honda suckt toch voor roest hoor!! vandaag gechekt

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

honda suckt toch voor roest hoor!! vandaag gechekt

Post by VTEClover »

vandaag na het rood verven v d remklauwen eens de achterste wielrand langs binnen bekeken.
schrok me een breuk!!!!!
overal beginnend roest en blaasjes over de hele rand en met name daar waar de achterbumper vastgeschroeft word.
voor een itr van 98 !! schandalig van honda
echt pissed off nu :-)

direct met de grove staalborstel erdoor
tanik roestomvormer opgezet en hammerite metaalverf erover.

zouden jullie er nog zwarte steenslag overgooien?????of teveel v h goede???
volgens mij te dik beschermen is ook niet goed(droogt moeilijker )

die beschermingsstrip op de wielrand mocht honda nooit geplaatst hebben
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Heb dit heel toevallig ook sinds een week ofwat geleden gevonden bij de mijne! kan er ook écht niet tegen, zeg niet voor niets dat het mijn rag-bak is. Ding valt rondom bijna van ellende uit elkaar!

Heb iig blaasjes boven mn wielkast bij de strip. Ook gelijk alles erafgetrokken en staalborstel eroverheen + vet erop gesmeerd... gvdmme...
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Bij mij was wel overal de Tectyl aan het loslaten maar ik kon zelf tot nu niet iets schokkends ontdekken, behalve 1 plekje op vlakbij de bumper moet bijgewqerkt worden (beschadiging).
Zo slecht als Honda roest conserveerd is niet leuk meer , dat is niet meer van deze tijd.
ATR#11
Posts: 107
Joined: Thu Apr 06, 2006 10:01 pm

Post by ATR#11 »

Ik dacht het bij de ITR en ATR nog wel meeviel. Als je de CRXEN de Del Sol neemt lijkt het af en toe wel of die dingen met roest gemaakt zijn.

Sol van me vriendin is 1,5 jaar terug nog bij de plaatwerker geweest. Maar begint nu al weer kleine tekenen te vertonen.. Om gek van te worden. zeg maar..... :x :x :x
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

roest

Post by VTEClover »

crx en del-sol zijn al wat ouder he.een crx van 8 jaar oud vertoonde langs buiten ook nog geen roest

binnen 2 a 3 jaar zullen de meeste (atr weet ik niet)itr zeker tekenen van roest vertonen aan de wielranden
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

ach we worden allemaal een dagje ouder. En hoop ook dat er dan voor mij goed verzorg word. Auto verdient niets minder :wink:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Binnekort kan ik met de ATR gedurende een week of 6 de straat niet op (mogen de vrije auto van de buuv gebruiken). Kan ik alles eens een keer goed onder handen nemen en gelijk bekijken of er al iets van roestvorming zichtbaar is. Daar wij de auto in weer en wind gedurende het hele jaar gebruiken denk ik dat de onze wel een goede graadmeter voor de gemiddelde ATR zou zijn. Maar persoonlijk denk ik dat dat wel mee zal vallen. Een ITR is made in Japan en een ATR/CTR made in Europe, en in Europa zijn ze al wat langer scherp op corrosie-preventie.
WinFreak
Posts: 196
Joined: Fri Jan 14, 2005 3:49 pm

Post by WinFreak »

1 ding weet ik wel, al die anti roest middeltjes helpen toch nooit... enige echte goeie manier is nieuwe stukken inlassen...


Tis de duurste oplossing, maar de enige goeie in mijn ogen...
Image
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

roest

Post by VTEClover »

tuurlijk werken deze middeltjes niet maar het kan wel vertragend werken.
als je het bloot laat komt het binnen de korste keren naar buiten.
heb dit nu gedaan voor de winter voor het zout.
liever zout op de hammerite dan op het blote roest :-)

als het erdoor komt laat ik nu nieuwe flanken steken.zal maar al sparen!!!
geen geklungel,bijwerken meer zoals bij mn crx vroeger
roest komt anders toch terug.

hadden de de itr maar zoals de nsx gemaakt in aluminium of zoals audi
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Wel eens naar de prijzen van NSX onderdelen gekeken? Liever geen aluminium...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Idd belachelijk hoge prijzen!
kennis van me heeft er een, en als ik hem hoor wat de prijzen zijn voor de onderdelen van die auto! 3000 euro voor een achterscherm! ongespoten en niets!
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Re: roest

Post by wilco »

VTEClover wrote:tuurlijk werken deze middeltjes niet maar het kan wel vertragend werken.
als je het bloot laat komt het binnen de korste keren naar buiten.
heb dit nu gedaan voor de winter voor het zout.
liever zout op de hammerite dan op het blote roest :-)

als het erdoor komt laat ik nu nieuwe flanken steken.zal maar al sparen!!!
geen geklungel,bijwerken meer zoals bij mn crx vroeger
roest komt anders toch terug.



Daarom heb ik de ITR nu helemaal in elk gaatje /hoekje getectyleerd en zal dit ook elk jaar bijwerken.
Ook rijdt ik niet met de ITR als het slecht weer is of pekel op straat ligt.
Maar ik kan begrijpen als je de auto gebruikt als woon-werk verkeer het balen is .
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

waar haal je dat tectyleer spul ergens en hoeveel kost het ongeveer?
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Bij een goede autozaak , ik had 2 grote bussen Tectyl (opbrengen met een kwast) en 1½ spuitbus Tectyl.
Voordat je het opbrengt auto cq onderkant auto goed laten drogen dan stofvrij en zandvrij maken met verschillende soorten staalborstels en dan verven/spuiten het Tectyl .
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Waarom dan 2 bussen met de kwast? Spuiten is toch stukken makkelijker of vergis ik me?
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Spuiten brengt een nevel bij zich die je nie die tijd lichtjes voelt over de auto ook al spuit je zo secuur hij nevelt erg en spuiten laat niet echt een dikke taaie massa achter.
Het is net zo dik als lak uit zo'n Motip spuitbusje en wat in die potten/bussen is een dikke taaie massa die je moet opbrengen met een kwast .
Je moet een effectieve laag achterlaten en die moet een paar mm dik zijn en dat red je niet met spuiten daarom lekker vereven met Tectyl en oude kleren aan doen en lange keukenhandschoenen want je komt er uit te zien als een aap mits je alle moeilijke hoekjes ook pakt.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Zit er ook aan te denken om de aap uit te hangen :-?

Puntje van aandacht: brandstofleiding onder de auto.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Denk dat ik dan ook idd maar eens aan de slag ga. Heb nogal wat plannen
wolfRacing
Posts: 54
Joined: Sun May 21, 2006 8:06 pm

Post by wolfRacing »

je hebt ook helegoede bij berner moet je onder je blaas pistool schroeven.

werk ik bijna iederedag mee als ik de gas leiding moet tectyleren.


werkt perfect hoor maar wel is het een gesmeer
VTECRTY
Posts: 188
Joined: Sat Jul 22, 2006 3:28 pm

Post by VTECRTY »

maar is het nou verstandig om die rubberen strip eraf te halen? mijn vriendin heeft een toyota celica uit 98,en geen rubberstrip om de rand,en geen roest en daar staan ze ook niet bekent om dacht ik. dus lijkt me wel beter of niet. vind dit wel een nuttig onderwerp voor iedereen,je moet er toch niet aan denken dat ze sraks allemaal weg rotten net als onze crx"jes?! dus iemand nog suggesties...wat is het beste antie-roest middel bv...
Locked