rijd vol je je stuur even naar links trekken. Twee handjes vasthouden dus :lol:

Ik hoop dat we nog een keer voor de winter langs Zolder gaan :wink:
baRt

Post by baRt »

verdomme, heb me over laten halen... door mezelf... zojuist Carbing 3point voor en (voor zover ik weet hebben ze niet anders) ook een Carbing 2point achter...

reden dat ik zo'n belachelijk dure set bruggen monteer? ik ben lui, dus ik wil de EDFC weer kunnen monteren. Dat kan niet met de OEM voorste brug...
HONDA

Post by HONDA »

Waarom kom jij eigenlijk niet naar Assen?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
baRt

Post by baRt »

geen tijd...
oktober vol met verplichtingen (familie etc)

en zaterdag ga ik wss naar bed NADAT ik zou moeten vertrekken naar Assen.
baRt

Post by baRt »

heilige bruine onderbroek veroorzaker...

1. Nog steeds geen foto's want ik wacht nog op vanalles en nog wat
2. niks meer aan de auto gedaan wegens tijdgebrek en een sociaal leven
3. update:

Wat hebben we, per vandaag (16 november)?
Een Integra type R uit 1998, nr 515, in het spermavlek wit wat wij allemaal zo mooi vinden.

Mods op de auto:
Wings West RS Lip kit
OEM mistlampen voor
EK9 Tein Flex
EG2 rLCA's
17x7.5et45 Rota Boost
205/40/17 Bridgestone Potenza RE050A
Skunk2 cat back met silencer
OEM USDM armsteun
Antenne verwijderd
16v antenne op het dak
Alarm
OEM Airco

Mods in de kast:
OEM JDM window visors
Tein EDFC
DIY earthing cables
TRS 4punts gordel
OEM UKDM Sun visors
Rywire OBD2a -> OBD1 Conversion harnass

Mods onderweg:
OEM JDM 98spec red stitching shift boot
OEM USDM badge holder voor op de armsteun

Mods in directe planning:
OBD1 p30 of p28 ECU met knock board
DIY header back 2,5" stainless
SMSP header
Spoon drop-in filter, of Mugen Airbox (ook twijfel)

Mods op middellange termijn:
JDM front end
Mistlamp achter verwijderen uit bumper
Ruitensproeier en antenne van het dak af
HID
OEM optional lip kit, C-west lip kit, of iets eenvoudigs in die geest
Full respray (blijft CW)
Andere veerpootbrug voor-boven tbv EDFC
Veerpootbrug achter-boven

Mods op lange termijn:
Je mag verdomme blij zijn dat ik een vrij definitieve middellange termijn lijst heb kunnen vaststellen, mijn plannen wijzigen elke dag eigenlijk wel 5x.

...

dus
RedSun

Post by RedSun »

:lol: Nice Bart!

Is die full respray echt nodig?
Nana korobi ya oki
baRt

Post by baRt »

ja en nee...

linksachter hebben ze ooit de antenne verwijderd en dat scherm herspoten. Boven mijn wiel is de wielkast meer geel dan eromheen en dat stoort me. Ook zag ik rechtsachter eerste roestvorming, omdat mijn kasten achter gerolt zijn. En aangezien ik toch eigenlijk wel erg graag die JDM front end erop wil hebben is er eigenlijk weinig wat ik niet hoef te spuiten (achterbumper vanwege mistlicht, dak vanwege golf 16v antenne die ik er weer af wil hebben, dat soort extra's)

dus ja, wat is dan slimmer :) dan heb ik daalijk afwijkende deuren... hahahaha
RedSun

Post by RedSun »

Das ook weer zo wat ja hahaha

Inderdaad dan is tie weer nieuw :wink:
Nana korobi ya oki
baRt

Post by baRt »

dammit... zoals zommigen weten heeft mijn teggy wat kuren. Wat het precies is, is lastig te vinden. Simpel gezegd: starten = niet 100% lopen. meestal. niet altijd. soms no worries. soms de civic pakken.

erg vaag allemaal. Ik heb hier in augustus al eens last van gehad. Ten tijde van de rollenbank meeting bij rico was het tijdelijk beter. Later kreeg ie er ECHT last van.

Bij het starten loopt ie op 3 of soms zelfs maar 2 cilinders. Vaak is dit een fractie van een seconde en gaat hij meteen normaal lopen. soms kan ik na 3x herstarten alsnog de civic pakken :(

Op dit moment heb ik allerhande electronica thuis liggen (de parts die knite force voor zijn ee9 gaat gebruiken als hij de obd1 conversie gaat doen) en het lijkt er erg op dat het:

OF in de benzinetoevoer zit, OF ergens in de ontsteking.
oplossingen:
benzine
- reinigen injectoren
- vervangen benzinefilter

ontsteking:
- vervangen bobine of zelfs gehele ontsteking

iemand nog andere ideeen?

on a brighter note: ben aan het onderhandelen over een JDM front end. lekker goedkoop, maar wellicht lastig hierheen te krijgen. Spullen liggen in Engeland en dat boeit niet veel natuurlijk, maar ik moet een voiture hebben waar het in past. Zou een Citroen C5 groot genoeg zijn om voorbumper, motorkap, rad support, schermen en koplampen te vervoeren, zonder dat alles deukt vanwege het op-elkaar-stapelen?

*zucht*
maar zooooooo mooi :)
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

jdm front ftw bartje... alleen of t in een c5 past?
Word denk ik wel erg krap, ofnie?

Kan je geen busje lenen van iemand?
ff Ronald lastig vallen ofzo :)
RedSun

Post by RedSun »

Bumper neemt erg veel ruimte in en het zijn allemaal van die net niet lekker handelbare onderdelen.

Om het veilig over te krijgen en de C5 niet al teveel te beschadigen zou ik een busje pakken.
Nana korobi ya oki
VTECRob

Post by VTECRob »

Nee, gaat niet passen... grapjas...

Tenminste, niet als je het zonder krassen hier wil krijgen...

En ik was eigenlijk van mening dat je die injectoren al gewisseld had?
baRt

Post by baRt »

injectoren gewisseld wel ja, maar laat ze gewoon alle 4 reinigen, is altijd beter natuurlijk!
Locked