Wilco ITR #1150
Waar heb je ergens die pedalen gehaald? Ik heb ze al een hele tijd geleden bij de dealer in den bosch besteld. Maar heb daar nooit meer iets over gehoord dus was gisteren terug geweest maar die kerel die dat normaal bestelde was er niet en de andere 2 die er waren konden het niet vinden.
Dus ben ik even doorgereden naar Tilburg, dacht misschien hebben ze ze daar op voorraad en wou ook gelijk even de prijs opvragen van de jdm skirts die VTECCIE er onder heeft. Kom daar aan en vraag dus naar de sportpedalen. Keek hij me al raar aan, ik zeg er nog bij dat het een originele optie was. Maar kon niets vinden en hij wist zeker dat ze niet te bestellen waren. Dus ik begin over de originele veerpoot die ik achter heb. Wou hij beweren dat dat er standaard in zit, ik zei dat ik 100% zeker weet dat hij er nÃet in zit standaard. En hij geloofde me gewoon niet en het kwam er bijna zo uit ofdat ik stond te liegen. Ik werd al link.
Vroeg ik nog naar de skirts maar dat wist hij ook niet en volgens mij had hij ook niet echt zin om te zoeken.
Dus vandaar...
@Wilco: pedalen?
@VTECCIE: skirts?
Dus ben ik even doorgereden naar Tilburg, dacht misschien hebben ze ze daar op voorraad en wou ook gelijk even de prijs opvragen van de jdm skirts die VTECCIE er onder heeft. Kom daar aan en vraag dus naar de sportpedalen. Keek hij me al raar aan, ik zeg er nog bij dat het een originele optie was. Maar kon niets vinden en hij wist zeker dat ze niet te bestellen waren. Dus ik begin over de originele veerpoot die ik achter heb. Wou hij beweren dat dat er standaard in zit, ik zei dat ik 100% zeker weet dat hij er nÃet in zit standaard. En hij geloofde me gewoon niet en het kwam er bijna zo uit ofdat ik stond te liegen. Ik werd al link.
Vroeg ik nog naar de skirts maar dat wist hij ook niet en volgens mij had hij ook niet echt zin om te zoeken.
Dus vandaar...
@Wilco: pedalen?
@VTECCIE: skirts?
Pedalen heeft Wilco van mij en zijn nog gewoon te krijgen, veerpootbrug was optioneel en is nog steeds te krijgen.
De skirts zijn niet meer te krijgen nieuw en ze waren sowieso al niet te krijgen in Europa. Dat de dealer die niet kan leveren is logisch want ze zijn alleen in Japan en Amerika geleverd. Ik heb ze zelf geregeld vanuit Amerika.
De skirts zijn niet meer te krijgen nieuw en ze waren sowieso al niet te krijgen in Europa. Dat de dealer die niet kan leveren is logisch want ze zijn alleen in Japan en Amerika geleverd. Ik heb ze zelf geregeld vanuit Amerika.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
De artikelnummers van de pedalen en de veerpootbrug staan overigens gewoon op het forum. Als je die geeft dan moet elke dealer het kunnen, zelfs de domme waar je nu bent geweest... 

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Ik heb het al meer gezegd... de meeste dealers zijn gewoon lui of dom. De dealer waar ik altijd kwam had dit soort dingen binnen drie dagen binnen. En als hij het niet wist dan zocht hij het uit en belde hij mij terug.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik altijd goed voorbereid iets ga halen dus als ik erom kom dan bestaat het ook en dat weet hij ook. Een bekende tuningshop wist me ook een keer te vertellen dat Rays wielmoeren niet bestaan en zeker niet in het zwart...

Ik moet er wel bij zeggen dat ik altijd goed voorbereid iets ga halen dus als ik erom kom dan bestaat het ook en dat weet hij ook. Een bekende tuningshop wist me ook een keer te vertellen dat Rays wielmoeren niet bestaan en zeker niet in het zwart...


Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Zo gisteren ...op een Zondag.... de AEM V2 CAI verwijderd en de OEM box met Spoon filter gemonteerd .
Resultaat een zeer stille motor als de silencer in de uitlaat zit :wink: .
Voor de rest tja het sensationele is wel een beetje weg als de VTEC in komt maar dat zal voorlopig wel wennen en straks gewoon wachten op wat beters :wink:
Resultaat een zeer stille motor als de silencer in de uitlaat zit :wink: .
Voor de rest tja het sensationele is wel een beetje weg als de VTEC in komt maar dat zal voorlopig wel wennen en straks gewoon wachten op wat beters :wink:
Wilco is toch zo eigenwijs als stront....
ops: .
Wilco kon via via aan AP Dixcel schijven & blokken komen in plaats van andere goede remproducten.
AP Dixcel is een Japanse onderneming van AP Racing , omdat AP Racing is overgenomen door Brembo een 5 jaar geleden is AP Dixcel zelf verdergegaan in de racerij en ze zijn sinds een paar jaar bezig om ook particulieren te voorzien van hun artikelen.
AP Dixcel rijdt ook met hun remproducten in meerdere Japan domestic endurance races (Super-Taikyu races) & anders GT races.
http://www.dixcel.jp/ & http://www.apbrake.com/
Zo gezegd zo een prijsopgave gedaan , en de prijs kwam duurder uit dan ik de prijsogaves die ik hier in NL/België had gedaan ,maar ja ik ben toch zo iemand die zoekt eens iets wat anders waar ik toch erg goede verhalen over hoor.
En is het achteraf waardeloos......... dan eigen schuld dikke buld... :wink:
Maar ik heb dus ;
Voor en achter nieuwe AP schijven besteld , en de daar bijbehorende speciale AP blokken en zowel voor als achter stalen remleidingen en Motul Super DOT4 vloeistof .
Al met al was de prijs van dit alles redelijk goed maar de verzendkosten uit Japan was erg duur.
En ik zat als ik het via Japan hier naar toe laat komen kost me ook nog eens dure importkosten, daar had ik geen trek in en kon via iemand waar ik het besteld heb het eerst naar hem laten versturen (Engeland) en dan verstuurt hij het naar mij , en hoop zo de importkosten te ontlopen.
Ik had zowel voor als achter AP Dixcel HS (Heat treated Slotted ) schijven besteld en AP Type Z remblokken, dit alles moest op een veel hoger niveau liggen als de schijven waar ik eerst naar gekeken had .
Of ik alles uit de remmen haal is het tweede en dan dan denk je dan had je toch ook gewoon goed schijven/blokken kunnen nemen maar ja dat gaf ik al aan ;
Nu kreeg ik net een mailtje van die leverancier als promotie omdat het merk in de EU helemaal nieuw is , kreeg ik als promotie een setje AP FCR (Carbon) schijven voor dezelfde prijs , normaal kosten ze 650 UK Pounds per set :shock: , tegenover de 295 UK pounds voor de eerderbestelde AP HS slotted schijven.
Daarin tegen kon ik volgens de meneer van AP Dixcel (Eisaku Onda , hoofdpersoon) aan de achterkant van de ITR wel andere slotted schijven gebruiken die niet speciaal heat treated zijn omdat deze belange na niet zo warm/heet worden.
Zo gezegd zo gedaan en ik heb gebruik genomen van deze aanbieding.
Ook heb ik gevraagd om brochures en informatie , deze was alleen nog maar in Japans beschikbaar , mar als het goed is heb ik alles tegen de eind van de maand September het in huis

Wilco kon via via aan AP Dixcel schijven & blokken komen in plaats van andere goede remproducten.
AP Dixcel is een Japanse onderneming van AP Racing , omdat AP Racing is overgenomen door Brembo een 5 jaar geleden is AP Dixcel zelf verdergegaan in de racerij en ze zijn sinds een paar jaar bezig om ook particulieren te voorzien van hun artikelen.
AP Dixcel rijdt ook met hun remproducten in meerdere Japan domestic endurance races (Super-Taikyu races) & anders GT races.
http://www.dixcel.jp/ & http://www.apbrake.com/
Zo gezegd zo een prijsopgave gedaan , en de prijs kwam duurder uit dan ik de prijsogaves die ik hier in NL/België had gedaan ,maar ja ik ben toch zo iemand die zoekt eens iets wat anders waar ik toch erg goede verhalen over hoor.
En is het achteraf waardeloos......... dan eigen schuld dikke buld... :wink:
Maar ik heb dus ;
Voor en achter nieuwe AP schijven besteld , en de daar bijbehorende speciale AP blokken en zowel voor als achter stalen remleidingen en Motul Super DOT4 vloeistof .
Al met al was de prijs van dit alles redelijk goed maar de verzendkosten uit Japan was erg duur.
En ik zat als ik het via Japan hier naar toe laat komen kost me ook nog eens dure importkosten, daar had ik geen trek in en kon via iemand waar ik het besteld heb het eerst naar hem laten versturen (Engeland) en dan verstuurt hij het naar mij , en hoop zo de importkosten te ontlopen.
Ik had zowel voor als achter AP Dixcel HS (Heat treated Slotted ) schijven besteld en AP Type Z remblokken, dit alles moest op een veel hoger niveau liggen als de schijven waar ik eerst naar gekeken had .
Of ik alles uit de remmen haal is het tweede en dan dan denk je dan had je toch ook gewoon goed schijven/blokken kunnen nemen maar ja dat gaf ik al aan ;
Wilco is toch zo eigenwijs als stront...maar ja ik ben toch zo iemand die zoekt eens iets wat anders waar ik toch erg goede verhalen over hoor.En is het achteraf waardeloos dan ...eigen schuld dikke buld...
Nu kreeg ik net een mailtje van die leverancier als promotie omdat het merk in de EU helemaal nieuw is , kreeg ik als promotie een setje AP FCR (Carbon) schijven voor dezelfde prijs , normaal kosten ze 650 UK Pounds per set :shock: , tegenover de 295 UK pounds voor de eerderbestelde AP HS slotted schijven.
Daarin tegen kon ik volgens de meneer van AP Dixcel (Eisaku Onda , hoofdpersoon) aan de achterkant van de ITR wel andere slotted schijven gebruiken die niet speciaal heat treated zijn omdat deze belange na niet zo warm/heet worden.
Zo gezegd zo gedaan en ik heb gebruik genomen van deze aanbieding.
Ook heb ik gevraagd om brochures en informatie , deze was alleen nog maar in Japans beschikbaar , mar als het goed is heb ik alles tegen de eind van de maand September het in huis
Lezen .... :lol:
En verschrikkelijk veel mailtjes heen en weer sturen naar hun (AP Dixcel) en ik heb een Japans Engels persoon bij wie ik het besteldt heb en die gaf me veel info.
En hij zal in de toekomst wel Eu importeur worden want op dit moment is hij de enige persoon die het besteld in de EU.
En vertaalsites wil nog wel een helpen, wel gebrekkig Japans vertaald naar Engels maar het is te lezen.
En verschrikkelijk veel mailtjes heen en weer sturen naar hun (AP Dixcel) en ik heb een Japans Engels persoon bij wie ik het besteldt heb en die gaf me veel info.
En hij zal in de toekomst wel Eu importeur worden want op dit moment is hij de enige persoon die het besteld in de EU.
En vertaalsites wil nog wel een helpen, wel gebrekkig Japans vertaald naar Engels maar het is te lezen.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
wilco wrote:Lezen .... :lol:
En verschrikkelijk veel mailtjes heen en weer sturen naar hun (AP Dixcel) en ik heb een Japans Engels persoon bij wie ik het besteldt heb en die gaf me veel info.
En hij zal in de toekomst wel Eu importeur worden want op dit moment is hij de enige persoon die het besteld in de EU.
En vertaalsites wil nog wel een helpen, wel gebrekkig Japans vertaald naar Engels maar het is te lezen.
Ben zeer benieuwd naar de prestaties...eindelijk wat nieuws :-)
http://www.dixcel.jp/
Ziet er goed uit Wilco, ben zeer benieuwd.
Ze hebben ook de active gate (mugen style) schijven.
Remmen CF schijven eigenlijk wel als ze koud zijn?
Ziet er goed uit Wilco, ben zeer benieuwd.
Ze hebben ook de active gate (mugen style) schijven.
Remmen CF schijven eigenlijk wel als ze koud zijn?
Gaskleppie wrote:Goed nieuws dus!
Mooi dat ze zo een setje voor een lage prijs meegeven! Hoe ziet dat eruit?
btw, hoe vond je de ITR op de ring?\
Ik heb weinig echt duidelijke fot's kunnen vinden hoe het er uit ziet, er staat op de website ook ergens een link naar en digitale folder maar daar staat die Carbon schijf nog niet bij in.Wel de schijf die ik achter krjg en de remblokjes.Als ze voor 1 Oct. binnen zijn neem ik ze wel mee naar Japanse autodag.
AIYOKU wrote:http://www.dixcel.jp/
Ziet er goed uit Wilco, ben zeer benieuwd.
Ze hebben ook de active gate (mugen style) schijven.
Remmen CF schijven eigenlijk wel als ze koud zijn?
Klopt ze hebben ook Mugen style schijven.
Over dat ze remmen als ze koud zijn heb ik een vraag over gesteld dus kom daar op terug.
Zelfde geld in eerste instantie voor de remblokken waar ik eerst keuze uit zou hebben.Dat waren de Type R01 remblokken die begonnen bij 200C te remmen tot 900C Graden.Nu heb ik remblokken die vanaf 0C tot 850C Graden zijn werking doen (Type Z).
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Om eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat de ITR zo goed zou zijn op de Ring, met de Sub. ging het lekker maar ik had veel meer vertrouwen in de ITR met het onderstel , ik had elke keer het idee het kan nog harder , maar dan is het raadzaam om de bochten wat meer te kennen.
Wat wel ontbrak was het koppel met de bochten uitkomen dit miste je enorm ,dat was bij de Sub. wel wat anders. (180NM tegen ruim 400NM) , maar voor de rest geen klagen.
Ook ben ik zeer te spreklen over de RE050A Xl banden , ze krijsten niet of deden geen rare dingen, nu weet ik niet als ze echt op hun max. temperatuur zijn wat het doed maar eerste indruk voor straatbanden op het circuit was goed.
Na de remmen sparen voor semislicks en extra setje OEM ITR velgen.
Voor de rest had ik tijdens de 2de ronde wat punten waardoor ik niet meer rondes heb gemaakt omdat ik daarboven toch voor de veiligheid koos, zoals de remmen (fading) en de olietemperatuursensor bleef steken op 110/115 graden , daarom plaats ik er 1 bij in de sensorring en kan dus switchen tussen de sensor in de carterpan en in de oliesensorring.
Ik heb het idee dat de verloopplug van Autometer waar deze sensor in zit teveel warmte blokkert en daarom dat de olietemperatuur niet verder stijgt.
Eigenlijk zoek ik een langere sensor die met zijn uiteinde net buiten de verloopplug komt en dus echt in de olie zit.
Maar nog even over de ring , het was een beleving waard met de ITR en als de remmen OK zijn dan ga ik in October weer en ik denk dat ik in Nov. vrij ga rijden op Zandvoort.
Of er moeten andere gekke dingen gebeuren waardoor ik er niet ben , zoals regen /etc..
Wat wel ontbrak was het koppel met de bochten uitkomen dit miste je enorm ,dat was bij de Sub. wel wat anders. (180NM tegen ruim 400NM) , maar voor de rest geen klagen.
Ook ben ik zeer te spreklen over de RE050A Xl banden , ze krijsten niet of deden geen rare dingen, nu weet ik niet als ze echt op hun max. temperatuur zijn wat het doed maar eerste indruk voor straatbanden op het circuit was goed.
Na de remmen sparen voor semislicks en extra setje OEM ITR velgen.
Voor de rest had ik tijdens de 2de ronde wat punten waardoor ik niet meer rondes heb gemaakt omdat ik daarboven toch voor de veiligheid koos, zoals de remmen (fading) en de olietemperatuursensor bleef steken op 110/115 graden , daarom plaats ik er 1 bij in de sensorring en kan dus switchen tussen de sensor in de carterpan en in de oliesensorring.
Ik heb het idee dat de verloopplug van Autometer waar deze sensor in zit teveel warmte blokkert en daarom dat de olietemperatuur niet verder stijgt.
Eigenlijk zoek ik een langere sensor die met zijn uiteinde net buiten de verloopplug komt en dus echt in de olie zit.
Maar nog even over de ring , het was een beleving waard met de ITR en als de remmen OK zijn dan ga ik in October weer en ik denk dat ik in Nov. vrij ga rijden op Zandvoort.
Of er moeten andere gekke dingen gebeuren waardoor ik er niet ben , zoals regen /etc..