Civic Coupe beter dan ITR Type R GasKleppie op de Schleife

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

accordR wrote:
Gaskleppie wrote:maar de cijfers staan als een paal boven water




BTW met 245 een ATR wegrijden.............................. :mrgreen:
lag zeker zijn slipper onder het gaspedaal :D


Moet je Ivo (ATR) en Marcello (CTR :mrgreen: ) maar eens vragen die waren er per slot van rekening bij!

Genesis
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Frank's 1ste run (verkeningsrondje jaja :-? ) 9:29"40
2de run niet genoteerd
3de run zwaar opgehouden door meerdere ongelukken 9:58"10
4de run nauwelijks oponthoudt 9:16"10 (heb Frank over de finish geschreeuwd :mrgreen: )

Genesis

P.s.: Frank je maakt je er wat makkelijk vanaf! :dontspeak:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ja, en jou 1e rondje was 10.55......
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

genesis wrote:Das vlgs mij heel erg moeilijk te halen voor een Honda :o ops: (was misschien een 4 wheel drive)

Genesis


Als je ooit met leon 20vt gereden hebt, dan weet je dat een itr gewoon sneller is...

De bestuurder is de grootste factor, niet die 50pk en helemaal niet zon nerveuze ja/nee turbo komt erin leon...
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Gaskleppie wrote:Ja, en jou 1e rondje was 10.55......


Nee oliebol 10:30
2de run 10:04
3de run 10:04 :dontspeak:
4de run 9:51"56 :toost: Target gehaald, ik ging voor 9:59

Maar kon natuurlijk niet in de schaduw staan van jouw 9:16"10 fantastische prestatie hoor met materiaal waar je niet geheel vertrouwd mee bent :mrgreen: , zeker omdat je zei: "Dat de banden je nog wat beperkte" moet dus nog sneller kunnen met nog betere banden! :zwaaien:

Genesis


btw kinderachtig om te zeggen dat ik 15 seconden eerder heb afgeklokt, terwijl jij en ik weten dat het niet zo is, alleen maar om de discussie te laten verstommen, omdat "jij" daar geen zin in hebt. :dontspeak:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ik zou persoonlijk nooit een standaard "slakke" auto kopen en duizenden euro's :read: er tegen aan gooien om die sneller te krijgen. Al vaak genoeg gezien.

Een Type-R is ook als je wil tunen een veel betere basis. Te denken dat je je huiswerk beter kan doen als Honda vind ik een beetje dwaas.

Bijkomend voordeel is dat je de zgn "Halfords wannabe"opmerkingen niet voorbij hoort komen.

Niet lullig bedoeld natuurlijk..
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Als ik je de weg niet had gewezen (tot aan het laatste rondje wist je nog niet waar je was) had je de 12 minuten niet eens gehaald!

Maar wat wil je nou bewijzen?
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Aha, nou snap ik het. Het gaat over GT4 op de Playstation.....
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Nee, erger, het gaat over de grootte van zijn orgaan. :idea:
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Het gaat nergens meer over dacht ik zo.....Type R is met liefde door Honda in elkaar gezet en is ten alle tijden een betere basis....ach laat ook maar ik ga niet meer typen...
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

AIYOKU wrote:Ik zou persoonlijk nooit een standaard "slakke" auto kopen en duizenden euro's :read: er tegen aan gooien om die sneller te krijgen. Al vaak genoeg gezien.

Een Type-R is ook als je wil tunen een veel betere basis. Te denken dat je je huiswerk beter kan doen als Honda vind ik een beetje dwaas.

Bijkomend voordeel is dat je de zgn "Halfords wannabe"opmerkingen niet voorbij hoort komen.

Niet lullig bedoeld natuurlijk..


1) Ben ik 200% met je eens, maar je schiet door als je eenmaal bezig bent, als ik dat van te voren had geweten dan had ik een hele knappe 2de hands M3 gekocht, was tig keer beter geweest als welke Honda dan ook op het circuit, je zou ze eens moeten zien op de Nord Schleife daar zijn ze heer en meester. :thumbs:

2) Duitse tuners voor Mercedes en BMW doen het ook vaak beter als de fabrikant, voor Honda is er toch ook Spoon, Jun en in Nederland TCC met RJ en Frank die de auto's beter weten te krijgen als de fabrikant!

3) Halfords wannabee opmerkingen?! Dat zal je moeten uitleggen want het muntje valt bij mij niet :?: :dontspeak:

Genesis
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Gaskleppie wrote:Als ik je de weg niet had gewezen (tot aan het laatste rondje wist je nog niet waar je was) had je de 12 minuten niet eens gehaald!

Maar wat wil je nou bewijzen?


Begin b.v. maar met aan te geven dat je 9:16 hebt gereden :toost:

Genesis

en dat je heel goed kan sturen, ongeacht het materiaal wat je in handen krijgt!
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

O'ja dat van die 12 min, durf je daar een ritje Nord Schleife onder te verwedden :?: :twisted:

Genesis


Gaan we weer, gaan weer Frank?! he toe nou toe nou!
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

voren had geweten dan had ik een hele knappe 2de hands M3 gekocht


Volgens mij vergeet je een hele belangrijke aspect...ervaring op de baan en stuurkunst? Die moffen rijden daar elke dag op, als je goeie vergelijking wilt maken...doe het dan goed...en bespaar me asjeblief de M3 crap....en maar niet te spreken over de rest :idea:
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

genesis wrote:
Gaskleppie wrote:Als ik je de weg niet had gewezen (tot aan het laatste rondje wist je nog niet waar je was) had je de 12 minuten niet eens gehaald!

Maar wat wil je nou bewijzen?


Begin b.v. maar met aan te geven dat je 9:16 hebt gereden :toost:

Genesis

en dat je heel goed kan sturen, ongeacht het materiaal wat je in handen krijgt!

Sorry, maarreh, rondetijden op de Ring vergelijken is het domste wat je kan doen. Het is zo onnauwkeurig met al dat verkeer en met al die bochten. Probeer een andere keer op Zandvoort of Zolder..... :idea:
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

ITR1689 wrote:
genesis wrote:
Gaskleppie wrote:Als ik je de weg niet had gewezen (tot aan het laatste rondje wist je nog niet waar je was) had je de 12 minuten niet eens gehaald!

Maar wat wil je nou bewijzen?


Begin b.v. maar met aan te geven dat je 9:16 hebt gereden :toost:

Genesis

en dat je heel goed kan sturen, ongeacht het materiaal wat je in handen krijgt!

Sorry, maarreh, rondetijden op de Ring vergelijken is het domste wat je kan doen. Het is zo onnauwkeurig met al dat verkeer en met al die bochten. Probeer een andere keer op Zandvoort of Zolder..... :idea:


Nonsens circuit is circuit en verkeer is verkeer, in meerdere of mindere frequentie! Als dit was gelukt op Zandvoort dan was het niet goed geweest dan had het Zolder moeten zijn en vice versa :roll:

Genesis
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

genesis wrote:
ITR1689 wrote:
genesis wrote:
Gaskleppie wrote:Als ik je de weg niet had gewezen (tot aan het laatste rondje wist je nog niet waar je was) had je de 12 minuten niet eens gehaald!

Maar wat wil je nou bewijzen?


Begin b.v. maar met aan te geven dat je 9:16 hebt gereden :toost:

Genesis

en dat je heel goed kan sturen, ongeacht het materiaal wat je in handen krijgt!

Sorry, maarreh, rondetijden op de Ring vergelijken is het domste wat je kan doen. Het is zo onnauwkeurig met al dat verkeer en met al die bochten. Probeer een andere keer op Zandvoort of Zolder..... :idea:


Nonsens circuit is circuit en verkeer is verkeer, in meerdere of mindere frequentie! Als dit was gelukt op Zandvoort dan was het niet goed geweest dan had het Zolder moeten zijn en vice versa :roll:

Genesis

Hoeveel circuit ervaring heb je eigenlijk? Heb je weleens geprobeerd 10 rondjes Ring te rijden met exact dezelfde rondetijd?
Tuurlijk is het beter om zowel op Zandvoort als op Zolder snel te zijn, want ze zijn verschillend.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

genesis wrote:

1) Ben ik 200% met je eens, maar je schiet door als je eenmaal bezig bent, als ik dat van te voren had geweten dan had ik een hele knappe 2de hands M3 gekocht, was tig keer beter geweest als welke Honda dan ook op het circuit, je zou ze eens moeten zien op de Nord Schleife daar zijn ze heer en meester. :thumbs:

2) Duitse tuners voor Mercedes en BMW doen het ook vaak beter als de fabrikant, voor Honda is er toch ook Spoon, Jun en in Nederland TCC met RJ en Frank die de auto's beter weten te krijgen als de fabrikant!

3) Halfords wannabee opmerkingen?! Dat zal je moeten uitleggen want het muntje valt bij mij niet :?: :dontspeak:

Genesis


1) Respect voor de M3 als ie ook 9000 tpm haalt.

2) Mugen is eigendom van Honda en de huistuner, Spoon en Jun Honda zijn specialisten maar ieder met hun eigen "field". Als je hun catalogus erop na slaat zie een berg voor de Type-R en hier en daar nog wat. "You need a solid base to push the envelope". Zij kiezen dus voor de Type-R.
Wil je deze zaken op een andere auto ook laten werken moet je flink knutselen.

3)
Nee, verschil van inzicht en mening.

Maar alsje leest in mijn openingspost zeg ik ook, Het Is Geen TYPE R ik ben het er geheel mee eens, was wat traag van begrip en inzicht. (en mag graag wat los maken )

Wilde ook bij de (exclusieve) club van bijzondere Honda's horen! (Maar ik mag niet meedoen )


Misschien wat kort door de bocht; "the look". Maar smaken verschillen.
En ieder zijn ding.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Geen ruzie maken he? Daar hou ik niet van...

Ik zit hier ook bijna dagelijks mee te lezen.
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

ITR1689 wrote:
Hoeveel circuit ervaring heb je eigenlijk? Heb je weleens geprobeerd 10 rondjes Ring te rijden met exact dezelfde rondetijd?
Tuurlijk is het beter om zowel op Zandvoort als op Zolder snel te zijn, want ze zijn verschillend.


Teld 2 rondjes met exact dezelfde tiid ook (2 x 10:04), Zandvoort is een klote circuit (voor de motor), Zolder is absolute top

Genesis
Locked