baRt, maffe brabo met nog maffere ideeen

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

@Erwin: wat doe je komende zondag? er is een meeting in Asten (vanaf de grens een 30minz rijden) waar ik zal zijn..

@Sander: te bedenken dat ik de afgelopen drie jaar bij die erg weinige meetings waar ik nog kwam, de auto EXPRES ongewassen neer heb gezet... *zucht* nieuwe auto, nieuwe ijverigheid
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Wel Asten en geen Type-R meeting... Hmm.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

mja, kan ik het helpen dat er een bout van mijn draagarm ZO vast zit dat ik er waarschijnlijk met een slijptol aan moet gaan kloten :S

En das imho belangrijker dan een meeting. Auto niet goed = geen meetings!

(jij zou het onderhoudsgedeelte toch moeten begrijpen)
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Bij mij zit er nooit iets ZO vast dat er een slijptol aan te pas moet komen. Dat zou JIJ toch moeten weten... :D :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

baRt wrote:mja, kan ik het helpen dat er een bout van mijn draagarm ZO vast zit dat ik er waarschijnlijk met een slijptol aan moet gaan kloten :S

)


Gewoon de brander erop, vuur! :twisted:
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

En dan gelijk je bushings wegfikken. Lekker hoor :D
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

crx303 wrote:En dan gelijk je bushings wegfikken. Lekker hoor :D


Ik heb een beetje te veel naar de serie "Home Improvement" gekeken geloof ik :o ops:

www.morepower.com
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

als de flex erop gaat is die bushing ook kassie hoor...

de bout draait een stukje (zonder problemen zelfs) en komt dus los uit de draad...

maar de bout zit wss vastgerot in de stalen bus die in het rubber zit... en dus na een halve slag begint het rubber mee te draaien.

Ik ga zaterdag naar Sennini want die heeft een smeerput etc... kan ik er beter bij en zetten we er eerst de luchttol op. Werkt dat niet: slijpschijf erdoorheen, nieuwe bout erin en hoppa...

Gelukkig moet er toch een andere draagarm onder, dus hoef ik me over een dooie bus niet teveel zorgen te maken...

en sander: ja weet ik... mijn spulleke komt ook vol te zitten met kopervet, geloof mij maar... ik HAAT dit soort gedoe
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Heb ook mijn uitlaat, wielmoeren, eigenlijk bijna alles wat ik los heb gehaald, kopervet tussen gedaan. Heb hier ook zó vaak gezeik mee gehad. Vooral van andere vrienden hun auto's... ook zij rijden rond met een halve pot kopervet tussen hun schroefdraad :-)
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

Image

okee, de update!
Ik was naar pics aan het zoeken en uiteindelijk moet ik ze dus gewoon zelf gaan maken :P
Maar goed, we hebben er een aantal, waar de mods op zichtbaar zijn.

1. Wielen
2. Verlaging

en voor dat laatste moet en zal ik de vriendin van Sennini bedanken! Ze heeft geen me geen moment de deur uit geschopt, de hond op me afgestuurd, of anderszins te kennen gegevens dat ze kwaad op me was voor het compleet verpesten van haar vrije middag met Martijn...
En ik wil haar ook graag nog bedanken voor de lekkere spaghetti! was ik nog vergeten te doen :P

WANT WAT EEN GEJONG WAS DAT ZEG

Zoveel gedoe heb ik nog nooit meegemaakt bij het losmaken van wat ophangingsboutjes. En ik heb toch aardig wat roestbakken ontmanteld...

Maar goed, 5 dremel-slijpschijfjes, 3 decoupeer-ijzerzaagjes en 2 hand-ijzerzaagbladen verder is het uiteindelijk toch nog gelukt...

En toen bleken de verstel ringen van een van de dempers niet meer los te krijgen te zijn (dank je wel Tein UK die onderhoud doen aan je perfect-losgedraaid-bij-aanlevering-schokdemper moeten doen wegens een constructiefoutje)

Maar goed, het ziet er goed uit, het rijdt vooralsnog bijna goed genoeg (hier en daar nog afstellen) en ik ben weer helemaal happy!

Nieuwe mods 'voor het lijstje':
Tein Flex voor de EK9 Civic
Del Sol VTi LCAs
Rota Boost 17x7.5et45
Bridgestone Potenza RE050A
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Wordt nog wat... :thumbs:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

ik mag het hopen!
nu nog even de hoogtes overal goed afstellen deze week... is echt nodig, want hij trekt heeeeeel lichtjes naar rechts... en uitlijnen is vrij nutteloos als ie niet 100% goed staat nog...

ff een update trouwens: aangezien Randall mijn EDFC niet meer nodig heeft denk ik erover om hem zelf te monteren (toch leuk speelgoed en goede bling factor), maar dan moet ik voor een andere veerpootbrug hebben...

iemand een idee wat goed genoeg is voor een DC2R? we zijn kieskeurig natuurlijk.
Ik loop te denken over de 3punt van passwordJDM.
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Heb nog een Mugen liggen...
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Stond jij toevallig als eerste in het rijtje afgelopen zaterdag?
dan heb ik namelijk foto's van je waggi.
heb alleen pc probs dus kan ff duren voor ze "klaar" zijn.
Nana korobi ya oki
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Hij was er niet zaterdag... :D

Ik heb jou volgens mij niet gesproken, met welke wagen was jij?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

Mugen heb ik dus helaas niks aan... Mugen zit net als de OEM op die bovenste punten vast.

De EDFC motortjes zijn simpel gezegd blokjes bovenop de vering en die eindigen dus midden in de OEM (of Mugen) veerpootbrug.

Ik moet dus een ding hebben wat op de schokdemperbouten gemonteerd zit (net als bij de CRX / Civic dus), maar ik wil het liefst een one-piece design hebben. Dus geen Spoon. Mugen zou perfect zijn als ie een andere vorm had.

Maar goed, Civic dingen passen toch ook, of niet? Ik zal eens controleren mbv de brug van mijn EK3.

@h22a7: uhmmm ik stond tussen de RX7 en de showoffimports ITR.
en pics: graag!
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

VTECCIE wrote:Hij was er niet zaterdag... :D

Ik heb jou volgens mij niet gesproken, met welke wagen was jij?


Ik was met de Corolla van mijn broertje (meegereden) :lol:
En nee we hebben niet gesproken nee, wou nog met je over @j@x beginnen maar begreep dat dat niet zo verstandig was... :lol: :lol: :lol:
Nana korobi ya oki
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ah dan stond je naast me geparkeerd geloof ik.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

owww andere meet...
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

VTECCIE wrote:Ah dan stond je naast me geparkeerd geloof ik.


Idd, stonden ernaast. Nette ITR heb je, toch een verschil met foto's.
Nana korobi ya oki
Locked