Banden leverancier

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
mr. X

Post by mr. X »

baRt wrote:mmm aiyoku bedoeld ergens anders dan waar jij het over hebt... toch?

hoe dan ook, dit zijn gewoon banden waar ik nog op moest wachten voor levering... en het lijkt me dat de load index het verschil maakt hier!

maar goed, zoals ik al zei, controleer het eens. kun je de 80index banden krijgen voor minder dan die 175?

Ja idd.

Heb het niet over het gewicht wat je dan mag vervoeren. Het is geen caravan :D
Heb het over de gewichtsverplaatsing. Tuurlijk komt er ook gewicht op de achterbanden, met name met optrekken. Maar tegen de tijd dat jij zo hard kunt optrekken dan dat je kan afremmen, word het tijd voor nieuwe blokken ofzo :lol:

En weet zelf ook niet of die loadings index nu uitmaakt. En de Jan doedel banden boer zal dit jou al helemáál niet kunnen vertellen.

Als ze daadwerkelijk ook nog eens goedkoper blijken te zijn (een kleinere loadings index) is het misschien de moeite, en voor iedereen interessant om uit te zoeken of je wel of geen verschil merkt met die banden.

Kijk het is alleen maar extra gewicht (lees loze massa) die de motor moet rondgooien, waardoor je weer verlies hebt... Ga je kosten nog moeite besparen om hele lichte velgen aan te komen, en gooi je er misschien (té) zware banden op...

Het americaanse gezegde gaat ook niet altijd op:
If big is good, bigger is better...
RedSun

Post by RedSun »

Vraag me af of je op loadindex moet kopen idd, Die Yokohama ADVAN A048
hebben keiharde wangen volgens een amerikaanse gebruikers recensie waardoor je betrouwbaar bochtgedrag krijgt. denk niet dat die een super hoge loadindex hebben eerlijk gezegd.
Nana korobi ya oki
baRt

Post by baRt »

H22A7 wrote:
AIYOKU wrote:
H22A7 wrote:
Zeer scherp idd, ik vraag me af of er iets niet helemaal in de haak is.
denk dan bijv aan "oude" banden, die al een tijdje staan.

Het is een echte ouderwedse bandenboer die lood tegen je velgen plakt! :thumbs:

Ik controleer de productie datum altijd, mijne waren een paar maanden "oud". Dit is zeer belangrijk!

Wat ben je toch een mierenneuker hey! :lol: :lol:

idd erg verstandig!!

ok ff de folder erbij:

Potenza's 205-40-17 RE050A 80Y 259,-
Potenza's 205-40-17 RE050A XL 84W 272,-

Dit zijn bruto prijzen, ik betaal 169,51 incl btw voor de 80Y en 178,- voor de 84W

Wat een drama, 50 euries duurder met max korting :/

gisteren snel ff nagevraagd. De 87 index banden kan hij niet leveren, maar wel de 84W. Ik zie dat jij er hiero ook een prijs van had staan... maar schrik niet: die kan ik dus krijgen voor 135 inclusief. Best een verschil met 272, en zelfs met 178... :S
mr. X

Post by mr. X »

baRt wrote:
H22A7 wrote:
AIYOKU wrote:
H22A7 wrote:

Ik controleer de productie datum altijd, mijne waren een paar maanden "oud". Dit is zeer belangrijk!

idd erg verstandig!!

ok ff de folder erbij:

Dit zijn bruto prijzen, ik betaal 169,51 incl btw voor de 80Y en 178,- voor de 84W

gisteren snel ff nagevraagd. De 87 index banden kan hij niet leveren, maar wel de 84W. Ik zie dat jij er hiero ook een prijs van had staan... maar schrik niet: die kan ik dus krijgen voor 135 inclusief. Best een verschil met 272, en zelfs met 178... :S
:shock: dat is een heel verschil
RedSun

Post by RedSun »

baRt wrote:
H22A7 wrote:
AIYOKU wrote:
H22A7 wrote:

idd erg verstandig!!

ok ff de folder erbij:

Ok bart, dat is wel een dramatisch verschil idd, geen idee waar het hem in zit. Fact is dat ik niet aan goedkope bridgstone's kan komen. :lol:

Snap het ook niet goed eerlijk gezegd, ik zou, met mijn zakelijke connecties, veel goedkoper aan die banden moeten kunnen komen, maar ja ik weet niet over hoeveel schijven het gaat, misschien koopt jouw adresje ze rechtstreeks bij de groothandel of uit belgie.

Yoko's kan ik wel goedkoper dan wie dan ook aankomen (hoop ik haha) die haal ik rechtstreeks bij de importeur. maar Bart, geen prijzen meer op vragen heh! :lol:
Nana korobi ya oki
baRt

Post by baRt »

mja, de leukere banden zijn bij hem wel prijzig hoor...

Is het trouwens geen idee om een nieuw topic te maken, sticky liefst, om dit soort dingen samen te vatten?

Er zijn steeds meer mensen die op zoek gaan naar de extremere banden en de prijzen daarvan zijn altijd hoog. Wellicht leuk voor iedereen om het overzichtelijk te hebben?
VTECRob

Post by VTECRob »

Eens...
baRt

Post by baRt »

nog beter: tweede sticky van dit forumdeel ff uitbreiden, die wiel info.
Keek net trouwens op die russische site en max belading as bij de ITR staat op 418 KG.

De 80 loadindex waar het over ging gaat tot 450kg.

Misschien handige info ;)

Hoe dan ook: daar doen?
RedSun

Post by RedSun »

Goed plan Bart, ben bezig de extreme yoko's in kaart te brengen qua prijs dus kunnen idd een sticky prijslijst/info topic maken.
Nana korobi ya oki
HondArd

Post by HondArd »

Lijkt mij ook handig, en dan gescheiden op ATR, CTR en ITR neem ik aan?
baRt

Post by baRt »

Ja, maar dan zullen wel de verschillende R mensen moeten helpen: IK heb geen idee wat goed is voor een ATR of CTR... hell, zelfs voor de ITR ben ik nog aan het bijleren!

hehehe

Maar goed.
RedSun

Post by RedSun »

Dat is niet nodig, iedereen weet zijn bandenmaat of de maat die hij wil hebben. Gewoon een prijslijstje lijkt me voldoende. Elke rijder heeft een eigen wens of ze nou ITR ATR of CTR rijden. Alleen bij de ATR's viel me op dat ze allemaal Potenza's eronder hebben (degene op de meeting dan).
De ITR's hadden bijna allemaal andere banden eronder.

Dan kun je beter een extra lijstje aanmaken met berijder, type auto en band en eventueel zijn bevindingen. Dat is makkelijker en overzichtelijker denk ik. Kun je zelfs pm-en voor bepaalde vragen.
Nana korobi ya oki
Voodoo

Post by Voodoo »

H22A7 wrote:Goed plan Bart, ben bezig de extreme yoko's in kaart te brengen qua prijs dus kunnen idd een sticky prijslijst/info topic maken.

Lijkt me een goed plan :-)
HONDA

Post by HONDA »

Prijs topic lijkt me onzinnig want prijzen van banden veranderen per week.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECRob

Post by VTECRob »

Ja, maar je kan er wel een beeld door krijgen of het misschien de moeite waard is om huidige prijzen op te vragen.
RedSun

Post by RedSun »

VTECCIE wrote:Prijs topic lijkt me onzinnig want prijzen van banden veranderen per week.

Valt mee hoor en als de prijzen veranderen zijn het met een paar euro's.
Bij bandenboeren kan het sterk varieren ja maar rechtstreeks bij de importeur blijven ze vrij constant. Hoewel die 048 wel kan varieren,
Nana korobi ya oki
Locked