motor swap.

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
wolfRacing
Posts: 54
Joined: Sun May 21, 2006 8:06 pm

motor swap.

Post by wolfRacing »

hallo,

ik ben hier nieuw maar ben al vanaf m'n 4e ofzo helemaal honda fanaat, mede door m'n pa. :-)

maar ik heb een vraag, is het verstandig om een motor swap te doen?

zoja dan was ik van plan een b16a2 blok in een golf 1 te bouwen.

heeft iemand zoiets eerder gedaan?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Honda fanaat en dan een B16 in een golf bouwen? Ehh tja...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Overigens mis ik ook een voorsteltopic, dus doe je ding. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Nightmare
Posts: 89
Joined: Mon May 01, 2006 9:59 pm

Post by Nightmare »

hahahaha ....... lol.

ik heb eens tijdens mijn nog domme (geen verstand van auto's) jaren een VW G lader op een Honda willen plaatsen !!! ook zo'n leuke actie, die nergens op slaat. waarom zo moeilijk doen ?? nederland barst van de gti blokkjes !!
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

Precies! Koop een gti blok of koop een HONDA!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ja joh die gti met G lader gaan sneller dan de brandweer...!
En een honda ook... :wink:

Waarom moeilijk doen?!
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Pak dan meteen een VR6 blok of die nieuwe R32 6 pitter....

Beetje raar om een Hondablok in een duitse auto te proppen, kun je beter een duits blok nemen.
Maar ja, die zijn niet zo degelijk als de japanse natuurlijk :lol:
Nana korobi ya oki
wolfRacing
Posts: 54
Joined: Sun May 21, 2006 8:06 pm

Post by wolfRacing »

ow dus congclusie gewoon niet swapen naar D autom.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

wolfRacing wrote:ow dus congclusie gewoon niet swapen naar D autom.

Ik denk niet dat het een conclusie is, wat je uiteindelijk doet moet je zelf weten.
Je vraagt je vraag op een forum waar alleen maar Honda liefhebbers aanwezig zijn dus ja.....
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

mja, er rijdt ook een peugeot 206 met een H23 VTEC blok rond. En als je je dan bedenkt dat die H23 een belachelijk zeldzaam blok is, wat alleen in Japan is geleverd in de Accord Aerodeck, dan is het nog erger dan heiligschennis!

Maar naar mijn mening boeit het allemaal niet waar je een Honda blok in propt... je bent dan tenminste verstandig genoeg om een Honda blok te gebruiken :p

mbt een Golf: G60, VR6, 1.8T Audi... allemaal betere opties dan een Honda blok, simpelweg omdat het door meer mensen al eens is gedaan en er dus meer kennis over is... Een b16 erin lepelen zal veel custom werk zijn (alhoewel ik alleen echt problemen voorzie bij de aandrijfassen, die moet je custom laten maken. Motorsteunen lassen etc valt volgens mij wel mee... En vergeet niet dat de Honda computer bij de voeten van de bijrijder is geplaatst en dat VW de hele meuk in het motorcompartiment heeft... dacht ik iig)
wolfRacing
Posts: 54
Joined: Sun May 21, 2006 8:06 pm

Post by wolfRacing »

oke, maar het iedee kwam om een auto te nemen met zo min mogelijk kg dus golf 1 750kg en dan een b16 erin dan kan je tenminste dagelijks
goed (roppen) hard rijden zonder dat er iets motorisch stuk gaat
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Pak dan een civic (88-91) die weegt 850 geloof ik. met b16 iets meer natuurlijk.


Ik ken een gast die in zo'n civic een 1.6 16V uit een crx zelfde jaar had hangen (een stapje onder de B16A1) en die was super rap. Volgens mij (weet ik niet meer zeker) trok hij er een ITR mee uit.
Gast uit Nieuwegein, zag zijn civic laatst op marktplaats staan.
Nana korobi ya oki
Nightmare
Posts: 89
Joined: Mon May 01, 2006 9:59 pm

Post by Nightmare »

H22A7 wrote:Pak dan een civic (88-91) die weegt 850 geloof ik. met b16 iets meer natuurlijk.


Ik ken een gast die in zo'n civic een 1.6 16V uit een crx zelfde jaar had hangen (een stapje onder de B16A1) en die was super rap. Volgens mij (weet ik niet meer zeker) trok hij er een ITR mee uit.
Gast uit Nieuwegein, zag zijn civic laatst op marktplaats staan.


klopt !! was super snel, maar wel met gebruik van NOS erbij !!! althans, zo lees ik het verhaal erbij. roeleerd ook een filmpje over diverse forums van deze civic. op het circuit van assen rijd hij diverse snelle bakken het licht uit de ogen !!
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

idd ja hij had ook NOS, maar zonder was hij al super snel, blok was volgens mij nagenoeg standaard. Hij had hem wel gestript geloof ik.

Hij zit in hetzelfde groepje als een andere gast met zelfde jaar civic maar dan sedan en die had een turbo op z'n blok.
Nana korobi ya oki
wolfRacing
Posts: 54
Joined: Sun May 21, 2006 8:06 pm

Post by wolfRacing »

of in een suzuki alto een b16 plaatsen,

het gaat gewoon om de fun,

en een alto met een b16 is dan wel uniek geloof ik, ik dacht eerst aan een mini maar die is er al met een b18c geloof ik
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Zie andere reply waarbij je een Alto pakt. Lijkt me niet veilig. Ik denk ook niet dat het chassis e.d. dat vermogen trekt....
Nana korobi ya oki
wolfRacing
Posts: 54
Joined: Sun May 21, 2006 8:06 pm

Post by wolfRacing »

laat maar zitten als ik het doe dan doe ik het goed.
dus hatch van '96 type r blokie erin van integra :wink:

wat kost een nieuw itr blok of een 2e hands ongeveer.
Locked