Max DB voor auto?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Max DB voor auto?

Post by autodre »

Zit net te kijken naar een programma, waarin een paar bestuurders werden aangehouden....

Hun auto maakte teveel geluid...De politie had een tabel, met een RPM getal en een max DB getal...

Iemand een idee welke deze is voor de CTR?
paashaas
Posts: 40
Joined: Tue Jul 18, 2006 11:24 pm

Post by paashaas »

is dit kwa geluid in de auto of is dit kwa uitlaat???


gr p.h.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Als het met het RPM te maken heeft lijkt het me de uitlaat........
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Voor personenauto's zijn Max. Db Europese richtlijnen voor. Misschien dat er iets meer info over geluidsproductie en geluidshinder op het VROM.nl staat!
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Sorry max DB aan de achterkant (uitlaat) van je auto..
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ik dacht rond de 92dB. Weet niet zeker.
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Dat kan niet zo ff worden bepaald ALS je wordt aangehouden.
Elke agent die vindt dat je auto teveel herrie maakt en je daarvoor een boete geeft moet je absoluut aannemen.


En daarna aanvechten, omdat het officieel gemeten moet worden in een vooraf vastgestelde opstelling.

Dus: Boete aannemen en later aanvechten is het motto..... :lol:
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

CyRaX wrote:Dat kan niet zo ff worden bepaald ALS je wordt aangehouden.
Elke agent die vindt dat je auto teveel herrie maakt en je daarvoor een boete geeft moet je absoluut aannemen.


En daarna aanvechten, omdat het officieel gemeten moet worden in een vooraf vastgestelde opstelling.

Dus: Boete aannemen en later aanvechten is het motto..... :lol:



Wel ze hadden speciaal een test opstelling////
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Elke agent die vindt dat je auto teveel herrie maakt en je daarvoor een boete geeft moet je absoluut aannemen.


En daarna aanvechten, omdat het officieel gemeten moet worden in een vooraf vastgestelde opstelling.


Absoluut waar!
Een tijdje geleden ook gedaan. Niks tegenspreken, maar geoon aannemen die boete.
Ik heb hem zelfs nog steeds niet thuis gekregen. Ik denk dat hij hem zelf bij gebrek aan bewijs al verscheurd heeft.
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Post by slED9e »

of je bobine verstoppen, heb zelf niet gezien maar hoorde wel dat ze daar problemen mee hadden :D
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Je bobine verstoppen? Vertel?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Yup, gisteravond nog gezien in 4x Blauw.
Ze waren driftig aan het zoeken naar de bobine in een 206, die dat dus niet heeft.
Ze kunnen de meting niet doen als de auto geen bobine heeft, omdat ze vandaar het toerental nemen, dus mocht de bestuurder weer gaan.
Zonder dat is de meting niet nauwkeurig en dus niet geldig verklaarde de agent.

Gelukkig heeft de CTR geen bobine.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Hmmm, handig om te weten. Inderdaad ik kan me nog herinneren dat mijn vorige 206 die niet had.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

slydawg wrote:Yup, gisteravond nog gezien in 4x Blauw.
Ze waren driftig aan het zoeken naar de bobine in een 206, die dat dus niet heeft.
Ze kunnen de meting niet doen als de auto geen bobine heeft, omdat ze vandaar het toerental nemen, dus mocht de bestuurder weer gaan.
Zonder dat is de meting niet nauwkeurig en dus niet geldig verklaarde de agent.

Gelukkig heeft de CTR geen bobine.

Geen bobine? Heeft een CTR een accu met 20.000 volt dan ofzo?

Bobine zit IN de ontsteking volgens mij, en je moet idd al een stroomschema hebben om een RPM puls oid te vinden.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

roblom wrote:Bobine zit IN de ontsteking volgens mij, en je moet idd al een stroomschema hebben om een RPM puls oid te vinden.

Yup, per bougie één bobine(tje), waardoor er relatief dunne kabels naar de cilinderkop kunnen lopen. Is een stuk minder storingsgevoelig. Er lopen dan nog wel pulsen door die kabels, maar die zijn dan te zwak om een fatsoenlijke TPM aftapping mogelijk te maken, denk ik.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

roblom wrote:
slydawg wrote:Yup, gisteravond nog gezien in 4x Blauw.
Ze waren driftig aan het zoeken naar de bobine in een 206, die dat dus niet heeft.
Ze kunnen de meting niet doen als de auto geen bobine heeft, omdat ze vandaar het toerental nemen, dus mocht de bestuurder weer gaan.
Zonder dat is de meting niet nauwkeurig en dus niet geldig verklaarde de agent.

Gelukkig heeft de CTR geen bobine.

Geen bobine? Heeft een CTR een accu met 20.000 volt dan ofzo?

Bobine zit IN de ontsteking volgens mij, en je moet idd al een stroomschema hebben om een RPM puls oid te vinden.


The ignition system is also very different. The B and H series engine use distributors, despite all the high-tech valve gizmos. The K uses a computer-controlled ignition without a distributor. While this is great for precisely retarding and advancing spark to meet different conditions, it makes it very difficult to alter the spark curve using external devices. Simply put, the engine freaks out and switches into limp mode until the computer itself is allowed to manipulate spark again.


Bedoel dus dat er geen bougie kabels zijn om hun apparatuur op aan te sluiten.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Grappig!!!
Heeft de S2000 dit ook niet????
Locked