welke strut bar's

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien

Password:JDM icm EM-racing C-pillar óf complete EM-racing set

Password:JDM icm EM-racing C-pillar
4
80%
Complete EM-racing set
1
20%

Total votes: 5

mr. X

welke strut bar's

Post by mr. X »

Simpel, iemand met ervaringen of ideeën over welke je denkt dat beter is?

Deze password:jdm
Image icm een C-pillar strut:
Image

Óf de complete EMracing Triangulated C-Pillar Bar set:
Image
Image
Image

Krijg namelijk kriebels voor de 22e en wil nog wat aan de auto doen voor we gaan :-)
ITR1689

Post by ITR1689 »

Allemaal!!!!
wilco

Post by wilco »

Zelf heb ik ook wel belangstelling bij 1 van deze strutbars.
Ik heb nu achterin de OEM strutbar van Honda zelf , maar wil bijv. die tussen de C-pillar wel of de triangle c-pillar , maar om de kofferbak helemaal te bedekken lijkt me wel geweldig maar wel eigenlijk voor het geval van nood nog wel wat kofferruimte overhouden.....
Martin.O

Post by Martin.O »

als je niet gaat racen heb je er niks aan
HONDA

Post by HONDA »

Race bling bling
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X

Post by mr. X »

wilco wrote:Zelf heb ik ook wel belangstelling bij 1 van deze strutbars.
Ik heb nu achterin de OEM strutbar van Honda zelf , maar wil bijv. die tussen de C-pillar wel of de triangle c-pillar , maar om de kofferbak helemaal te bedekken lijkt me wel geweldig maar wel eigenlijk voor het geval van nood nog wel wat kofferruimte overhouden.....

Ik heb nu dus ook de OEM strutbar. Ziet er super uit met al het plaat werk erop. Maar omdat hij 4 knikken van bijna 90graden maakt... denk ik dat een andere beter is..

Kijk het zou dus een setje worden die je er gewoon in zet voor circuit dagen. Dus achterbank en plaatwerk eruit, buizenstelsel erin en knallen. Eenmaal thuis en op de openbare weg zul je dit toch niet tot zijn volst kunnen benutten dus kun je het er net zo goed uitlaten.

Nou leek mij zelf die van password:jdm er 'sterker' uit te zien, maar deze kan dus niet icm de triangel EM-racing bar. En daarom leek me die complete set van hun wel aantrekkelijk...
VTECRob

Post by VTECRob »

Ik kreeg een keer van een wijs iemand een goeie tip:

Leer eerst maar eens gewoon rondjes rijden

Maar los daarvan.. de onderste...
Katana

Post by Katana »

Ben ik het mee eens, als je een auto gaat aanpassen>> lees afstellen lijkt het me handig om eerst aan te voelen wat/hoe het nu is.

Wil je dan zaken anders "afstellen" dan voel of het voor jou beter of slechter is.

Overleg anders met mensen die er een in hebben en waarom.

Ontopic: Ik vind de "Z" cool 8)
mr. X

Post by mr. X »

Ding meenemen naar circuit en kijken of je verschil voelt :-) (zonder buizen stelsel, en met)

Ik weet niemand die zo'n triangel bar in hun auto hebben zitten, zeker niet in een itr...

En niet om het een of ander, maar het lijkt of er getwijfeld word aan mijn rijvaardigheid?
Rij vaak in de itr en ken hem heel goed, weet wat hij kan en ook wat hij níet kan...
Hier bij ons in de buurt heb ik enkele bochten die ik tegen het randje aan neem en soms ook nog wel eens daarover. Circuit is natuurlijk heel anders, daarom ben ik ook benieuwd naar het verschil...
maargoed, we zien wel wat er gebeurt in Zolder!

even verder ontopic
niemand met ervaringen met zo'n triangel set? of kennissen met ervaring?
Nyther

Post by Nyther »

De enigste goede set is die van password jdm.

Deze is een VASTE constructie, zonder losse beweegbare aansluitpunten.

Die van em-racing is meer bling als functioneel. vooral als je de versie hebt die je verticaal monteerd. Een c-pillar bar is in mijn ogen onnodig. Als je iets wilt "bracen" doe dat dan zo laag mogelijk in de auto en het lieft zo dicht mogelijk in de buurt van je ophanging. Wat dat betreft zou ik zowel van een pasword:jdm een front 3-point bar nemen en een rear 4 -point

geweldig spul!
mr. X

Post by mr. X »

Dankje! kijk dat is nu een antwoord waar ik op wachtte.

Had zelf al besloten om de 3-point voorste van password:jdm te nemen dus had ik er niet eens bij gezet :wink:

Heb namelijk zelf ook het idee dat alle strut bar's met bewegende delen (lees schroeven, schroefgaten ed) nooit zo stug kunnen zijn dan eentje die uit een stuk bestaat.
Of je dit verschil voelt is een 2e.

plus dat als je vóór een password:jdm neemt, achter ook wel erg vet staat. Én ze zijn brons, wat ook echt stoer staat.
VTECRob

Post by VTECRob »

Jij vroeg om ideeen...

en wat ervaringen betreft is er maar 1 persoon die de EM-Racing in zijn ITR heeft zitten...
mr. X

Post by mr. X »

VTECRob wrote:Jij vroeg om ideeen...

en wat ervaringen betreft is er maar 1 persoon die de EM-Racing in zijn ITR heeft zitten...

Ja klopt, over welke strut beter zou zijn...

En wie heeft de EM-racing dan in de itr?
ITR1689

Post by ITR1689 »

Weet je wel wat het effect is van dit soort verstevigingen (achterkant) op het rijgedrag?
JDMTEG

Post by JDMTEG »

mr. X wrote:Hier bij ons in de buurt heb ik enkele bochten die ik tegen het randje aan neem en soms ook nog wel eens daarover.

Oei, daarover. En, had je toen veel schade? Want daarover klinkt toch niet echt goed hé. :D

Better live on the edge, NOT over the edge.
mr. X

Post by mr. X »

ITR1689 wrote:Weet je wel wat het effect is van dit soort verstevigingen (achterkant) op het rijgedrag?

zowel bij de voor als achterkant geld volgens mij hetzelfde namelijk:

1 de stang zorgt ervoor dat de vering als het ware met elkaar wordt verbonden zodat de auto minder neigt te gaan hellen in bochten

2 Doordat hij dit doet blijft hij vlakker boven de weg liggen

3 Daardoor voorkomt hij ook dat het gewicht van de ene kant naar de anderekant wordt 'verplaatst' bij hard bochten werk.

4 En daardoor blijft hij zijn grip beter behouden. Als hij op het randje van zijn grip zit, en nog eens een 'duw' zou krijgen het gewicht dat verschuift, zou hij kunnen uitbreken

ITR897 wrote:
mr. X wrote:Hier bij ons in de buurt heb ik enkele bochten die ik tegen het randje aan neem en soms ook nog wel eens daarover.

Oei, daarover. En, had je toen veel schade? Want daarover klinkt toch niet echt goed hé. :D

Better live on the edge, NOT over the edge.

Nee, nee geen schade!
Heb alleen wel een keer achterste voren gestaan :D

If you really live on the edge, your bound to get over it soner or later...
ITR1689

Post by ITR1689 »

mr. X wrote:
ITR1689 wrote:Weet je wel wat het effect is van dit soort verstevigingen (achterkant) op het rijgedrag?

1 de stang zorgt ervoor dat de vering als het ware met elkaar wordt verbonden zodat de auto minder neigt te gaan hellen in bochten

3 Daardoor voorkomt hij ook dat het gewicht van de ene kant naar de anderekant wordt 'verplaatst' bij hard bochten werk.

4 En daardoor blijft hij zijn grip beter behouden. Als hij op het randje van zijn grip zit, en nog eens een 'duw' zou krijgen het gewicht dat verschuift, zou hij kunnen uitbreken

Dus als je alleen de achterkant verstevigt, zou dan de grip van de achterwielen toenemen? Dus minder overstuur en meer onderstuur?
mr. X

Post by mr. X »

nee dat zeg ik niet. Waar haal jij ergens onder en overstuur vandaan? voor zover ik zie zeg ik alleen dat hij achter meer grip heeft, of minder snel verliest, hoe je het ook wil zeggen

Maar als ik het verkeerd heb hoor ik graag waar het volgens jou wel voor is :!:
Nyther

Post by Nyther »

mr. X wrote:

nee, daarvoor zitten er rollbars voor én achter op de itr, die zorgen ervoor dat als het ene wiel inveert, dat het andere wiel gedwongen word om ook in te veren, de intensiteit hiervan varieert van het materiaal en de dike van de rollbars

Je chasis "bracen" heeft als enige resultaat dat je minder flex krijgt, flex is beweging van het materiaal.

Om dit beter uit te leggen heb ik een simpel voorbeeld, je demonteerd je voorste strutbar en krikt je wagen aan de voorzijde op en zorgt ervoor dat beide voorwielen los van de grond hangen. Dan meet je met een meetlint de afstand tussen beide veerpoten. Hierna laat je de wagen zakken zodat de wielen weer inveren en alles op "spanning"staat. Als je nu dezelfde meting doet zul je zien dat er zeker 1 cm of meer verschil in zit! Dit komt doordat heel je chassis beweegt als er krachten op komen te staan, deze varieren tussen acceleratie en remkrachten of zijdelingse krachten. Door een strutbar te monteren dwing je het chassis om niet meer op die plek te kunnen flexxen, of in een mindere mate, hierdoor krijg je een stugger chassis!

Het resultaat van een stugger chassis op het rijgedrag is dat het chassis minder flext en hierdoor de wegligging verbetert word. Je zou inderdaad kunnen zeggen dat als je op het randje van je grip zou zitten in een bocht en je chassis zou iets meebewegen dat je dan je grip zou kunnen verliezen.
mr. X

Post by mr. X »

sway bar's verbinden idd de vering onder de auto. Maar een strut verbind ze aan de bovenkant. Ik had beter kunnen zeggen "...dat het chassis als het ware met elkaar wordt verbonden..."

Kwam idd over dat ik sway bar principe bedoelde, maargoed
Locked