Yokohama Parada Semislick streetlegal banden

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

ik neem aan dat jij ook de parada spec 2 hebt.
heb hem zelf namelijk ook en is toch best wel een harde band.
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

itr-1895 wrote:ik neem aan dat jij ook de parada spec 2 hebt.
heb hem zelf namelijk ook en is toch best wel een harde band.


Klopt spec 2, misschien ook een band voor een Itr na de nodige aanpassing :twisted:

Genesis.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ok, het resultaat van de parada ring test:

Het is goede band met als zeer goede eigenschap de constante grip die ze hebben. Na een paar rondjes bleven ze stabiel grip leveren. Het grip niveau is zeer hoog. Wat ik wel wat minder vind is de zachte bandwang van de band. Daardoor word vooral de achterkant nogal nerveus op hoge snelheid. Vooral schwedenkreuz werd eng op
hogere snelheid.
Mede door die eigenschap zou ik ze toch niet op mijn eigen auto monteren. Als de achterkant niet te vertrouwen is rij ik echt niet lekker..... de Integra kan al lekker licht zijn op zn kont, als je dan een band hebt met slappe wangen wordt dat te erg.

Er zullen best veel auto's zijn die er niet zoveel last van hebben maar onder de civic vond ik ze te eng in de hoge snelheids bochten.
Op de ring waren dat eigenlijk maar 2 plaatsen nl schwedenkreuz en pflantzgarten II

De bandjes hebben oa wel voor een tijd gezorgd van 9:16,10
Dan zijn die bandjes toch best goed........
Maar onder een ITR? In 17" misschien wel maar in de kleinere maten niet.
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Gaskleppie wrote:Ok, het resultaat van de parada ring test:

Het is goede band met als zeer goede eigenschap de constante grip die ze hebben. Na een paar rondjes bleven ze stabiel grip leveren. Het grip niveau is zeer hoog. Wat ik wel wat minder vind is de zachte bandwang van de band. Daardoor word vooral de achterkant nogal nerveus op hoge snelheid. Vooral schwedenkreuz werd eng op
hogere snelheid.

onder de civic vond ik ze te eng in de hoge snelheids bochten.
Op de ring waren dat eigenlijk maar 2 plaatsen nl schwedenkreuz en pflantzgarten II


Ikzelf heb dat niet ervaren en tijdens het rondrijden voelde het voor mij geheel vertrouwd en gecontroleerd, dat zal mede verband houden met mijn rijders capaciteiten, waardoor ik niet tegen de limitering van de (achter)banden aanliep.

Doordat Frank's rijders capaciteiten op een hoger plan staan waren voor hem de banden de beperkende factor voor hem, als je achter het stuur zit voel je beter aan wat er onder je "kont" gebeurd, terwijl ik ernaast zat had ik niet het gevoel dat Frank op de grenzen van de banden en zijn eigen kunnen zat.

Het mooie is dat als je met Frank meerijdt op het circuit dat het heel vloeiend en gemakkelijk gaat, waardoor je soms het idee hebt dat het niet zo heel hard gaat, totdat je de rondetijd ziet!

Ikzelf rij veel "hoekiger" voelt wel snel en spectaculair maar de tijden zeggen wel anders! Over 2 weken ga ik het weer proberen! :thumbs: (maar dan wel vloeiender :twisted: )

Genesis
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dan moet ik zeker ook weer mee?
Of moet de tomtom je de weg wijzen?

En idd, Rob reed dus niet hard genoeg om er last van te hebben. De genoemde bochten waren voor mij >160km/h
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Mooi resultaat!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Gaskleppie wrote:Dan moet ik zeker ook weer mee?
Of moet de tomtom je de weg wijzen?



Nope ik heb

mijn dochter weten te strikken om mee te gaan (wou altijd al een keer mee, wilde ze vanaf de zijlijn gaan staan kijken :shock: ), dat was niet de bedoeling, ze gaat dus gewoon in de auto mee! :mrgreen:


Ik koop wederom een 8 ritten kaart en ga eerst voor circuit kennis qua ligging en route (hoop dat na nog eens 4 ronden in mijn hoofd te hebben) . Als je weer zin hebt om mee te gaan laat maar horen.

Ik zal je het je in ieder geval wel laten weten :thumbs:

Genesis
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Schwedenkreuz ""SX"....

http://rapidshare.de/files/23310422/06M ... k.mpg.html

Dit gaat dus met 200/210. Best een klapper. Bestuurder ongedeerd trouwens...

Na schwedenkreuz moet je vol in de ankers, dus als je SX niet lekker door komt....
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Als iemand iemand hier nog 2 (als het moet dan maar 4) Lenso's 17" velgen heeft hou ik mij aanbevolen, dan kan ik kijken wat de Parada's op de achterwielen doen!

Genesis
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

BugsM wrote:Schwedenkreuz ""SX"....

http://rapidshare.de/files/23310422/06M ... k.mpg.html

Dit gaat dus met 200/210. Best een klapper. Bestuurder ongedeerd trouwens...

Na schwedenkreuz moet je vol in de ankers, dus als je SX niet lekker door komt....


Inderdaad flinke klapper ja. Er zwerft op het inet ook nog een filmpje rond van een CRX die er daar hard vanaf gaat...
Image
Locked