motor swap.
-
motor swap.
hallo,
ik ben hier nieuw maar ben al vanaf m'n 4e ofzo helemaal honda fanaat, mede door m'n pa. :-)
maar ik heb een vraag, is het verstandig om een motor swap te doen?
zoja dan was ik van plan een b16a2 blok in een golf 1 te bouwen.
heeft iemand zoiets eerder gedaan?
ik ben hier nieuw maar ben al vanaf m'n 4e ofzo helemaal honda fanaat, mede door m'n pa. :-)
maar ik heb een vraag, is het verstandig om een motor swap te doen?
zoja dan was ik van plan een b16a2 blok in een golf 1 te bouwen.
heeft iemand zoiets eerder gedaan?
-
mja, er rijdt ook een peugeot 206 met een H23 VTEC blok rond. En als je je dan bedenkt dat die H23 een belachelijk zeldzaam blok is, wat alleen in Japan is geleverd in de Accord Aerodeck, dan is het nog erger dan heiligschennis!
Maar naar mijn mening boeit het allemaal niet waar je een Honda blok in propt... je bent dan tenminste verstandig genoeg om een Honda blok te gebruiken
mbt een Golf: G60, VR6, 1.8T Audi... allemaal betere opties dan een Honda blok, simpelweg omdat het door meer mensen al eens is gedaan en er dus meer kennis over is... Een b16 erin lepelen zal veel custom werk zijn (alhoewel ik alleen echt problemen voorzie bij de aandrijfassen, die moet je custom laten maken. Motorsteunen lassen etc valt volgens mij wel mee... En vergeet niet dat de Honda computer bij de voeten van de bijrijder is geplaatst en dat VW de hele meuk in het motorcompartiment heeft... dacht ik iig)
Maar naar mijn mening boeit het allemaal niet waar je een Honda blok in propt... je bent dan tenminste verstandig genoeg om een Honda blok te gebruiken

mbt een Golf: G60, VR6, 1.8T Audi... allemaal betere opties dan een Honda blok, simpelweg omdat het door meer mensen al eens is gedaan en er dus meer kennis over is... Een b16 erin lepelen zal veel custom werk zijn (alhoewel ik alleen echt problemen voorzie bij de aandrijfassen, die moet je custom laten maken. Motorsteunen lassen etc valt volgens mij wel mee... En vergeet niet dat de Honda computer bij de voeten van de bijrijder is geplaatst en dat VW de hele meuk in het motorcompartiment heeft... dacht ik iig)
-
Pak dan een civic (88-91) die weegt 850 geloof ik. met b16 iets meer natuurlijk.
Ik ken een gast die in zo'n civic een 1.6 16V uit een crx zelfde jaar had hangen (een stapje onder de B16A1) en die was super rap. Volgens mij (weet ik niet meer zeker) trok hij er een ITR mee uit.
Gast uit Nieuwegein, zag zijn civic laatst op marktplaats staan.
Ik ken een gast die in zo'n civic een 1.6 16V uit een crx zelfde jaar had hangen (een stapje onder de B16A1) en die was super rap. Volgens mij (weet ik niet meer zeker) trok hij er een ITR mee uit.
Nana korobi ya oki
H22A7 wrote:Pak dan een civic (88-91) die weegt 850 geloof ik. met b16 iets meer natuurlijk.
klopt !! was super snel, maar wel met gebruik van NOS erbij !!! althans, zo lees ik het verhaal erbij. roeleerd ook een filmpje over diverse forums van deze civic. op het circuit van assen rijd hij diverse snelle bakken het licht uit de ogen !!
-
-