Yokohama Parada Semislick streetlegal banden
Yokohama Parada Semislick streetlegal banden
Na lang vragen en zeuren bij mede hobbyisten, eindelijk de knoop doorgehakt en nieuwe "topbanden"aangeschaft! 8)
Viel niet mee hoor, door mijn kleine velgen viel ik voor veel topbanden naast de boot (205/45/16) en ik wil geen andere velgen aanschaffen hiervoor, is toch de achterdeur uit dat ik dan 17" velgen moet gaan aanschaffen :-?
Dus een beetje op de gok gekozen voor Yokohama Parada's, de eerste indruk (gladde laag is een beetje van de voorbanden af en zit nog wel grotendeels op de achterbanden) super remvertraging en veel, heel veel grip met optrekken.
Bochten moet ik nog een beetje voorzichtig doen, want bij een beetje liften van het gaspedaal gaat mijn "kont"glijden, wel heel gecontroleerd, dus het voelt wel vertrouwd aan, zodra de banden geheel klaar zijn voor sportief gebruik zal ik mijn ervaringen "posten".
Genesis
Btw voor wie er gevoelig voor is, het profiel ziet er werkelijk superbruut uit :twisted:
Morgen even zorgen dat Yokohama een officiele verklaring afgeeft dat de band street legal is (om gezeur en onduidelijkheid met de sterke arm der wet te verkomen 8) )
Viel niet mee hoor, door mijn kleine velgen viel ik voor veel topbanden naast de boot (205/45/16) en ik wil geen andere velgen aanschaffen hiervoor, is toch de achterdeur uit dat ik dan 17" velgen moet gaan aanschaffen :-?
Dus een beetje op de gok gekozen voor Yokohama Parada's, de eerste indruk (gladde laag is een beetje van de voorbanden af en zit nog wel grotendeels op de achterbanden) super remvertraging en veel, heel veel grip met optrekken.
Bochten moet ik nog een beetje voorzichtig doen, want bij een beetje liften van het gaspedaal gaat mijn "kont"glijden, wel heel gecontroleerd, dus het voelt wel vertrouwd aan, zodra de banden geheel klaar zijn voor sportief gebruik zal ik mijn ervaringen "posten".
Genesis
Btw voor wie er gevoelig voor is, het profiel ziet er werkelijk superbruut uit :twisted:
Morgen even zorgen dat Yokohama een officiele verklaring afgeeft dat de band street legal is (om gezeur en onduidelijkheid met de sterke arm der wet te verkomen 8) )
- Gaskleppie
Gaskleppie wrote:Zo Rob, toch iets gevonden dat past?
Is deze het?
Ziet er ruig uit!
Ja, eindelijk :cry: (wilde je niet blijven bestoken met vragen zonder ooit tot een aanschaf over tegaan :twisted: ), op mijn velg zien ze er werkelijk veel beter uit als op deze afbeelding! Maar daar heb ik ze niet op gekocht, ik hoop gewoon 10% meer performance te halen uit deze banden, dus permanent 1.0 G ipv 0.9 G in de bochten :twisted:
Mijn eerste keus zou Pirelli P Zero C zijn geweest (NIET!! te verwarren met de Corsa!) maar 268 euri's per band was me toch te gortig, met mijn rijkwaliteiten was dat er toch nooit uitgekomen

Zo morgen nog 1 dag freelancen (reeds 2 dagen eerder gewerkt :evil: jaja ook deze zijn niet goedkoop) dan hebben deze banden met 122 euri's gekost van mijn standaard salaris (gaat mijn eh ega tenminste niet mopperen :twisted: )
Genesis
Btw op internet zijn ze voor 105 a 110 euri's te koop (zonder montage) maar niemand kan ze ook werkelijk leveren :-? dus dan maar gekozen voor deze oplossing
- Gaskleppie
Nou vandaag een beetje wezen boenderen, wauw wat een grip op de voorkant, bij bochten, remmen en accelereren.
Waar bij de achterkant............ :-? tjonge ik kan werkelijk de achterkant alle kanten uitsturen met het lichtjes lichten van het gas, lijkt prachtig, ja als je Michael Schumacher heet misschien :shock: maar voor een amateur zoals ik is het alleen leuk in gecontroleerde omstandig heden maar niet b.v. met bijremmen in een bocht :evil:
Dus nog even doorgesproken met Gaskleppie en die bevestigde wat ik al dacht, er zat nog te veel van dat preserveringsspul op de achterbanden. :-?
Op het parkeerterrein van Spijkenisse bij Mc-Donalds korte stuur bewegingen gemaakt voor een min of 10, waarbij de achterkant vrolijk kwispelde met de "staart".
Nu nog maar eens geprobeerd op een rotonde, en voila probleem is weg, als de achterkant glijden gaat gaat de voorkant tegelijkertijd mee, zo wil ik het hebben
en alleen bij behoorlijk liften gaat de kont gecontroleerd om.
Tot nu toe lijkt de band te leveren wat ik hoopte, nu Gaskleppie er nog in laten rijden om te kijken wat hij er van vind :idea:
Genesis
Waar bij de achterkant............ :-? tjonge ik kan werkelijk de achterkant alle kanten uitsturen met het lichtjes lichten van het gas, lijkt prachtig, ja als je Michael Schumacher heet misschien :shock: maar voor een amateur zoals ik is het alleen leuk in gecontroleerde omstandig heden maar niet b.v. met bijremmen in een bocht :evil:
Dus nog even doorgesproken met Gaskleppie en die bevestigde wat ik al dacht, er zat nog te veel van dat preserveringsspul op de achterbanden. :-?
Op het parkeerterrein van Spijkenisse bij Mc-Donalds korte stuur bewegingen gemaakt voor een min of 10, waarbij de achterkant vrolijk kwispelde met de "staart".
Nu nog maar eens geprobeerd op een rotonde, en voila probleem is weg, als de achterkant glijden gaat gaat de voorkant tegelijkertijd mee, zo wil ik het hebben

Tot nu toe lijkt de band te leveren wat ik hoopte, nu Gaskleppie er nog in laten rijden om te kijken wat hij er van vind :idea:
Genesis
ITR897 wrote:Bestaan deze ook in 195/55-15 of 205/50-15 :?:
Hmm, via het zoekprogramma op internet kwam de Parada er in door jouw genoemde maten niet in voor.
Je kan bellen met Reedijk Banden in Strijen 078-6744544 deze jongens zoeken het zo voor je uit en kunnen de banden ook leveren binnen 1 dag. De prijs is wel anders dan je bij sommige internet aanbieders ziet, maar die kunnen de band niet werkelijk leveren, of ja met Sint Jutteperen :evil:
Genesis
- Gaskleppie