Autometer meter/sensor aansluitingen

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
wilco

Autometer meter/sensor aansluitingen

Post by wilco »

Heb de meters binnen maar er zitten de standaard fittingen bij maar passen deze fittingen of moet ik er nog iets bij halen om ze te kunnen monteren.

En ik had niet verwacht dat die oliedruksensor van Autometer zo groot zou zijn dus die moet ik plaatsen in zo'n sensorring omdat hij dan niet zo kan trillen omdat hij op de kop hangt.
Maar wat zijn de maten van de aansluitingen van zo'n ring en nog goede ervaringen met een merk?

De olietemp. plaats ik weer terug in carter.

Watertemp. kan ik die plaasten in de slang naar de radiateur toe , dan meet ik toch pas de vloeistoftemperatuur als de thermostaat open is?
Of zijn er nog andere plekken om deze sensor kwijt te kunnen?
HONDA

Post by HONDA »

Techisch lijkt me dus verplaatst.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
wilco

Post by wilco »

Niemand weet of de sensoren van Autometer in zo'n oliesensorring passen en of de sensor van de watertemperatuur ook zo'n adapter geplaatst moet worden of ergens in het blok?

En welke sensorring kan ik het beste aanschaffen , die van Vivid of iets anders?
slydawg

Post by slydawg »

Vrijwel al dat soort sensoren zijn 1 maat wat passing betreft, pin me er niet op vast, ik dacht 1/8 of zo.

Sensor voor water kan ook in zo'n adapter, heb je gezien waar vteccie die van hem had zitten?

Ik heb div. olie ringen voorbij zien komen, ik zelf heb nooit lekkages gehad of wat dan ook maar anderen weer wel.
Dus ja, welk merk je wil zal je zelf moeten bepalen.
wilco

Post by wilco »

Weet je zo welk merk kan gaan lekken?

En zijn er buiten die watertemperatuursensor adapters nog andere plekken in je B18 waar je je sensor kwijt kan?Want op die watertemperatuursensor adapters meet je toch na je thermostaat?
Locked