Cold air intake

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Spijker

Cold air intake

Post by Spijker »

Voorop gesteld, ik ben echt een leek op tuning gebied, dus als de vraag wat dom overkomt, vergeef me. Vergeef me trouwens ook als er al een topic over was, ik heb gezocht maar niks gevonden.

Ik wil de CTR wat sneller maken en nu dacht ik te beginnen met een cold air intake systeem. Volgens TCC zou onderstaande me een vermogenswinst op kunnen leveren van 20 tot 25 Pk, klopt dat? In hoeverre heeft het invloed op het geluid? Is het zo eenvoudig om er 20 Pk bij te krijgen?

Image
Civic Type R #03855
IvoG

Post by IvoG »

Meten is weten :idea:
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Zijn dmv een CAI wel makkelijk pk's bij te krijgen maar denk eerder aan een toename van 10 tot 15 pk. De 20 tot 25 word meestal behaald in combinatiem met uitlaat en spruitstuk. Maarja je weet het nooit ik zou zeggen knal hem erop en ga op een vermogensbank.
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

Wat koste deze bij TCC?

Ik zit er bij die van mij ook over te denken 8)
Spijker

Post by Spijker »

Ze heben er een paar, allemaal rond de 300 Euro. Deze is 295 Euro. Deze zou de meeste vermogenswinst op moeten leveren volgens TCC. Ik wil hier mee beginnen en daarna een ander uitlaatsysteem. Ik twijfel nog tussen Supersprint (dat zat ook onder m'n vorige 1.6 sport) of Magnex. iemand ervaring met het laatste?

Image
Civic Type R #03855
slydawg

Post by slydawg »

20pk zal je echt niet erbij krijgen met alleen die CAI. Dat is vrij zeker, zonder te meten.
Maar wil je het precies weten, dan moet je idd meten om te weten.

Die supersprint ziet er wel netjes uit 8)
mr. X

Post by mr. X »

die op de foto is héél cool! lekker std uiterlijk!
en 20/25 durf ik ook bijna te garanderen dat je het niet haalt... icm een geheel open uitlaat zal dit natuurlijk wel verder oplopen als je een cold air hebt
Gangaran

Post by Gangaran »

Spijker wrote:Ze heben er een paar, allemaal rond de 300 Euro. Deze is 295 Euro. Deze zou de meeste vermogenswinst op moeten leveren volgens TCC. Ik wil hier mee beginnen en daarna een ander uitlaatsysteem. Ik twijfel nog tussen Supersprint (dat zat ook onder m'n vorige 1.6 sport) of Magnex. iemand ervaring met het laatste?

Image

Kost deze 295??? Voor de Type-R?? Heb het net ergens anders gezien voor 530..... Als je het zeker weet, wil ik zelf eentje gaan halen.
mr. X

Post by mr. X »

dat is een Magnax en dat zal dus ook degen zijn die maar 300 kost
Gangaran

Post by Gangaran »

Dus raad je het af?
Spijker

Post by Spijker »

Die op het plaatje is de Magnax inderdaad en is van EPS (uitlaten.com) De complete set is 535 ex BTW.

Die van Supersprint staat op supersprint.com De einddemper alleen al zat bij TCC destijds (en dat was voor m'n 1.6 Sport) rond de 500 Euro. Tel daar het middenstuk bij op en 800 haal je wel.

De Supersprint einddemper:

Image

Image

Ik had de onderste en was over het geluid toen erg tevreden. Ik wilde, met alle respect, niet zo'n brompot er onder, maar ook geen remus of sebring. Dit was een mooie middenweg en zoiets wil ik eigenlijk weer, maar nu met vermogenswinst.
Civic Type R #03855
mr. X

Post by mr. X »

Ik zou voor de iets duurdere supersprint gaan. Kwalitatief goed, en ziet er altijd érg strak uit!
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Enige nadeel bij een Supersprint uitlaat is dat de buizen wel in RVS zijn maar de flenzen niet.
Die roesten gewoon voor je ogen weg.
RedSun

Post by RedSun »

even voor de duidelijkheid, volgens mij is dat geen echte cai...of er moet wat verandert zijn de afgelopen twee jaar....

Naar mijn mening is dat een semi cai. Degene die ik ken hebben er nog een buis opzitten die tot de onderkant van je bumper gaat....
dus echt rijwind cold air en niet half half uit je motorruim....

Maar kan aan mij liggen.
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

blok van de CTR licht er omgekeerd in, dus hoeft de buis ook korter te zijn om in de bumper te hangen :wink:
RedSun

Post by RedSun »

omgekeerd? foto?! :lol:

hmmm wel klote met open luchtfilter onder je bumper, alle troep kan zo naar binnen dan.
Aanzuigbuis is dan beter, panty erover en je hebt de helft al gewonnen.

Thx voor de info iig :wink:
Nana korobi ya oki
Jo&

Post by Jo& »

Als je je accu stukje omhangt... of beter nog naar achter verplaatst(is goed voor de gewichtsverdeling) dan kan je langs de plek van de accu langs wat kabels een bestaand gat in (kweenie of die grootgenoeg is) of ervoor laten.... kijk maar es :wink:
mr. X

Post by mr. X »

H22A7 wrote:omgekeerd? foto?! :lol:

hmmm wel klote met open luchtfilter onder je bumper, alle troep kan zo naar binnen dan.
Aanzuigbuis is dan beter, panty erover en je hebt de helft al gewonnen.

Thx voor de info iig :wink:

Nee, niet ondersteboven :razz:
Gewoon de inlaat aan de voorkant bij de gril. Uitlaat richting de Fire-wall

Even google-en:

Image

*off topic :shock:
kijk dit wat ik net vind toen ik CTR engine bay in tikte!
witte CTR
RedSun

Post by RedSun »

ik kijk wel ff op de meeting 9 sept haha

Wel dik die witte!
Nana korobi ya oki
Jo&

Post by Jo& »

Die CAI neemt denk nie echt Cold air op... :!:

Witte CTR... MOOOOIIII
Locked