Voorop gesteld, ik ben echt een leek op tuning gebied, dus als de vraag wat dom overkomt, vergeef me. Vergeef me trouwens ook als er al een topic over was, ik heb gezocht maar niks gevonden.
Ik wil de CTR wat sneller maken en nu dacht ik te beginnen met een cold air intake systeem. Volgens TCC zou onderstaande me een vermogenswinst op kunnen leveren van 20 tot 25 Pk, klopt dat? In hoeverre heeft het invloed op het geluid? Is het zo eenvoudig om er 20 Pk bij te krijgen?
Zijn dmv een CAI wel makkelijk pk's bij te krijgen maar denk eerder aan een toename van 10 tot 15 pk. De 20 tot 25 word meestal behaald in combinatiem met uitlaat en spruitstuk. Maarja je weet het nooit ik zou zeggen knal hem erop en ga op een vermogensbank.
Ze heben er een paar, allemaal rond de 300 Euro. Deze is 295 Euro. Deze zou de meeste vermogenswinst op moeten leveren volgens TCC. Ik wil hier mee beginnen en daarna een ander uitlaatsysteem. Ik twijfel nog tussen Supersprint (dat zat ook onder m'n vorige 1.6 sport) of Magnex. iemand ervaring met het laatste?
20pk zal je echt niet erbij krijgen met alleen die CAI. Dat is vrij zeker, zonder te meten.
Maar wil je het precies weten, dan moet je idd meten om te weten.
Spijker wrote:Ze heben er een paar, allemaal rond de 300 Euro. Deze is 295 Euro. Deze zou de meeste vermogenswinst op moeten leveren volgens TCC. Ik wil hier mee beginnen en daarna een ander uitlaatsysteem. Ik twijfel nog tussen Supersprint (dat zat ook onder m'n vorige 1.6 sport) of Magnex. iemand ervaring met het laatste?
Kost deze 295??? Voor de Type-R?? Heb het net ergens anders gezien voor 530..... Als je het zeker weet, wil ik zelf eentje gaan halen.
Die op het plaatje is de Magnax inderdaad en is van EPS (uitlaten.com) De complete set is 535 ex BTW.
Die van Supersprint staat op supersprint.com De einddemper alleen al zat bij TCC destijds (en dat was voor m'n 1.6 Sport) rond de 500 Euro. Tel daar het middenstuk bij op en 800 haal je wel.
De Supersprint einddemper:
Ik had de onderste en was over het geluid toen erg tevreden. Ik wilde, met alle respect, niet zo'n brompot er onder, maar ook geen remus of sebring. Dit was een mooie middenweg en zoiets wil ik eigenlijk weer, maar nu met vermogenswinst.
even voor de duidelijkheid, volgens mij is dat geen echte cai...of er moet wat verandert zijn de afgelopen twee jaar....
Naar mijn mening is dat een semi cai. Degene die ik ken hebben er nog een buis opzitten die tot de onderkant van je bumper gaat....
dus echt rijwind cold air en niet half half uit je motorruim....
hmmm wel klote met open luchtfilter onder je bumper, alle troep kan zo naar binnen dan.
Aanzuigbuis is dan beter, panty erover en je hebt de helft al gewonnen.
Als je je accu stukje omhangt... of beter nog naar achter verplaatst(is goed voor de gewichtsverdeling) dan kan je langs de plek van de accu langs wat kabels een bestaand gat in (kweenie of die grootgenoeg is) of ervoor laten.... kijk maar es :wink:
hmmm wel klote met open luchtfilter onder je bumper, alle troep kan zo naar binnen dan. Aanzuigbuis is dan beter, panty erover en je hebt de helft al gewonnen.
Thx voor de info iig :wink:
Nee, niet ondersteboven :razz:
Gewoon de inlaat aan de voorkant bij de gril. Uitlaat richting de Fire-wall
Even google-en:
*off topic :shock:
kijk dit wat ik net vind toen ik CTR engine bay in tikte!
witte CTR