itr passagierdeurvergrendeling gemaakt wie er last v heeft

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
VTEClover

itr passagierdeurvergrendeling gemaakt wie er last v heeft

Post by VTEClover »

mijn vriendin haar broer had al een tijdje last van zijn passagiersdeur die niet vast of los ging bij het openen of sluiten aan de bestuurderskant.

na lang zoeken bleek het een kleine schakelaar die slecht contact gaf.

deze hangt ergens aan de onderzijde van het slot(lopen 3
draden naartoe) en er zit een stang op v het slot
klein onding zelf ziet wit en is zon 4 cm groot

je moet alles wel demonteren zelfs je ruitmechanisme om aan de boel te raken

greetz
ITR1689

Post by ITR1689 »

Die ene schakelaar is bij mij ook kapot gegaan. Dat komt meestal door de automatische vergrendeling van alarmsystemen. Die dingen trekken veel te hard aan het slot waardoor de schakelaar aan de bestuurderskant snel slijt.
roblom

Post by roblom »

mm bij mij is het juist andersom, als ik de deuren open maak aan de passagiers kant dan gaat de bestuurders kant niet mee. Andersom wel.
baRt

Post by baRt »

@roblom: das normaal... heeft de EK ook...
roblom

Post by roblom »

Ah :D Stoorde me er ook niet echt aan.
VTEClover

slot

Post by VTEClover »

das idd normaal roblom :-)

trouwens als je hem langs binnen vastdoet via het knopje gaat de passagiersdeur ook mee vast.
baRt

Post by baRt »

en andersom als het goed is ook weer niet :p

vraagje: ik ben alarmpje aan het installeren (of ja, zit erin, maatje van me doet de aansluitingen van de week, die doet het voor zijn beroep en dan is het dus zeker goed)
Alleen: vanwege het 'probleem' dat Roblom noemt: werkt de afstandsbediening dan wel op beide deuren?
VTECRob

Post by VTECRob »

Mijn afstandsbediening doet beide deuren op en van het slot.

Wel heb ik dat mijn passagierskant af en toe twijfelachtig werkt...
Dan krijgt ie op de een of andere manier de passagierskant niet van of op het slot.

Maar dat zou dan opgelost zijn met bovenstaande oplossing.
HONDA

Post by HONDA »

Bij mij gaan beide deuren van/op het slot en ik heb gelukkig nog nooit problemen gehad met niet werkende deuren.

Ik heb een Meta System alarm wat volgens mij geleverd werd door Honda want ik zie nogal wat Honda's met Meta alarmen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR1689

Post by ITR1689 »

De linkerdeur heeft geen actuator om het slot electrisch te vergrendelen/ontgrendelen. De rechterdeur heeft wel een motortje en die is verbonden met de schakelaar van de linkerdeur.

Als je een alarmsysteem hebt, dan hebben ze een actuator/motor in de linkerdeur gemonteerd. De rechterdeur gaat dan gewoon mee op slot en van het slot. Als je actuator van de linkerdeur te aggresief is, dan slijt de schakelaar van de linkerdeur (contact problemen), waardoor de rechterdeur niet altijd electrisch wordt vergrendeld/ontgrendeld.
ITR1217

Post by ITR1217 »

ITR1689 wrote:De linkerdeur heeft geen actuator om het slot electrisch te vergrendelen/ontgrendelen. De rechterdeur heeft wel een motortje en die is verbonden met de schakelaar van de linkerdeur.

Als je een alarmsysteem hebt, dan hebben ze een actuator/motor in de linkerdeur gemonteerd. De rechterdeur gaat dan gewoon mee op slot en van het slot. Als je actuator van de linkerdeur te aggresief is, dan slijt de schakelaar van de linkerdeur (contact problemen), waardoor de rechterdeur niet altijd electrisch wordt vergrendeld/ontgrendeld.

Klopt volledig !!! :wink:
Veel succes voor diegene die het zelf gaan doen ... om van de deur via de originele rubber binnen te geraken is niet altijd even simpel ...
En i.v.m linkerdeur dat is vooral een goede afstelling van het pompje ff u mee bezig houden en de schakelaar slijt helemaal niet !
Filip

Post by Filip »

Ik heb ook soms dat de pasagiersdeur niet sluit bij het alarm.
Had dat bij mijn del sol ook.
CW ITR 01034
baRt

Post by baRt »

mwa, dan heb ik voorlopig dus niks aan de afstandbediening... lekker is dat... ff pompje aanschaffen dus...
roblom

Post by roblom »

Dat zijn de kosten niet lijkt me. Ze gaan alleen per twee, maar die andere verkoop je dan weer aan iemand met hetzelfde probleem :D
baRt

Post by baRt »

dude... die paar knaken boeien me niet... ik bedoel... ding is dan meteen helemaal in orde en ik hoef dan niet elke keer op te letten dat ik niet per ongeluk die sleutel een cm te laag hou, waardoor ik nutteloze krassen loop te maken...

LOL
Locked