honda suckt toch voor roest hoor!! vandaag gechekt
honda suckt toch voor roest hoor!! vandaag gechekt
vandaag na het rood verven v d remklauwen eens de achterste wielrand langs binnen bekeken.
schrok me een breuk!!!!!
overal beginnend roest en blaasjes over de hele rand en met name daar waar de achterbumper vastgeschroeft word.
voor een itr van 98 !! schandalig van honda
echt pissed off nu :-)
direct met de grove staalborstel erdoor
tanik roestomvormer opgezet en hammerite metaalverf erover.
zouden jullie er nog zwarte steenslag overgooien?????of teveel v h goede???
volgens mij te dik beschermen is ook niet goed(droogt moeilijker )
die beschermingsstrip op de wielrand mocht honda nooit geplaatst hebben
schrok me een breuk!!!!!
overal beginnend roest en blaasjes over de hele rand en met name daar waar de achterbumper vastgeschroeft word.
voor een itr van 98 !! schandalig van honda
echt pissed off nu :-)
direct met de grove staalborstel erdoor
tanik roestomvormer opgezet en hammerite metaalverf erover.
zouden jullie er nog zwarte steenslag overgooien?????of teveel v h goede???
volgens mij te dik beschermen is ook niet goed(droogt moeilijker )
die beschermingsstrip op de wielrand mocht honda nooit geplaatst hebben
Heb dit heel toevallig ook sinds een week ofwat geleden gevonden bij de mijne! kan er ook écht niet tegen, zeg niet voor niets dat het mijn rag-bak is. Ding valt rondom bijna van ellende uit elkaar!
Heb iig blaasjes boven mn wielkast bij de strip. Ook gelijk alles erafgetrokken en staalborstel eroverheen + vet erop gesmeerd... gvdmme...
Heb iig blaasjes boven mn wielkast bij de strip. Ook gelijk alles erafgetrokken en staalborstel eroverheen + vet erop gesmeerd... gvdmme...
Ik dacht het bij de ITR en ATR nog wel meeviel. Als je de CRXEN de Del Sol neemt lijkt het af en toe wel of die dingen met roest gemaakt zijn.
Sol van me vriendin is 1,5 jaar terug nog bij de plaatwerker geweest. Maar begint nu al weer kleine tekenen te vertonen.. Om gek van te worden. zeg maar..... :x :x :x
Sol van me vriendin is 1,5 jaar terug nog bij de plaatwerker geweest. Maar begint nu al weer kleine tekenen te vertonen.. Om gek van te worden. zeg maar..... :x :x :x
Binnekort kan ik met de ATR gedurende een week of 6 de straat niet op (mogen de vrije auto van de buuv gebruiken). Kan ik alles eens een keer goed onder handen nemen en gelijk bekijken of er al iets van roestvorming zichtbaar is. Daar wij de auto in weer en wind gedurende het hele jaar gebruiken denk ik dat de onze wel een goede graadmeter voor de gemiddelde ATR zou zijn. Maar persoonlijk denk ik dat dat wel mee zal vallen. Een ITR is made in Japan en een ATR/CTR made in Europe, en in Europa zijn ze al wat langer scherp op corrosie-preventie.
roest
tuurlijk werken deze middeltjes niet maar het kan wel vertragend werken.
als je het bloot laat komt het binnen de korste keren naar buiten.
heb dit nu gedaan voor de winter voor het zout.
liever zout op de hammerite dan op het blote roest :-)
als het erdoor komt laat ik nu nieuwe flanken steken.zal maar al sparen!!!
geen geklungel,bijwerken meer zoals bij mn crx vroeger
roest komt anders toch terug.
hadden de de itr maar zoals de nsx gemaakt in aluminium of zoals audi
hadden de de itr maar zoals de nsx gemaakt in aluminium of zoals audi
Wel eens naar de prijzen van NSX onderdelen gekeken? Liever geen aluminium...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Re: roest
VTEClover wrote:tuurlijk werken deze middeltjes niet maar het kan wel vertragend werken.
Daarom heb ik de ITR nu helemaal in elk gaatje /hoekje getectyleerd en zal dit ook elk jaar bijwerken.
Ook rijdt ik niet met de ITR als het slecht weer is of pekel op straat ligt.
Maar ik kan begrijpen als je de auto gebruikt als woon-werk verkeer het balen is .
Spuiten brengt een nevel bij zich die je nie die tijd lichtjes voelt over de auto ook al spuit je zo secuur hij nevelt erg en spuiten laat niet echt een dikke taaie massa achter.
Het is net zo dik als lak uit zo'n Motip spuitbusje en wat in die potten/bussen is een dikke taaie massa die je moet opbrengen met een kwast .
Je moet een effectieve laag achterlaten en die moet een paar mm dik zijn en dat red je niet met spuiten daarom lekker vereven met Tectyl en oude kleren aan doen en lange keukenhandschoenen want je komt er uit te zien als een aap mits je alle moeilijke hoekjes ook pakt.
Het is net zo dik als lak uit zo'n Motip spuitbusje en wat in die potten/bussen is een dikke taaie massa die je moet opbrengen met een kwast .
Je moet een effectieve laag achterlaten en die moet een paar mm dik zijn en dat red je niet met spuiten daarom lekker vereven met Tectyl en oude kleren aan doen en lange keukenhandschoenen want je komt er uit te zien als een aap mits je alle moeilijke hoekjes ook pakt.
-
maar is het nou verstandig om die rubberen strip eraf te halen? mijn vriendin heeft een toyota celica uit 98,en geen rubberstrip om de rand,en geen roest en daar staan ze ook niet bekent om dacht ik. dus lijkt me wel beter of niet. vind dit wel een nuttig onderwerp voor iedereen,je moet er toch niet aan denken dat ze sraks allemaal weg rotten net als onze crx"jes?! dus iemand nog suggesties...wat is het beste antie-roest middel bv...