Vreemde ratel in blok
Vreemde ratel in blok
In m'n Civic zit een vreemde ratel die komt vanaf ongeveer 3000 toeren. Het zit niet in het kleppendeksel maar daaronder. Heb zelf geen idee wat het is en vriend van me die in garage werkt ook niet.
Het is een 16v 1.6 dohc blok, alleen dan een van 110 pk, niet 130. ( dus misschien dan wel 1.5 of zo, ik niet weet ^^ )
Een van jullie ervaring hiermee?
Het is een 16v 1.6 dohc blok, alleen dan een van 110 pk, niet 130. ( dus misschien dan wel 1.5 of zo, ik niet weet ^^ )
Een van jullie ervaring hiermee?
Kleppen zit het niet in. Het komt ook echt onder het kleppen gedeelte vandaan. Lager had ik ook al als idee maar is dan idd raar dat het vanaf 3000rpm is. Moet nog paar dingen vervangen en dan kan ie naar de apk, hopelijk weten ze daar wel wat het is.
Vrienden denken zelfs dat blok mogelijk op elk moment zomaar kan ploffen :-? Daar heb ik uiteraard geen zin in, heb geen geld om ander blok te kopen of nieuwe auto of wat dan ook.
Iemand anders die een idee heeft?
Vrienden denken zelfs dat blok mogelijk op elk moment zomaar kan ploffen :-? Daar heb ik uiteraard geen zin in, heb geen geld om ander blok te kopen of nieuwe auto of wat dan ook.
Iemand anders die een idee heeft?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Vandaag weg gebracht naar apk, en wat bleek:
Ratel zit in de katalysator, volgens garage kan het voorlopig nog lang geen kwaad, dus dat scheelt weer. Blok zelf is verder prima in orde.
Wat niet niet in orde was:
- middendemper verkeerd model + fout bevestigd
- einddemper hierdoor fout erop gelast en lek
- door verkeerde bevestiging remkabel beschadigd
Bovenstaande moet dus vervangen worden, kost me 400 euro... ( geen nieuwe kat )
JIPPIE !!!!!
Ratel zit in de katalysator, volgens garage kan het voorlopig nog lang geen kwaad, dus dat scheelt weer. Blok zelf is verder prima in orde.
Wat niet niet in orde was:
- middendemper verkeerd model + fout bevestigd
- einddemper hierdoor fout erop gelast en lek
- door verkeerde bevestiging remkabel beschadigd
Bovenstaande moet dus vervangen worden, kost me 400 euro... ( geen nieuwe kat )
JIPPIE !!!!!
Geratel in de katalysator heb ik ook al eens gehad (weliswaar met een opel astra). Wij zijn ook gewoon blijven doorrijden. Op een bepaalde dag liep de motor warm en begon er water te spuiten.
Toen we de katalysator openslijpten bleek dat de katalysatorsteen gebroken was en schuin was komen te zitten voor de uitlaatopening. Hierdoor konden de uitlaatgassen nietmeer (of niet meer goed) weg. Gevolg motor serieus warm gelopen, rubberen darmpjes gesprongen, ...
Toen we de katalysator openslijpten bleek dat de katalysatorsteen gebroken was en schuin was komen te zitten voor de uitlaatopening. Hierdoor konden de uitlaatgassen nietmeer (of niet meer goed) weg. Gevolg motor serieus warm gelopen, rubberen darmpjes gesprongen, ...