Gegroefde of Geperforeerde schijven

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Kijk eens goed Frans, dit zijn niet de zelfde schijven!
De bovenste (die ik ook neer zette) is de active gate. De onderste die jij neer zette is de oudere schijf van Mugen en is nog de normale kant uit geventileerd.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Gaskleppie wrote:Kijk eens goed Frans, dit zijn niet de zelfde schijven!
De bovenste (die ik ook neer zette) is de active gate. De onderste die jij neer zette is de oudere schijf van Mugen en is nog de normale kant uit geventileerd.


Yep, je hebt gelijk :o ops: Ik heb de verkeerde foto neergezet, herstel :D

Deze was de bedoeling:

Image

Ik ga eens even via de EPC kijken welke auto dezelfde remmen heeft als de ATR.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

OFFTOPIC EPC is toch uit de lucht?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

wilco wrote:OFFTOPIC EPC is toch uit de lucht?


Helaas wel, ik ga even bij de dealer snuffelen.
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

is nog wel een epc online op www.hondatech.info :wink:
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Vorige week deze setup geinstalleerd; powerslot gesleufde remschijven, ferodo ds2500 en stalen remleidingen. Heb ook mijn remklauwen maar meteen een leuk kleurtje gegeven. 8)

Al het spul zat er binnen een paar uur op, alleen het ontluchten was een probleem, er was schijnbaar wat lucht in de ABS pomp gekomen ofzo.

pic.
Image
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

En? hoe remt het allemaal nu?
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Ik moet de blokken en schijven eerst ongeveer 500 km inrijden voordat ik ze goed kan gebruiken. Over een week of 2 a 3 hoor je het van me.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Wat kosten die Powerslot schijven?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Wat zo'n mugen setje kost vind ik interessanter... Aangezien ik toch mijn std. schijven heb krom getrapt op Zolder en dit voor een volgende circuit dag wil vervangen

Ziet er trouwens goed uit boikel!
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Netjes, veel remgeweld zo te zien 8)
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

ITR1689 wrote:Wat kosten die Powerslot schijven?


295 euro incl. bij TCC
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

per stuk, per 2?
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

per 2.

Als ze 295 per stuk zouden kosten had ik het niet gedaan hoor.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

weet echt niet wat zoiets kost, vandaar...
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

itr-1895 wrote:is nog wel een epc online op www.hondatech.info :wink:


Ik heb de laatste EPC gedownload versie 11 , die van 1.20 GB.
Ik heb hem geinstalleerd en krijg nu deze melding?

Your license period has expired . Please contact your Importer.

Een idee??Om het op te lossen??
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

wilco wrote:
itr-1895 wrote:is nog wel een epc online op www.hondatech.info :wink:


Ik heb de laatste EPC gedownload versie 11 , die van 1.20 GB.
Ik heb hem geinstalleerd en krijg nu deze melding?

Your license period has expired . Please contact your Importer.

Een idee??Om het op te lossen??

Je PC klok terug draaien? :D
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Waar doe ik dat :o ops: :o ops: :o ops: :o ops:

Laat maar , Wilco zoek weer ...... :wink:
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Net ook al in mijn eigen topic vermeld maar het hoort meer hier thuis :wink:

Wilco is toch zo eigenwijs als stront.... :o ops: .
Wilco kon via via aan AP Dixcel schijven & blokken komen in plaats van andere goede remproducten.

AP Dixcel is een Japanse onderneming van AP Racing , omdat AP Racing is overgenomen door Brembo een 5 jaar geleden is AP Dixcel zelf verdergegaan in de racerij en ze zijn sinds een paar jaar bezig om ook particulieren te voorzien van hun artikelen.
AP Dixcel rijdt ook met hun remproducten in meerdere Japan domestic endurance races (Super-Taikyu races) & anders GT races.
http://www.dixcel.jp/ & http://www.apbrake.com/

Zo gezegd zo een prijsopgave gedaan , en de prijs kwam duurder uit dan ik de prijsogaves die ik hier in NL/België had gedaan ,maar ja ik ben toch zo iemand die zoekt eens iets wat anders waar ik toch erg goede verhalen over hoor.
En is het achteraf waardeloos......... dan eigen schuld dikke buld... :wink:

Maar ik heb dus ;
Voor en achter nieuwe AP schijven besteld , en de daar bijbehorende speciale AP blokken en zowel voor als achter stalen remleidingen en Motul Super DOT4 vloeistof .

Al met al was de prijs van dit alles redelijk goed maar de verzendkosten uit Japan was erg duur.
En ik zat als ik het via Japan hier naar toe laat komen kost me ook nog eens dure importkosten, daar had ik geen trek in en kon via iemand waar ik het besteld heb het eerst naar hem laten versturen (Engeland) en dan verstuurt hij het naar mij , en hoop zo de importkosten te ontlopen.

Ik had zowel voor als achter AP Dixcel HS (Heat treated Slotted ) schijven besteld en AP Type Z remblokken, dit alles moest op een veel hoger niveau liggen als de schijven waar ik eerst naar gekeken had .
Of ik alles uit de remmen haal is het tweede en dan dan denk je dan had je toch ook gewoon goed schijven/blokken kunnen nemen maar ja dat gaf ik al aan ;
Wilco is toch zo eigenwijs als stront...maar ja ik ben toch zo iemand die zoekt eens iets wat anders waar ik toch erg goede verhalen over hoor.En is het achteraf waardeloos dan ...eigen schuld dikke buld...


Nu kreeg ik net een mailtje van die leverancier als promotie omdat het merk in de EU helemaal nieuw is , kreeg ik als promotie een setje AP FCR (Carbon) schijven voor dezelfde prijs , normaal kosten ze 650 UK Pounds per set :shock: , tegenover de 295 UK pounds voor de eerderbestelde AP HS slotted schijven.
Daarin tegen kon ik volgens de meneer van AP Dixcel (Eisaku Onda , hoofdpersoon) aan de achterkant van de ITR wel andere slotted schijven gebruiken die niet speciaal heat treated zijn omdat deze belange na niet zo warm/heet worden.

Zo gezegd zo gedaan en ik heb gebruik genomen van deze aanbieding.
Ook heb ik gevraagd om brochures en informatie , deze was alleen nog maar in Japans beschikbaar , maar als het goed is heb ik alles tegen de eind van de maand September het in huis.
Locked