baRt, maffe brabo met nog maffere ideeen
Bij mij zit er nooit iets ZO vast dat er een slijptol aan te pas moet komen. Dat zou JIJ toch moeten weten...

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
crx303 wrote:En dan gelijk je bushings wegfikken. Lekker hoor![]()
Ik heb een beetje te veel naar de serie "Home Improvement" gekeken geloof ik

www.morepower.com
als de flex erop gaat is die bushing ook kassie hoor...
de bout draait een stukje (zonder problemen zelfs) en komt dus los uit de draad...
maar de bout zit wss vastgerot in de stalen bus die in het rubber zit... en dus na een halve slag begint het rubber mee te draaien.
Ik ga zaterdag naar Sennini want die heeft een smeerput etc... kan ik er beter bij en zetten we er eerst de luchttol op. Werkt dat niet: slijpschijf erdoorheen, nieuwe bout erin en hoppa...
Gelukkig moet er toch een andere draagarm onder, dus hoef ik me over een dooie bus niet teveel zorgen te maken...
en sander: ja weet ik... mijn spulleke komt ook vol te zitten met kopervet, geloof mij maar... ik HAAT dit soort gedoe
de bout draait een stukje (zonder problemen zelfs) en komt dus los uit de draad...
maar de bout zit wss vastgerot in de stalen bus die in het rubber zit... en dus na een halve slag begint het rubber mee te draaien.
Ik ga zaterdag naar Sennini want die heeft een smeerput etc... kan ik er beter bij en zetten we er eerst de luchttol op. Werkt dat niet: slijpschijf erdoorheen, nieuwe bout erin en hoppa...
Gelukkig moet er toch een andere draagarm onder, dus hoef ik me over een dooie bus niet teveel zorgen te maken...
en sander: ja weet ik... mijn spulleke komt ook vol te zitten met kopervet, geloof mij maar... ik HAAT dit soort gedoe

okee, de update!
Ik was naar pics aan het zoeken en uiteindelijk moet ik ze dus gewoon zelf gaan maken :P
Maar goed, we hebben er een aantal, waar de mods op zichtbaar zijn.
1. Wielen
2. Verlaging
en voor dat laatste moet en zal ik de vriendin van Sennini bedanken! Ze heeft geen me geen moment de deur uit geschopt, de hond op me afgestuurd, of anderszins te kennen gegevens dat ze kwaad op me was voor het compleet verpesten van haar vrije middag met Martijn...
En ik wil haar ook graag nog bedanken voor de lekkere spaghetti! was ik nog vergeten te doen :P
WANT WAT EEN GEJONG WAS DAT ZEG
Zoveel gedoe heb ik nog nooit meegemaakt bij het losmaken van wat ophangingsboutjes. En ik heb toch aardig wat roestbakken ontmanteld...
Maar goed, 5 dremel-slijpschijfjes, 3 decoupeer-ijzerzaagjes en 2 hand-ijzerzaagbladen verder is het uiteindelijk toch nog gelukt...
En toen bleken de verstel ringen van een van de dempers niet meer los te krijgen te zijn (dank je wel Tein UK die onderhoud doen aan je perfect-losgedraaid-bij-aanlevering-schokdemper moeten doen wegens een constructiefoutje)
Maar goed, het ziet er goed uit, het rijdt vooralsnog bijna goed genoeg (hier en daar nog afstellen) en ik ben weer helemaal happy!
Nieuwe mods 'voor het lijstje':
Tein Flex voor de EK9 Civic
Del Sol VTi LCAs
Rota Boost 17x7.5et45
Bridgestone Potenza RE050A
ik mag het hopen!
nu nog even de hoogtes overal goed afstellen deze week... is echt nodig, want hij trekt heeeeeel lichtjes naar rechts... en uitlijnen is vrij nutteloos als ie niet 100% goed staat nog...
ff een update trouwens: aangezien Randall mijn EDFC niet meer nodig heeft denk ik erover om hem zelf te monteren (toch leuk speelgoed en goede bling factor), maar dan moet ik voor een andere veerpootbrug hebben...
iemand een idee wat goed genoeg is voor een DC2R? we zijn kieskeurig natuurlijk.
Ik loop te denken over de 3punt van passwordJDM.
nu nog even de hoogtes overal goed afstellen deze week... is echt nodig, want hij trekt heeeeeel lichtjes naar rechts... en uitlijnen is vrij nutteloos als ie niet 100% goed staat nog...
ff een update trouwens: aangezien Randall mijn EDFC niet meer nodig heeft denk ik erover om hem zelf te monteren (toch leuk speelgoed en goede bling factor), maar dan moet ik voor een andere veerpootbrug hebben...
iemand een idee wat goed genoeg is voor een DC2R? we zijn kieskeurig natuurlijk.
Ik loop te denken over de 3punt van passwordJDM.
Hij was er niet zaterdag...
Ik heb jou volgens mij niet gesproken, met welke wagen was jij?

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Mugen heb ik dus helaas niks aan... Mugen zit net als de OEM op die bovenste punten vast.
De EDFC motortjes zijn simpel gezegd blokjes bovenop de vering en die eindigen dus midden in de OEM (of Mugen) veerpootbrug.
Ik moet dus een ding hebben wat op de schokdemperbouten gemonteerd zit (net als bij de CRX / Civic dus), maar ik wil het liefst een one-piece design hebben. Dus geen Spoon. Mugen zou perfect zijn als ie een andere vorm had.
Maar goed, Civic dingen passen toch ook, of niet? Ik zal eens controleren mbv de brug van mijn EK3.
@h22a7: uhmmm ik stond tussen de RX7 en de showoffimports ITR.
en pics: graag!
De EDFC motortjes zijn simpel gezegd blokjes bovenop de vering en die eindigen dus midden in de OEM (of Mugen) veerpootbrug.
Ik moet dus een ding hebben wat op de schokdemperbouten gemonteerd zit (net als bij de CRX / Civic dus), maar ik wil het liefst een one-piece design hebben. Dus geen Spoon. Mugen zou perfect zijn als ie een andere vorm had.
Maar goed, Civic dingen passen toch ook, of niet? Ik zal eens controleren mbv de brug van mijn EK3.
@h22a7: uhmmm ik stond tussen de RX7 en de showoffimports ITR.
en pics: graag!
VTECCIE wrote:Hij was er niet zaterdag...
Ik was met de Corolla van mijn broertje (meegereden) :lol:
En nee we hebben niet gesproken nee, wou nog met je over @j@x beginnen maar begreep dat dat niet zo verstandig was... :lol: :lol: :lol:
Nana korobi ya oki