baRt wrote:mmm aiyoku bedoeld ergens anders dan waar jij het over hebt... toch?
hoe dan ook, dit zijn gewoon banden waar ik nog op moest wachten voor levering... en het lijkt me dat de load index het verschil maakt hier!
maar goed, zoals ik al zei, controleer het eens. kun je de 80index banden krijgen voor minder dan die 175?
Ja idd.
Heb het niet over het gewicht wat je dan mag vervoeren. Het is geen caravan

Heb het over de gewichtsverplaatsing. Tuurlijk komt er ook gewicht op de achterbanden, met name met optrekken. Maar tegen de tijd dat jij zo hard kunt optrekken dan dat je kan afremmen, word het tijd voor nieuwe blokken ofzo :lol:
En weet zelf ook niet of die loadings index nu uitmaakt. En de Jan doedel banden boer zal dit jou al helemáál niet kunnen vertellen.
Als ze daadwerkelijk ook nog eens goedkoper blijken te zijn (een kleinere loadings index) is het misschien de moeite, en voor iedereen interessant om uit te zoeken of je wel of geen verschil merkt met die banden.
Kijk het is alleen maar extra gewicht (lees loze massa) die de motor moet rondgooien, waardoor je weer verlies hebt... Ga je kosten nog moeite besparen om hele lichte velgen aan te komen, en gooi je er misschien (té) zware banden op...
Het americaanse gezegde gaat ook niet altijd op:
If big is good, bigger is better...