Aanpassen CTR
- CTR-Voorburg
- Posts: 692
- Joined: Fri Jul 21, 2006 9:35 pm
Aanpassen CTR
Mijn doel is om de motor niet geheel standaard te laten maar hem hier en daar wat aan te passen. Alleen weet ik niet precies wat ik het beste kan vervangen en wat de moeite zeker waard is! Ik dacht zo dat jullie wel uit ervaring kunnen zeggen van begin daar mee en wacht daar nog maar even mee! Alles hoeft namelijk ook niet te gelijk gebeuren, of ik moet een keer leuk uit de Staatsloterij komen!
:lol:
Groetjes,
Wim
:lol:
Groetjes,
Wim
Re: Aanpassen CTR
CTR-Voorburg wrote:Mijn doel is om de motor niet geheel standaard te laten maar hem hier en daar wat aan te passen. Alleen weet ik niet precies wat ik het beste kan vervangen en wat de moeite zeker waard is! Ik dacht zo dat jullie wel uit ervaring kunnen zeggen van begin daar mee en wacht daar nog maar even mee! Alles hoeft namelijk ook niet te gelijk gebeuren, of ik moet een keer leuk uit de Staatsloterij komen!
:lol:
Groetjes,
Wim
Goede vraag... Daar zit ik nou ook mee...
Alleen heb ik nog garantie tot en met 2010........ Dus tsja...
Garantie is denk ik niet wat het is. Ze hebben toch altijd een * smoes dat het niet onder de garantie zou vallen. En zouden ze dan zoveel problemen hebben met een aftermarket intake of exhaust? Ach, std is hij toch sneller dan de meeste, en de heletijd de herrie van een open uitlaat is bij dagelijks gebruik ook afentoe irritant.
Het eerste wat ik zou veranderen was de cat. maar zag laatst een ctr op de brug bij tcc, en die cat. kon je er niet tussenuit schroeven omdat hij aan het spruitstuk zit, of vergis ik me nu?
Het eerste wat ik zou veranderen was de cat. maar zag laatst een ctr op de brug bij tcc, en die cat. kon je er niet tussenuit schroeven omdat hij aan het spruitstuk zit, of vergis ik me nu?
-
- Posts: 48
- Joined: Wed Feb 15, 2006 11:27 pm
zijn er hier dan met ervaring welke een goede catvervanger is ... en hoeveel winst op gebied van pk's je erbij haald... ik rijd nu ook net met ctr en zit momenteel cold air intake op ... ik vind persoonlijk het geluid al zeer mooi... en ben nu op zoek naar uitlaatlijn... had buddyclub in gedachte...??
-
- Posts: 48
- Joined: Wed Feb 15, 2006 11:27 pm
Oke dan maar als je er een wilt moet je op tijd bestellen raad ik je aan. En vermeld duidelijk welk type je hebt want bij AVB heb ik 6 maanden op de verkeerde catback gewacht waardoor ik uiteindelijk mijn uitlaat in de UK gekocht heb. Veel succes en Buddyclub is luid. Even op een rijtje van zacht naar hard is: Buddyclub Spec 4, Pro Spec, Spec 3.
Persoonlijk vind ik die herrie niet zo hoor... en ik gebruik mn auto voor gewone dagelijkse bezigheden enz.. Lijkt me best irritant of niet???
Als ik een andere uitlaat neem dan is dat puur voor prestaties.
Kga eerst mn audio eens doen (kheb echt geen tijd!!!)
Dan een CAI dan ik denk een supersprint, die is mooi en lijkt er standaard...
Mjah tegen die tijd....
Als ik een andere uitlaat neem dan is dat puur voor prestaties.
Kga eerst mn audio eens doen (kheb echt geen tijd!!!)
Dan een CAI dan ik denk een supersprint, die is mooi en lijkt er standaard...
Mjah tegen die tijd....
-
- Posts: 48
- Joined: Wed Feb 15, 2006 11:27 pm
is de buddyclub spec 3 veel luider als de invidia ... men vorige achterdezmper was een invidia en die is heel rustig onderin en barst los in hoge toeren ... is de buddyclub ook rusting onderin??? ik bedoel dan binnenin de wagen ...?? want anders vind ik de herri te irritant... men uitlaat zou ik alleen mogen horen bij hoge toerentallen...
enige tips ?
enige tips ?
@ Joanne, van alleen een uitlaat zullen de prestaties niet beter worden, je zou dan echt de hele uitlaat lijn moeten aanpakken dus icl. spruitstuk en kat.
De standaard achterdemper is niet restrictief, die kan zo tot boven de 300pk aan voordat ie restrictief wordt.
Je spruitstuk+kat+middenpijp, die zijn wel wat restrictiever met name het spruitstuk en kat.
Een middenpijp met diameter 60mm is dan aan te raden met demper anders wordt het wel heel luid.
En spruitsukken zijn er zat, zoals, Mugen, Toda, JR, DC sports, Supersprint. Een aantal van deze spruitstukken vervangen ook de kat. Let wel dat als je je kat. weg haalt je een O2 sim. of Kpro ecu nodig hebt ivm foutmelding.
En idd de boel afstellen met kpro.
BTW, Al geprobeerd het deurpaneel eraf te halen?
@ Silversmoke, Ik weet niet wat voor auto je rijdt maar hier een paar clips van een BC Spec 3 op een CTR
BC3
BC3+DCRH
Van 2de filmpje weet ik dat die heeeel hard klinkt, filmpje van hoe het buiten klinkt kan ik niet meer vinden.
De standaard achterdemper is niet restrictief, die kan zo tot boven de 300pk aan voordat ie restrictief wordt.
Je spruitstuk+kat+middenpijp, die zijn wel wat restrictiever met name het spruitstuk en kat.
Een middenpijp met diameter 60mm is dan aan te raden met demper anders wordt het wel heel luid.
En spruitsukken zijn er zat, zoals, Mugen, Toda, JR, DC sports, Supersprint. Een aantal van deze spruitstukken vervangen ook de kat. Let wel dat als je je kat. weg haalt je een O2 sim. of Kpro ecu nodig hebt ivm foutmelding.
En idd de boel afstellen met kpro.
BTW, Al geprobeerd het deurpaneel eraf te halen?
@ Silversmoke, Ik weet niet wat voor auto je rijdt maar hier een paar clips van een BC Spec 3 op een CTR
BC3
BC3+DCRH
Van 2de filmpje weet ik dat die heeeel hard klinkt, filmpje van hoe het buiten klinkt kan ik niet meer vinden.
HKS klinkt ontzettend mooi onder ctr. Altijd als ik Miguel hoor rijden kwijl ik bij zijn geluid en heb ik spijt van mijn invidia :wink:
Weet verder niet hoe het is met interieur geluid van de HKS maar de de invidia brult lekker op hoge toeren, op bepaalde constante snelheden op de snelweg hoor je hem bijna niet, en bij rustig rijden is hij niet vervelend aanwezig
Weet verder niet hoe het is met interieur geluid van de HKS maar de de invidia brult lekker op hoge toeren, op bepaalde constante snelheden op de snelweg hoor je hem bijna niet, en bij rustig rijden is hij niet vervelend aanwezig
Ik ben zelf ook wat koppel kwijt geraakt door een catback te monteren. En kijk voor filmpjes van verschillende uitlaten dan even ook op andere forums. Maar ik kan je vertellen dat de Spec 3 binnen en buiten heel hard is. En let op als je een Buddyclub ga bestellen dat je de goede hanger erbij krijg want die heb ik toevallig vandaag gemonteerd en de catback zit er al een maandje onder ofzo.


[quote="""]@ Joanne, van alleen een uitlaat zullen de prestaties niet beter worden, je zou dan echt de hele uitlaat lijn moeten aanpakken dus icl. spruitstuk en kat.
De standaard achterdemper is niet restrictief, die kan zo tot boven de 300pk aan voordat ie restrictief wordt.
Je spruitstuk+kat+middenpijp, die zijn wel wat restrictiever met name het spruitstuk en kat.
Een middenpijp met diameter 60mm is dan aan te raden met demper anders wordt het wel heel luid.
En spruitsukken zijn er zat, zoals, Mugen, Toda, JR, DC sports, Supersprint. Een aantal van deze spruitstukken vervangen ook de kat. Let wel dat als je je kat. weg haalt je een O2 sim. of Kpro ecu nodig hebt ivm foutmelding.
En idd de boel afstellen met kpro.
BTW, Al geprobeerd het deurpaneel eraf te halen?[quote]
Nee nog niet... Zondag was zandvoort, in Schiedam chinees gepakt :twisted: En toen ik thuis was ff RTL7 ABR en toen SLAPEN!!!
Ik was zoo moe... En vandaag 8uur weg van huis, kwart voor 6 thuis, koken, eten, ABR kijken, honden uitlaten en nu is het donker én ik ga slapen!
Saai leven he... :roll:
De standaard achterdemper is niet restrictief, die kan zo tot boven de 300pk aan voordat ie restrictief wordt.
Je spruitstuk+kat+middenpijp, die zijn wel wat restrictiever met name het spruitstuk en kat.
Een middenpijp met diameter 60mm is dan aan te raden met demper anders wordt het wel heel luid.
En spruitsukken zijn er zat, zoals, Mugen, Toda, JR, DC sports, Supersprint. Een aantal van deze spruitstukken vervangen ook de kat. Let wel dat als je je kat. weg haalt je een O2 sim. of Kpro ecu nodig hebt ivm foutmelding.
En idd de boel afstellen met kpro.
BTW, Al geprobeerd het deurpaneel eraf te halen?[quote]
Nee nog niet... Zondag was zandvoort, in Schiedam chinees gepakt :twisted: En toen ik thuis was ff RTL7 ABR en toen SLAPEN!!!
Ik was zoo moe... En vandaag 8uur weg van huis, kwart voor 6 thuis, koken, eten, ABR kijken, honden uitlaten en nu is het donker én ik ga slapen!
Saai leven he... :roll: