individual Throttle body
individual Throttle body
Iemand ervaring of suggesties ivm individual throttle body's kweet dat toda er in hun gamma hebben maar de prijs zal ook naargelang zijn. Ik heb al wa gezocht en bij volgende merken terecht gekomen.
http://www.jenvey.co.uk/
http://www.twminduction.com/ThrottleBod ... dy-FR.html
http://haywardperformance.com/intake.htm#honda
Kent iemand deze merken :?:
http://www.jenvey.co.uk/
http://www.twminduction.com/ThrottleBod ... dy-FR.html
http://haywardperformance.com/intake.htm#honda
Kent iemand deze merken :?:

Ik heb mijzelf ook georiënteerd voor de S2K.
Er is mij verteld dat het weinig opleverd.
Ik had wel de volgende site gevonden.
http://www.fuji-racing.com/fujiracing.htm
Groeten Peter
Er is mij verteld dat het weinig opleverd.
Ik had wel de volgende site gevonden.
http://www.fuji-racing.com/fujiracing.htm
Groeten Peter
www.importbuilders en kijk naar intake manifolds
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Aparte throttle bodies geven een beter throttle respons. Maar iets meer gevoelig voor het afregelen van de idle speed.
Grote voordeel is dat elke cylinder onafhankelijk ademt en dus geen invloed heeft van drukgolven die onstaan in het spruitstuk omwille van de aanzuig van andere nabijgelegen cylinders. Dit is de werkelijke reden waarom deze dingen worden gebruikt.
Meestal monden ze dan uit in een grote lucht verzamelbak, groot genoeg om de wederzijdse invloed uit te schakelen.
De verbeterde throttle response komt er omdat de gasklep dichter bij de inlaatklep zit en dus reageert de motor sneller. Luchtstroom komt sneller op tempo.
Grote voordeel is dat elke cylinder onafhankelijk ademt en dus geen invloed heeft van drukgolven die onstaan in het spruitstuk omwille van de aanzuig van andere nabijgelegen cylinders. Dit is de werkelijke reden waarom deze dingen worden gebruikt.
Meestal monden ze dan uit in een grote lucht verzamelbak, groot genoeg om de wederzijdse invloed uit te schakelen.
De verbeterde throttle response komt er omdat de gasklep dichter bij de inlaatklep zit en dus reageert de motor sneller. Luchtstroom komt sneller op tempo.