olie drukmeter

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
jimmy
Posts: 257
Joined: Tue Jun 08, 2004 7:13 pm

olie drukmeter

Post by jimmy »

weet er iemand waar je het beste de olie en benzinedrukmeter
aansluit?
ik dacht op de fuelrail(benzinedruk)?
en voor de oliedruk wist ik het niet zeker.
als er iemand info heeft hoor ik het wel.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Makkelijkste manier is middels een oilsandwichplate die tussen je blok en olie filter komt of om een T stuk te plaatsen op de plek van de originele sensor.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
jimmy
Posts: 257
Joined: Tue Jun 08, 2004 7:13 pm

Post by jimmy »

oké,dit was al zeer nuttige info thanks!
ik heb dus 4 metertjes was een setje,oil temp,oil press,fuel press en dan nog vacumm :?: waar dit toe dient geen idee?
dit stond in mijn crx(b16a1) aangesloten(oil temp) boven in de cylinderkop
links een koper stopje vervangen door een contactje .en dit vacum gedoe was op een onderdruk darmpje aangesloten op de inlaat :?: :shock:
iemand een antwoord?
mvg
jimmy.
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

Oil temp/Oil press: Koop een sandwich plate die tussen oliefilter en blok komt en draai daar de sensoren in.

Fuel press: Deze wordt meestal op het benzine filter gezet, ipv het ontluchtingsboutje als ik het goed heb. Maar ik begrijp dat je hier een sensor voor hebt met een aparte meter?

Vacuum: Zoals je zelf al aangeeft. Nut van een vacuum meter zie ik ook niet helemaal. Een boostmeter bijvoorbeeld wordt op dezelfde manier aangesloten.
jimmy
Posts: 257
Joined: Tue Jun 08, 2004 7:13 pm

Post by jimmy »

het gaat dus wel degelijk om een fuel press metertje in de wagen,
niet in het motorcompartiment,
en de sensors zijn van die hele dikke sensors.
ik zal proberen een paar foto's ervan te maken.
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

ja de sensors ken ik, denk dat ie dan nog steeds op het brandstoffilter komt.

Rest zoals gezegd, da's echt de simpelste manier.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Vacuum = verbruiksmeter
jimmy
Posts: 257
Joined: Tue Jun 08, 2004 7:13 pm

Post by jimmy »

hoe bedoel je verbruiks meter?
en waar aan te sluiten :?: :!:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Deze zaten in de "80 in de Golf GTI, deze zopen als Duitsers 1 op 8 :-)

Ze waren aangesloten op het inlaatspruitstuk en "meten" hoe ver je gasklep open staat (volgas=max). Als je het wijzertje in het "groen"kon houden reed je wat zuininger in verbruik.
jimmy
Posts: 257
Joined: Tue Jun 08, 2004 7:13 pm

Post by jimmy »

ach zoooo :idea:
deze zat op de zelfde plaats aangesloten op de de b16a1!
denk niet echt dat je er kan op vertrouwen.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

en je gaat er alleen maar van huilen...
jimmy
Posts: 257
Joined: Tue Jun 08, 2004 7:13 pm

Post by jimmy »

waarschijnlijk :cry:
dit is goed als je een yugo of iets dergelijk hebt maar niet voor
sportieve auto's!
Locked