ATR EGR Poort Plaat vervuiling

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

ATR EGR Poort Plaat vervuiling

Post by IvoG »

http://www.atr.org.uk/viewtopic.php?p=16011#16011

Als je deze foto's bekijkt en vervolgens de hele thread leest, dan zul je zien dat er meerdere zijn die hier last van hebben, en dat ze erg veel profijt hebben gemerkt van het schoonmaken hiervan.

Dit zou een reden kunnen zijn voor de verschillen die we laatst bij Rica zagen. :idea:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Is zeker mogelijk, heb je deze zaken zelf ook al eens in het verleden schoon laten maken?

Als ik de topic's van Peter zie dan kan het bij hem ook geen kwaad.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Even offtopic , deze klep is me nu al 2X kapot gegaan bij de bedrijfsbus en ik kan het weten want je krijgt daar absoluut vermogensproblemen mee.
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

Bij mij 3 keer schoongemaakt
en eind vorig jaar vervangen.

Ik heb daar nog een topic over gehad :wink:
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Als jij nou ook zulke foto's erbij plaatste... :roll:

:lol:
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

IvoG wrote:Als jij nou ook zulke foto's erbij plaatste... :roll:

:lol:


Ik weet niet waar dat ding zit, laat staan foto's ervan maken
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

EGR klep is een bekend probleem, volgens mij is er geen een merk die het goed voor elkaar krijgt om hem niet te laten vervuilen.
Het schijnt dat sommige brandstof additieven goed helpen, heb er alleen geen ervaring mee.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Heb nog even gezocht naar het merk en type.

Het handmatig schoonmaken van de klep kan met Tunap 338 (is een gasklepreiniger )

De brandstof toevoeging: Tunap MP173 voor benzine auto's (brandstof systeem reininger)

Nomaals heb er zelf geen ervaring mee maar ken een aantal mensen die van mening zijn dat het helpt tegen iig de EGR problemen (en ook injector problemen).
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ik ga deze de komende maand wel effe loshalen denk ik, leuk klusje.

Ik heb het Engelse topic nog even doorgelezen en nieuw bouten bestellen is een goed idee. Deze zijn bij sommige van onze ATR broeders afgeproken...

Ik ben benieuwd, zeker als meerdere mensen het gedaan hebben.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Computer ombouwen naar Obd1, civic 92-95 ecu erin, EGR systeem afdoppen, klep eraf slopen, en afstellen dat ding!

hahahhaa, dat zou mijn methode zijn. En het kan nog ook volgens mij!
Ben je gelijk van dat 2e lambda lampje af als je zonder kat rijdt!
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Gaskleppie wrote:Computer ombouwen naar Obd1, civic 92-95 ecu erin, EGR systeem afdoppen, klep eraf slopen, en afstellen dat ding!

hahahhaa, dat zou mijn methode zijn. En het kan nog ook volgens mij!
Ben je gelijk van dat 2e lambda lampje af als je zonder kat rijdt!


Das wel DE oplossing! Waarom hebben ze het nu allemaal op een typeR motor geschroefd..., zucht :wink:

Maar het probleem zit em denk ik dat de egr-klep open blijft tijdens volgas en dat kost vermogen...

Binnenkort ook maar eens losschroeven...
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Vanmiddag bij mij de egr plaat losgehaald. Ook helemaal vervuild en dichtgekoekt.... Zal morgen fotos plaatsen...
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Post by slED9e »

ik heb nog even vakantie dus ga ook maar aan de slag ermee , vunzigheid weghalen

en die obd conversie is misschien wel goed plan ook voor mij, ik heb nog maar 1 sleutel en met oog op komende mods is het altijd een goed begin
ff kieken hoeveel da gaat kosten

OBD2a is die atr denk ?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Die is volgens mij obd2b.
Maar met een verloop harnas hangt er zo een obd1 P30 in en kan je er alles mee!
incl launch control, full throttle shift, shift light etc.

Mail me maar voor een prijsje. ;)
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

[quote="Gaskleppie"]Die is volgens mij obd2b.
Maar met een verloop harnas hangt er zo een obd1 P30 in en kan je er alles mee!
incl launch control, full throttle shift, shift light etc.

Mail me maar voor een prijsje. ]

Je mag mij ook wel een prijsopgaven sturen. Vandaag ook de wb lambda in de voorpijp gemonteerd. Morgen ff bekabeling leggen...
Daarna met fpr de boel een beetje veilig zetten.
Voor een harness kom je bij boomslang.us uit, of heb jij (frank) dat spul op voorraad nu?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Nou hoorde ik laatst een ex-Honda garage monteur over een andere oplossing;

Zet tussen de klep en je inlaat spruitstuk een blind plaatje, afsluiten dus.

Zou je ook geen foutmelding van kunnen krijgen.
MPG
Posts: 82
Joined: Thu Apr 06, 2006 6:54 pm

Post by MPG »

Indien je een blind plaatje erin plaatst, krijg je volgens mij foutmeldingen via de flowsensor in de EGR klep. Op het moment dat de EGR klep open staat, zal de ECU een bepaalde flow willen zien via de flowsensor. Je krijgt hetzelfde effect volgens mij als bij een verstopt EGR circuit. Correct me if I'm wrong.

Ik kan via een simpele embedded controller het flow-signaal ook wel weer 'faken' , maar heb nog geen goed bedradings-schema van de EGR klep kunnen bemachtigen :wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Gewoon afdoppen en een Civic computer erin. Afstellen en knallen met die bak!
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Een plaatje ter illustratie:

Image
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

De mijne er vandaag afgehaald. Ik heb het idee dat de auto meteen een kilo lichter is geworden door al het roet wat er uit gekomen is, maar het zag er niet zo erg uit als bij het voorbeeld in het Engelse topic.
Locked