ATR EGR Poort Plaat vervuiling
ATR EGR Poort Plaat vervuiling
http://www.atr.org.uk/viewtopic.php?p=16011#16011
Als je deze foto's bekijkt en vervolgens de hele thread leest, dan zul je zien dat er meerdere zijn die hier last van hebben, en dat ze erg veel profijt hebben gemerkt van het schoonmaken hiervan.
Dit zou een reden kunnen zijn voor de verschillen die we laatst bij Rica zagen. :idea:
Als je deze foto's bekijkt en vervolgens de hele thread leest, dan zul je zien dat er meerdere zijn die hier last van hebben, en dat ze erg veel profijt hebben gemerkt van het schoonmaken hiervan.
Dit zou een reden kunnen zijn voor de verschillen die we laatst bij Rica zagen. :idea:
-
-
Heb nog even gezocht naar het merk en type.
Het handmatig schoonmaken van de klep kan met Tunap 338 (is een gasklepreiniger )
De brandstof toevoeging: Tunap MP173 voor benzine auto's (brandstof systeem reininger)
Nomaals heb er zelf geen ervaring mee maar ken een aantal mensen die van mening zijn dat het helpt tegen iig de EGR problemen (en ook injector problemen).
Het handmatig schoonmaken van de klep kan met Tunap 338 (is een gasklepreiniger )
De brandstof toevoeging: Tunap MP173 voor benzine auto's (brandstof systeem reininger)
Nomaals heb er zelf geen ervaring mee maar ken een aantal mensen die van mening zijn dat het helpt tegen iig de EGR problemen (en ook injector problemen).
- Gaskleppie
Gaskleppie wrote:Computer ombouwen naar Obd1, civic 92-95 ecu erin, EGR systeem afdoppen, klep eraf slopen, en afstellen dat ding!
hahahhaa, dat zou mijn methode zijn. En het kan nog ook volgens mij!
Ben je gelijk van dat 2e lambda lampje af als je zonder kat rijdt!
Das wel DE oplossing! Waarom hebben ze het nu allemaal op een typeR motor geschroefd..., zucht :wink:
Maar het probleem zit em denk ik dat de egr-klep open blijft tijdens volgas en dat kost vermogen...
Binnenkort ook maar eens losschroeven...
- Gaskleppie
[quote="Gaskleppie"]Die is volgens mij obd2b.
Maar met een verloop harnas hangt er zo een obd1 P30 in en kan je er alles mee!
incl launch control, full throttle shift, shift light etc.
Mail me maar voor een prijsje. ]
Je mag mij ook wel een prijsopgaven sturen. Vandaag ook de wb lambda in de voorpijp gemonteerd. Morgen ff bekabeling leggen...
Daarna met fpr de boel een beetje veilig zetten.
Voor een harness kom je bij boomslang.us uit, of heb jij (frank) dat spul op voorraad nu?
Maar met een verloop harnas hangt er zo een obd1 P30 in en kan je er alles mee!
incl launch control, full throttle shift, shift light etc.
Mail me maar voor een prijsje. ]
Je mag mij ook wel een prijsopgaven sturen. Vandaag ook de wb lambda in de voorpijp gemonteerd. Morgen ff bekabeling leggen...
Daarna met fpr de boel een beetje veilig zetten.
Voor een harness kom je bij boomslang.us uit, of heb jij (frank) dat spul op voorraad nu?
Indien je een blind plaatje erin plaatst, krijg je volgens mij foutmeldingen via de flowsensor in de EGR klep. Op het moment dat de EGR klep open staat, zal de ECU een bepaalde flow willen zien via de flowsensor. Je krijgt hetzelfde effect volgens mij als bij een verstopt EGR circuit. Correct me if I'm wrong.
Ik kan via een simpele embedded controller het flow-signaal ook wel weer 'faken' , maar heb nog geen goed bedradings-schema van de EGR klep kunnen bemachtigen :wink:
Ik kan via een simpele embedded controller het flow-signaal ook wel weer 'faken' , maar heb nog geen goed bedradings-schema van de EGR klep kunnen bemachtigen :wink:
- Gaskleppie