honda suckt toch voor roest hoor!! vandaag gechekt

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ipv een rubber rand is een laagje carrosserie-kit misschien beter, gebruikt BMW ook.
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

Kwaaltje van itr, vaak zit de achterbumper los bij het punt waar die kruiskop schroef vast zit aan de onderkant van je achterscherm. De zijkant van je achterbumper beweegt/schuurt dan tijdens het rijden tegen het scherm en na enige tijd schuurt ie tegen het metaal aan = roest.

Zooi opschuren, netjes bewerken, en op de bovenste rand van de achterbumper aan de zijkant een laagje blanke siliconenkit, zodat die 2 elkaar niet meer raken... als ze gemonteerd zijn
wolfRacing
Posts: 54
Joined: Sun May 21, 2006 8:06 pm

Post by wolfRacing »

''berner tectyl'' zo'n bus die je onder je blaas pistool schroeft.

echt een aanrader. :idea:
Goelette
Posts: 118
Joined: Mon Aug 21, 2006 7:29 pm

Post by Goelette »

Strip altijd er af halen. Liefst voordat de roest begint. Vuil komt er achter en kan niet weg. Blijft nat, en gaat roesten... :)

Ik heb het nut van die strip overigens nooit gesnapt, behalve dat het misschien mooier is? (maar als je hem ziet, is je auto niet genoeg verlaagd :p )
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

steenslag......

Dat dunne randje is zo kaal als je veel over grind paden rijdt.
Ik heb hem er al jaren niet op zitten maar hij was deze zomer wel kaal!
Gelijk maar even in de dikke tectyl gezet. Voordeel van een zwarte auto! ;)
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

strip

Post by VTEClover »

ik heb de rubberen strip er ook afgehaald.
bij mij was het metaal in de rubberen strip op enkele plaatsen aan het roesten .

er kwam idd veel vuil uit de wielrand als ik deze eraf haalde.
vuil+water(en zout)= lang vochtig blijven in de wielrand!!!!!
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik heb de oude verwijdert , aan beide kanten in de Epoxyhars gezet daarna getectyleerd en weer nieuwe rubberen strips geplaatst , hopen dat het nu wat langer weg blijft.
VTECRTY
Posts: 188
Joined: Sat Jul 22, 2006 3:28 pm

Post by VTECRTY »

heb mijn itr nog maar net 2 week,maar haal m er toch ook maar af. en goed bewerken met duurzaam spul wat dan ook,zal binnenkort even voorstellen met foto s erbij,als ik kenteken heb en er apk op zit. he bedankt...
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

VTECRTY wrote:heb mijn itr nog maar net 2 week,maar haal m er toch ook maar af. en goed bewerken met duurzaam spul wat dan ook,zal binnenkort even voorstellen met foto s erbij,als ik kenteken heb en er apk op zit. he bedankt...


is het mischien dan ook een idee om je even voor te stellen en even een paar foto's laten zien van je ITR :read:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik haal de randjes twee keer in het jaar weg, controleer de boel en smeer alles in. Nog geen roest te zien...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

En koop je elke keer keer nieuwe rubbers?want als ze los zijn geweest sluiten ze niet zo nauw meer aan.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Nee die dingen sluiten perfect.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

VTECCIE wrote:Ik haal de randjes twee keer in het jaar weg, controleer de boel en smeer alles in. Nog geen roest te zien...


Insmeren met: ?
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

gewoon dingen er uit trekken tijdens het autowassen.
zand rommel uit het rubber spoelen.
en 2-3 keer per jaar rubbers in de clycerine zetten.

en het zelfde doen met die strips op het dak.
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

strips

Post by VTEClover »

strips op je dak gaan er toch niet uit zonder te plooien???
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

jawel. de voorkant naar achter duwen en de achterkant naar voren toe duwen en dan komt hij eruit. Meestal aan het eind richting de achter ruit zitten roest plekjes..
Locked