Max DB voor auto?
Max DB voor auto?
Zit net te kijken naar een programma, waarin een paar bestuurders werden aangehouden....
Hun auto maakte teveel geluid...De politie had een tabel, met een RPM getal en een max DB getal...
Iemand een idee welke deze is voor de CTR?
Hun auto maakte teveel geluid...De politie had een tabel, met een RPM getal en een max DB getal...
Iemand een idee welke deze is voor de CTR?
Dat kan niet zo ff worden bepaald ALS je wordt aangehouden.
Elke agent die vindt dat je auto teveel herrie maakt en je daarvoor een boete geeft moet je absoluut aannemen.
En daarna aanvechten, omdat het officieel gemeten moet worden in een vooraf vastgestelde opstelling.
Dus: Boete aannemen en later aanvechten is het motto..... :lol:
Elke agent die vindt dat je auto teveel herrie maakt en je daarvoor een boete geeft moet je absoluut aannemen.
En daarna aanvechten, omdat het officieel gemeten moet worden in een vooraf vastgestelde opstelling.
CyRaX wrote:Dat kan niet zo ff worden bepaald ALS je wordt aangehouden.
Wel ze hadden speciaal een test opstelling////
- Gaskleppie
Absoluut waar!
Een tijdje geleden ook gedaan. Niks tegenspreken, maar geoon aannemen die boete.
Ik heb hem zelfs nog steeds niet thuis gekregen. Ik denk dat hij hem zelf bij gebrek aan bewijs al verscheurd heeft.
Yup, gisteravond nog gezien in 4x Blauw.
Ze waren driftig aan het zoeken naar de bobine in een 206, die dat dus niet heeft.
Ze kunnen de meting niet doen als de auto geen bobine heeft, omdat ze vandaar het toerental nemen, dus mocht de bestuurder weer gaan.
Zonder dat is de meting niet nauwkeurig en dus niet geldig verklaarde de agent.
Gelukkig heeft de CTR geen bobine.
Ze waren driftig aan het zoeken naar de bobine in een 206, die dat dus niet heeft.
Ze kunnen de meting niet doen als de auto geen bobine heeft, omdat ze vandaar het toerental nemen, dus mocht de bestuurder weer gaan.
slydawg wrote:Yup, gisteravond nog gezien in 4x Blauw.
Geen bobine? Heeft een CTR een accu met 20.000 volt dan ofzo?
Bobine zit IN de ontsteking volgens mij, en je moet idd al een stroomschema hebben om een RPM puls oid te vinden.
roblom wrote:Bobine zit IN de ontsteking volgens mij, en je moet idd al een stroomschema hebben om een RPM puls oid te vinden.
Yup, per bougie één bobine(tje), waardoor er relatief dunne kabels naar de cilinderkop kunnen lopen. Is een stuk minder storingsgevoelig. Er lopen dan nog wel pulsen door die kabels, maar die zijn dan te zwak om een fatsoenlijke TPM aftapping mogelijk te maken, denk ik.
roblom wrote:slydawg wrote:Yup, gisteravond nog gezien in 4x Blauw.
Geen bobine? Heeft een CTR een accu met 20.000 volt dan ofzo?
Bobine zit IN de ontsteking volgens mij, en je moet idd al een stroomschema hebben om een RPM puls oid te vinden.
The ignition system is also very different. The B and H series engine use distributors, despite all the high-tech valve gizmos. The K uses a computer-controlled ignition without a distributor. While this is great for precisely retarding and advancing spark to meet different conditions, it makes it very difficult to alter the spark curve using external devices. Simply put, the engine freaks out and switches into limp mode until the computer itself is allowed to manipulate spark again.
Bedoel dus dat er geen bougie kabels zijn om hun apparatuur op aan te sluiten.