Aanpassen CTR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
CTR-Voorburg

Aanpassen CTR

Post by CTR-Voorburg »

Mijn doel is om de motor niet geheel standaard te laten maar hem hier en daar wat aan te passen. Alleen weet ik niet precies wat ik het beste kan vervangen en wat de moeite zeker waard is! Ik dacht zo dat jullie wel uit ervaring kunnen zeggen van begin daar mee en wacht daar nog maar even mee! Alles hoeft namelijk ook niet te gelijk gebeuren, of ik moet een keer leuk uit de Staatsloterij komen!
:lol:

Groetjes,

Wim
ITR1217

Post by ITR1217 »

Dan zou ik daarmee beginnen ... spelen op staatsloterij :lol: :lol: :wink:
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Intake exhaust traject om te beginnen is zeker de moeite waard dus bijv. een cold air intake met een aftermarket uitlaat is een leuke start.
Jo&

Re: Aanpassen CTR

Post by Jo& »

CTR-Voorburg wrote:Mijn doel is om de motor niet geheel standaard te laten maar hem hier en daar wat aan te passen. Alleen weet ik niet precies wat ik het beste kan vervangen en wat de moeite zeker waard is! Ik dacht zo dat jullie wel uit ervaring kunnen zeggen van begin daar mee en wacht daar nog maar even mee! Alles hoeft namelijk ook niet te gelijk gebeuren, of ik moet een keer leuk uit de Staatsloterij komen!
:lol:

Groetjes,

Wim

Goede vraag... Daar zit ik nou ook mee...
Alleen heb ik nog garantie tot en met 2010........ Dus tsja...
mr. X

Post by mr. X »

Garantie is denk ik niet wat het is. Ze hebben toch altijd een * smoes dat het niet onder de garantie zou vallen. En zouden ze dan zoveel problemen hebben met een aftermarket intake of exhaust? Ach, std is hij toch sneller dan de meeste, en de heletijd de herrie van een open uitlaat is bij dagelijks gebruik ook afentoe irritant.

Het eerste wat ik zou veranderen was de cat. maar zag laatst een ctr op de brug bij tcc, en die cat. kon je er niet tussenuit schroeven omdat hij aan het spruitstuk zit, of vergis ik me nu?
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Er zijn gewoon katvervangers verkrijgbaar hoor als het goed is. Ik kan me vergissen.
slydawg

Post by slydawg »

Katvervanger is gewoon te krijgen vb, supersprint, jackson racing.
silversmoke

Post by silversmoke »

zijn er hier dan met ervaring welke een goede catvervanger is ... en hoeveel winst op gebied van pk's je erbij haald... ik rijd nu ook net met ctr en zit momenteel cold air intake op ... ik vind persoonlijk het geluid al zeer mooi... en ben nu op zoek naar uitlaatlijn... had buddyclub in gedachte...??
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Als je in NL woont wat ik niet denk heb ik nog een Buddyclub Pro-Spec in de aanbieding voor je.
silversmoke

Post by silversmoke »

MikeEp3 wrote:Als je in NL woont wat ik niet denk heb ik nog een Buddyclub Pro-Spec in de aanbieding voor je.

mja woon in belgië ....
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Oke dan maar als je er een wilt moet je op tijd bestellen raad ik je aan. En vermeld duidelijk welk type je hebt want bij AVB heb ik 6 maanden op de verkeerde catback gewacht waardoor ik uiteindelijk mijn uitlaat in de UK gekocht heb. Veel succes en Buddyclub is luid. Even op een rijtje van zacht naar hard is: Buddyclub Spec 4, Pro Spec, Spec 3.
wilco

Post by wilco »

Ik zou hem toch direct uit de UK halen , levertijd is veel korter .
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Mits op voorraad binnen 5 dagen. De mijne was donderdad in UK gearriveerd en was maandagmorgen bij mij thuis.
Jo&

Post by Jo& »

Persoonlijk vind ik die herrie niet zo hoor... en ik gebruik mn auto voor gewone dagelijkse bezigheden enz.. Lijkt me best irritant of niet???
Als ik een andere uitlaat neem dan is dat puur voor prestaties.

Kga eerst mn audio eens doen (kheb echt geen tijd!!!)

Dan een CAI dan ik denk een supersprint, die is mooi en lijkt er standaard...
Mjah tegen die tijd....
silversmoke

Post by silversmoke »

is de buddyclub spec 3 veel luider als de invidia ... men vorige achterdezmper was een invidia en die is heel rustig onderin en barst los in hoge toeren ... is de buddyclub ook rusting onderin??? ik bedoel dan binnenin de wagen ...?? want anders vind ik de herri te irritant... men uitlaat zou ik alleen mogen horen bij hoge toerentallen...
enige tips ?
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Buddyclub is niet rustig. Bij eigenlijk geen enkel toerental en dan heb ik nog geen verdere aanpassingen gedaan puur een cat-back.
slydawg

Post by slydawg »

@ Joanne, van alleen een uitlaat zullen de prestaties niet beter worden, je zou dan echt de hele uitlaat lijn moeten aanpakken dus icl. spruitstuk en kat.
De standaard achterdemper is niet restrictief, die kan zo tot boven de 300pk aan voordat ie restrictief wordt.
Je spruitstuk+kat+middenpijp, die zijn wel wat restrictiever met name het spruitstuk en kat.
Een middenpijp met diameter 60mm is dan aan te raden met demper anders wordt het wel heel luid.
En spruitsukken zijn er zat, zoals, Mugen, Toda, JR, DC sports, Supersprint. Een aantal van deze spruitstukken vervangen ook de kat. Let wel dat als je je kat. weg haalt je een O2 sim. of Kpro ecu nodig hebt ivm foutmelding.
En idd de boel afstellen met kpro.
BTW, Al geprobeerd het deurpaneel eraf te halen?

@ Silversmoke, Ik weet niet wat voor auto je rijdt maar hier een paar clips van een BC Spec 3 op een CTR

BC3
BC3+DCRH

Van 2de filmpje weet ik dat die heeeel hard klinkt, filmpje van hoe het buiten klinkt kan ik niet meer vinden.
mr. X

Post by mr. X »

HKS klinkt ontzettend mooi onder ctr. Altijd als ik Miguel hoor rijden kwijl ik bij zijn geluid en heb ik spijt van mijn invidia :wink:
Weet verder niet hoe het is met interieur geluid van de HKS maar de de invidia brult lekker op hoge toeren, op bepaalde constante snelheden op de snelweg hoor je hem bijna niet, en bij rustig rijden is hij niet vervelend aanwezig
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Ik ben zelf ook wat koppel kwijt geraakt door een catback te monteren. En kijk voor filmpjes van verschillende uitlaten dan even ook op andere forums. Maar ik kan je vertellen dat de Spec 3 binnen en buiten heel hard is. En let op als je een Buddyclub ga bestellen dat je de goede hanger erbij krijg want die heb ik toevallig vandaag gemonteerd en de catback zit er al een maandje onder ofzo.
Image
Jo&

Post by Jo& »

[quote="""]@ Joanne, van alleen een uitlaat zullen de prestaties niet beter worden, je zou dan echt de hele uitlaat lijn moeten aanpakken dus icl. spruitstuk en kat.
De standaard achterdemper is niet restrictief, die kan zo tot boven de 300pk aan voordat ie restrictief wordt.
Je spruitstuk+kat+middenpijp, die zijn wel wat restrictiever met name het spruitstuk en kat.
Een middenpijp met diameter 60mm is dan aan te raden met demper anders wordt het wel heel luid.
En spruitsukken zijn er zat, zoals, Mugen, Toda, JR, DC sports, Supersprint. Een aantal van deze spruitstukken vervangen ook de kat. Let wel dat als je je kat. weg haalt je een O2 sim. of Kpro ecu nodig hebt ivm foutmelding.
En idd de boel afstellen met kpro.
BTW, Al geprobeerd het deurpaneel eraf te halen?[quote]

Nee nog niet... Zondag was zandvoort, in Schiedam chinees gepakt :twisted: En toen ik thuis was ff RTL7 ABR en toen SLAPEN!!!
Ik was zoo moe... En vandaag 8uur weg van huis, kwart voor 6 thuis, koken, eten, ABR kijken, honden uitlaten en nu is het donker én ik ga slapen!
Saai leven he... :roll:
Locked