ik neem aan dat jij ook de parada spec 2 hebt.
heb hem zelf namelijk ook en is toch best wel een harde band.
Yokohama Parada Semislick streetlegal banden
- Gaskleppie
Ok, het resultaat van de parada ring test:
Het is goede band met als zeer goede eigenschap de constante grip die ze hebben. Na een paar rondjes bleven ze stabiel grip leveren. Het grip niveau is zeer hoog. Wat ik wel wat minder vind is de zachte bandwang van de band. Daardoor word vooral de achterkant nogal nerveus op hoge snelheid. Vooral schwedenkreuz werd eng op
hogere snelheid.
Mede door die eigenschap zou ik ze toch niet op mijn eigen auto monteren. Als de achterkant niet te vertrouwen is rij ik echt niet lekker..... de Integra kan al lekker licht zijn op zn kont, als je dan een band hebt met slappe wangen wordt dat te erg.
Er zullen best veel auto's zijn die er niet zoveel last van hebben maar onder de civic vond ik ze te eng in de hoge snelheids bochten.
Op de ring waren dat eigenlijk maar 2 plaatsen nl schwedenkreuz en pflantzgarten II
De bandjes hebben oa wel voor een tijd gezorgd van 9:16,10
Dan zijn die bandjes toch best goed........
Maar onder een ITR? In 17" misschien wel maar in de kleinere maten niet.
Het is goede band met als zeer goede eigenschap de constante grip die ze hebben. Na een paar rondjes bleven ze stabiel grip leveren. Het grip niveau is zeer hoog. Wat ik wel wat minder vind is de zachte bandwang van de band. Daardoor word vooral de achterkant nogal nerveus op hoge snelheid. Vooral schwedenkreuz werd eng op
hogere snelheid.
Mede door die eigenschap zou ik ze toch niet op mijn eigen auto monteren. Als de achterkant niet te vertrouwen is rij ik echt niet lekker..... de Integra kan al lekker licht zijn op zn kont, als je dan een band hebt met slappe wangen wordt dat te erg.
Er zullen best veel auto's zijn die er niet zoveel last van hebben maar onder de civic vond ik ze te eng in de hoge snelheids bochten.
Op de ring waren dat eigenlijk maar 2 plaatsen nl schwedenkreuz en pflantzgarten II
De bandjes hebben oa wel voor een tijd gezorgd van 9:16,10
Dan zijn die bandjes toch best goed........
Maar onder een ITR? In 17" misschien wel maar in de kleinere maten niet.
Gaskleppie wrote:Ok, het resultaat van de parada ring test:
hogere snelheid.
onder de civic vond ik ze te eng in de hoge snelheids bochten.
Ikzelf heb dat niet ervaren en tijdens het rondrijden voelde het voor mij geheel vertrouwd en gecontroleerd, dat zal mede verband houden met mijn rijders capaciteiten, waardoor ik niet tegen de limitering van de (achter)banden aanliep.
Doordat Frank's rijders capaciteiten op een hoger plan staan waren voor hem de banden de beperkende factor voor hem, als je achter het stuur zit voel je beter aan wat er onder je "kont" gebeurd, terwijl ik ernaast zat had ik niet het gevoel dat Frank op de grenzen van de banden en zijn eigen kunnen zat.
Het mooie is dat als je met Frank meerijdt op het circuit dat het heel vloeiend en gemakkelijk gaat, waardoor je soms het idee hebt dat het niet zo heel hard gaat, totdat je de rondetijd ziet!
Ikzelf rij veel "hoekiger" voelt wel snel en spectaculair maar de tijden zeggen wel anders! Over 2 weken ga ik het weer proberen! :thumbs: (maar dan wel vloeiender :twisted: )
Genesis
- Gaskleppie
Gaskleppie wrote:Dan moet ik zeker ook weer mee?
Of moet de tomtom je de weg wijzen?
Nope ik heb
mijn dochter weten te strikken om mee te gaan (wou altijd al een keer mee, wilde ze vanaf de zijlijn gaan staan kijken :shock: ), dat was niet de bedoeling, ze gaat dus gewoon in de auto mee! :mrgreen:
Ik koop wederom een 8 ritten kaart en ga eerst voor circuit kennis qua ligging en route (hoop dat na nog eens 4 ronden in mijn hoofd te hebben) . Als je weer zin hebt om mee te gaan laat maar horen.
Ik zal je het je in ieder geval wel laten weten :thumbs:
Genesis
Schwedenkreuz ""SX"....
http://rapidshare.de/files/23310422/06M ... k.mpg.html
Dit gaat dus met 200/210. Best een klapper. Bestuurder ongedeerd trouwens...
Na schwedenkreuz moet je vol in de ankers, dus als je SX niet lekker door komt....
Na schwedenkreuz moet je vol in de ankers, dus als je SX niet lekker door komt....
-
BugsM wrote:Schwedenkreuz ""SX"....
Inderdaad flinke klapper ja. Er zwerft op het inet ook nog een filmpje rond van een CRX die er daar hard vanaf gaat...