CTR vs Golf Gti

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ik hou met mijn ctr een standaard s2000 gewoon zonder problemen bij tijdens een roll on. Vanuit stilstand weet ik niet. Ik heb dit al gedaan tegen meerdere s2000.
Ook weet ik dat een 350z (280pk versie) een licht gemodificeerde ctr tijdens een roll ook niet voorbij komt, wel weer op topsnelheid want die van de 350z ligt hoger.

ctrVS350Z
stannyitr
Posts: 116
Joined: Sun Jun 27, 2004 1:47 pm

Post by stannyitr »

Heb ook al meerdere malen gesprint tege een 350z en het gaat altijd gelijk op met een klein voordeel voor de R.
De Z is gewoon veel te zwaar!
Van een sk2 ben ik ook al helemaal niet onder de indruk,bove de 200 km/h zal hij aardig lopen maar eronder trok ik hem tot 4 maal toe eruit. :-?
De R is niet super snel maar traag is hij niet voor een 1.8 :idea:
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Grappig om dit te lezen zo bedoel mijn leon cupra-r is toch soort van Golf GTI alleen sneller gelukkig maar hij is toch ook sneller als me oude CTR alleen voelde die meer aan als race wagen 8)
Civic Type S
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Maar de Cupra-R komt toch niet standaard met 265pk ofwel??
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Nee, dacht 225pk. Correct me if i'm wrong.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

klopt 225 tenzij hij van voor 2003 is dan 210
Nana korobi ya oki
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Nu we het over Leon's hebben, ik kwam er net eentje op anabole tegen!
Wou hem eerst seinen omdat hij geen lichten aan had, kom ik erachter rijden zie ik een super overdreven spoiler achterop (dacht ik), maar toen deed hij toch zelf zn lichten aan, kom ik dichterbij zie ik 2 redelijk dikke uitlaten eronder, dacht ik helemaal dat het een rise-boy was, kijk ik nog eens goed zie ik dat de bumper zo hoort en de spoiler niet eens zo overdreven was als hij was.
Zat te twijfelen of het een cupra-R was oid? Maar mijne was nog niet goed warm + dat ik bang was dat ik zou verliezen :-) + dat ik mn banden op spanning ging zetten. Maakte wel een mooie roffel e.d

Kan alleen niet zo snel iets vinden wat er op leek wat ik heb gezien.. iemand ideeën of was hij toch netjes 'getuned'
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Gangaran wrote:Maar de Cupra-R komt toch niet standaard met 265pk ofwel??


Klopt standaard 225 maar de mijne heeft de vorige eigenaar gechipped vandaar 265 8) Standaard wint de CTR ook van de Cupra-r lees autoweek maar :wink:

Mr-X; Cupra-r kan je herkennen aan de Rode R op de auto bijna net zoals de Type-r 's en je hebt ook V6 modelen maar die zijn langzamer als de cupra omdat ze geen turbo hebben. De snelste V6 die ik op seat forum zag had het geweldige getal van 250 pk helemaal getuned dus daar wint de mijne al van hehe
Civic Type S
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Type-R-Boy wrote:
Gangaran wrote:Maar de Cupra-R komt toch niet standaard met 265pk ofwel??


Klopt standaard 225 maar de mijne heeft de vorige eigenaar gechipped vandaar 265 8) Standaard wint de CTR ook van de Cupra-r lees autoweek maar :wink:


En dan toch vreemdgaan... rare vogel die je bent :-)
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Jij bent snel had me post nog aangepast :lol: Ja maar de mijne is wel sneller nu hehe :twisted:
Civic Type S
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

haha ik ben zo snel joh :razz: v-tec sprong erin :wink:

deze spoiler had hij erop + dan 2 hele nette pijpjes meer richting het midden dan richting de buitenkant (2 enkele potten)
Image

Zijn zeker op het Leon forum niet zozeer 'no show, all go' ingesteld :?:

*edit
het was trouwens een blauwe met iets van 17 of 18", best dichte, velgen voor zover ik kon zien (leek een beetje op de 'echte' Audi velgen)
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Ja zijn er weinig die show doen maar forum is ook stuk stiller als hier.
Civic Type S
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Ps dit zijn cupra-r velgen met standaard brembo eronder en het is 18 inch

Image
Civic Type S
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

nee hij had echt zo'n soort velgen
Image

nja zal het wel een 'gepimpte' zijn geweest, was wel écht een mooi ding. Niets overdreven aan te zien
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Leon is nooit geleverd met dubbele uitlaat.
Van het nieuwe model weet ik het niet zeker.

Dus was tuned idd. maar wel goed getuned als het niet direct opviel.
Nana korobi ya oki
Sjakiera
Posts: 82
Joined: Sat Apr 08, 2006 2:51 pm

Post by Sjakiera »

H22A7 wrote:Een R32? dik zeg, dat zijn geen trage jongens...
Kun je nagaan, die jappen hebben het wel begrepen.
1.8 vs 3.2 V6 en dan nog winnen ook hahaha
geweldig.


nou...ik heb het geprobeerd met m'n delsol b16a2 tegen een R32 golf 4
maar ging gigantisch onderuit zelfs met vtec erin bleef ie maar van me wegkomen ach ja...heb nu de b18c6 nokkenassen van Bugsm erin gezet +uitlaatspruitstuk (jdm) van VTECIE + andere uitlaatlijn + catvervanger van SRS er ondergezet en later laten afstellen op de dyno....mischien de volgende keer dat ik hem bij houd.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Tja een R32 is super snel. En met alle respect een del sol VTI niet echt.
Met die mods een stuk sneller waarschijnlijk.
Hopen op een tweede poging!
Nana korobi ya oki
Sjakiera
Posts: 82
Joined: Sat Apr 08, 2006 2:51 pm

Post by Sjakiera »

H22A7 wrote:Tja een R32 is super snel. En met alle respect een del sol VTI niet echt.
Met die mods een stuk sneller waarschijnlijk.
Hopen op een tweede poging!


Enige nadeel is dan nog dat ze m'n vtec verlegt hebben naar 6000 rpm tijdens het afstellen :roll:
had liever gezien dat ie tussen de 4500/5000 rpm er in komt, nu MOET ik volgens die meneer van de dyno tot 9000 rpm doortrekken zodat ik optimaal gebruik maak van de motor maar ja...9000 rpm is bij mij vet in het rood (tot 8000 rpm en dan de redline)
nu moet ik er even bij typen dat ik ook iemand meehad in de auto met een gewicht van 120 kg...mischien dat het daar aan lag? :dunno:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Je zware bijrijder helpt niet maar een Sol is gewoon niet zo snel. De b16a2 is al langzamer dan de oude broer. Dat terwijl de b16a1 10 pk minder heeft. De sols in het algemeen, en zeker de VTi-e, zijn gewoon te zwaar.

Zelfs met de aanpassingen die eraan gaan komen ga je het niet winnen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Een maat van mij reed eerst een Civic B16A1 en nu een B16A2 maar ik heb wel het idee dat de B16A2 bovenin lekkerder loopt en voor mijn gevoel sneller is.
Locked