ATR uitlaten topic....

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
BugsM

ATR uitlaten topic....

Post by BugsM »

Zow, aangezien ik maar weinig info kan vinden over wat er nu te krijgen is voor de ATR, betreffende uitlaten, hier een topic om al uw info te plaatsen....

Ik wil in de toekomst naar een groot uitlaatsysteem, te denken aan bv 60mm binnendiameter. Dit met een leuke header met grote collector en katvervanger. Maar ik krijg het idee, dat je alles moet laten maken...
Een goede h22 header is te vinden, maar kost ook wat. Maar een katvervanger voor ATR met bv 60mm diameter? En een leuke catback met middendemper in 60mm?

Voor de 2de lambda zijn er wel o2 simulators te verkrijgen in de US, om een katvervanger te gebruiken. Maar is er ook iemand NL die deze "simpele" elektronica kan leveren?

....
slED9e

Post by slED9e »

Ik heb ook gelezen dat middels de 2e sensor ietwat verder uit/van de stroom uitlaatgassen te plaatsen ook een cel code voorkomen word..

Maar ben ook wel nieuwsgierig als kersverse atr -gebruiker
Voodoo

Post by Voodoo »

Opgepikt van een Engelse ATR forum, het gaat om een H&S-systeem...alleen zo weinig informatie :roll:

http://www.atr.org.uk/viewtopic.php?t=588&postdays=0&postorder=asc&start=60
MPG

Post by MPG »

Zelf ben ik ook nog op zoek naar een catback voor mijn ATR, want als ik die flenzen zo bekijk gaat het spul niet al te lang meer mee. Zelf dacht ik aan EPS in Hoogezand, die kunnen een uitlaat systeem op maat maken. Misschien dat iemand hier reeds ervaring mee heeft ?
BugsM

Post by BugsM »

MPG wrote:Zelf ben ik ook nog op zoek naar een catback voor mijn ATR, want als ik die flenzen zo bekijk gaat het spul niet al te lang meer mee. Zelf dacht ik aan EPS in Hoogezand, die kunnen een uitlaat systeem op maat maken. Misschien dat iemand hier reeds ervaring mee heeft ?

Als ik de site zo zie, hebben nog geen systeem gemaakt voor de ATR. Op zich zouden ze het wel kunnen, maar ik vind ze best wel prijzig. Ook omdat de kosten nog hoger worden wil je bv een grotere diameter dan normaal...
Maar ik zou best wel willen weten wat zoiets zou kunnen gaan kosten. Incl een losse katvervanger erbij...
Katana

Post by Katana »

Supersprint had een setje, vooral de einddempers zijn erg mooi afgewerkt. Nr#35 heeft ze er dacht ik onder zitten met een middenpijn van 60mm zonder tussen demper met cat.

Ik heb er mee proefgereden in Zaandam langs de Zaanse S chans en zelfs de koeien keken om:shock: :twisted: Wat een kabaal..

Het tussen stuk komt waarschijnlijk bij EPS vandaan en de einddempers bij Supersprint. Bij de laatste TCC meeting stond hij er ook naast een NSX.

Deze moet in Duitsland nog wel te krijgen zijn.

Image
Image
Image
Image

Mugen heeft ook setje gemaakt maar is uit de productie, word alleen nog gemaakt als we order plaatsen van 30 unit's...

Ard heeft twee Invidia einddemper's en kwam op de Dyno op 215pk.
BugsM

Post by BugsM »

AIYOKU wrote:Supersprint had een setje, vooral de einddempers zijn erg mooi afgewerkt. Nr#35 heeft ze er dacht ik onder zitten met een middenpijn van 60mm zonder tussen dempermet cat.

klinkt interessant. Maar ik zou graag dan een middendemper hebben die ook de kat vervangt. Dus tot aan de splitsing links/rechts groot a 60/65mm daarna mag het wel 50mm zijn. Dan zouden bij mij de sebring einddempers ook zo passen.
Dit icm een goede header met 60/65mm collector zou best een goede uitlaatlijn zijn, toch?
Katana

Post by Katana »

Bedoel je deze?

Image
Image

Dat tussenstuk zal je dan vanaf je spruit bij EPS moeten laten maken, zit je alleen wel met je apk :wink:
BugsM

Post by BugsM »

AIYOKU wrote:Bedoel je deze?

Image
Image

Dat tussenstuk zal je dan vanaf je spruit bij EPS moeten laten maken, zit je alleen wel met je apk :wink:

Klopt die heb ik er nu onder. Erg stil, maar ziet er wel goed uit....

Dat met de APK, ach ja... Dan gaat de orginele kat en middendemper er weer onder. Anders moet je weer een extra katvv laten maken met 60mm diameter. Als ik toch de katvv moet vervangen 1 maal per jaar, kan ik net zo goed ook een middenpijp omwisselen...
Katana

Post by Katana »

Dat is waar.

Vergeet alleen niet dat je zonder cat en middagdemper flinke resonancies in de auto gaat krijgen.
mr. X

Post by mr. X »

BugsM wrote: Als ik toch de katvv moet vervangen 1 maal per jaar, kan ik net zo goed ook een middenpijp omwisselen...

En misschien werd dat binnekort 1 keer per 2 jaar dus dan zou het helemaal ideaal zijn :wink:
Plaats ook ieder jaar de cat weer terug. Alleen daar komt bij kijken dat als ik dat doe de ori uitlaat er ook onder moet omdat hij anders niet past (omdat de cat is ingekort) maargoed, weet je zeker dat je geen gezeik krijgt. En het is maar +-45 min werk..

Heb zelf wel een paar uitlaatjes gebakken, en wil er nog steeds een maken voor de itr. Weet alleen niet of ik het onder iemand anders zijn 'high-performance' auto durft te doen.
Wat ik nu heb gedaan was enkel wat eind dempertjes eronder maken voor de show (wel dat ze werken, maar die zullen nooit op het circuit worden beproeft :wink :) . Daarom wou ik het eerst ook uitproberen op mijn itr
eteuben

Post by eteuben »

MPG wrote:Zelf dacht ik aan EPS in Hoogezand, die kunnen een uitlaat systeem op maat maken. Misschien dat iemand hier reeds ervaring mee heeft ?

Ik heb er ervaring, maar niet met een Honda. Heb een volledig systeem van hun onder de Swift. Woon ook in't zelfde dorp, dus dichtbij!

Ze maken inderdaad op maat. Het is wat jij wel en welk geluid jij wil. Eindstylen hebben ze er genoeg.
Trek er wel een vrije dag voor uit, want kijken/maken/passen duurt lang. Maar dan heb je iets unieks. En erg degelijk, want alles RVS. Meestal mooi donker geluid.

Service daar is ook goed. Laatst met mijn aankoopbon uit Juli 2000 ernaar toe i.v.m. gescheurde lasnaad einddemper. Maar kon direct op de brug en na het lassen kon ik weer gaan. Garantie... hoefde niks te betalen. Das erg tof van ze! En dat na 6 jaar alweer. Monteur gaf me nog een compliment over de staat van de uitlaat. Mooi laten zitten, niks aan doen.
VTECRob

Post by VTECRob »

Ervaring met EPS heb ik wel.

Ik ben destijds toen de vorige baas er nog was geweest voor een uitlaat voor mijn CRX.

Ze zijn toen van 8.30 tot 16.30 bezig geweest met mijn auto, omdat ik wat speciaals wilde. => 6x dtm einddemper.

Service was op zich erg goed. Naar wat ik hoor, nog steeds alleen zijn ze wat enthousiast geweest met converteren naar europrijzen...
MPG

Post by MPG »

I got the picture over EPS. Ze zijn dus goed maar niet goedkoop.

Dit icm een goede header met 60/65mm collector zou best een goede uitlaatlijn zijn, toch?

De standaard header van de ATR is al zeer goed op de motor afgestemd. Alleen om het vermogen te verleggen naar een hoger toerental met andere nokkenassen zou ik een andere header monteren. Maar op straat wil je ook in het middengebied nog wat trekkracht over houden...
BugsM

Post by BugsM »

MPG wrote:I got the picture over EPS. Ze zijn dus goed maar niet goedkoop.

De standaard header van de ATR is al zeer goed op de motor afgestemd. Alleen om het vermogen te verleggen naar een hoger toerental met andere nokkenassen zou ik een andere header monteren. Maar op straat wil je ook in het middengebied nog wat trekkracht over houden...

Ik vind een 50mm collector voor een h22 die max 8000rpm kan draaien niet echt groot...
Weet zeker dat hier nog winst te behalen is....
Denk dat het blok h22a7 door honda goed is aangepakt. Inderdaad boven de 8k rpm maken de nokken toch geen vermogen meer. Maar het onderblok kan ook niet meer dan 8000 veilig aan...
Dus mijn visie is met CAI, stock blok, header 60mm, katvv, 60mm uitlaat en remap, zou je dus wel op 240pk moeten brengen...
HondArd

Post by HondArd »

AIYOKU wrote:Ard heeft twee Invidia einddemper's en kwam op de Dyno op 215pk.

En ik heb geen flauw idee welke dat zijn. Moet er niet ergens iets een nummer of zo op zo'n demper staan want ik kom 'em niet tegen. Daarnaast staat het niet echt geweldig in combinatie met de bumper want ze liggen net niet goed in de uitsparingen. Ik weet niet of je het hierop goed kunt zien maar dit zijn de enigste foto's waarop het enigzins te zien is.
Image
Image
De dempers zitten trouwens aan de flenzen gelast dus ik denk dat passend maken een probleem kan gaan worden

Qua geluid ben ik trouwens wél erg tevreden. Wel altijd aanwezig, maar niet altijd overheersend.
CWATR

Post by CWATR »

"Dus mijn visie is met CAI, stock blok, header 60mm, katvv, 60mm uitlaat en remap, zou je dus wel op 240pk moeten brengen..." :shock:

240pk......lijkt me tamelijk optimistisch? Ik denk dat je een gat in de lucht mag springen als je 225 haalt.
IvoG

Post by IvoG »

Ik zat nu al op 231pk stock + K&N CAI, dus...
CWATR

Post by CWATR »

Wow...231pk? :shock:

Da's indrukwekkend!! Serieus. Maar dan ben ik een beetje teleurgesteld in de standaard 212pk die Honda eruit haalt :cry:

IvoG, heb je meer vermogen over de hele rpm-range gekregen?
CWATR

Post by CWATR »

:arrow: en zoekt naarstig naar een groupbuy draadje van die CAI :arrow: :idea:
Locked