Yokohama Parada Semislick streetlegal banden

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
genesis

Yokohama Parada Semislick streetlegal banden

Post by genesis »

Na lang vragen en zeuren bij mede hobbyisten, eindelijk de knoop doorgehakt en nieuwe "topbanden"aangeschaft! 8)

Viel niet mee hoor, door mijn kleine velgen viel ik voor veel topbanden naast de boot (205/45/16) en ik wil geen andere velgen aanschaffen hiervoor, is toch de achterdeur uit dat ik dan 17" velgen moet gaan aanschaffen :-?

Dus een beetje op de gok gekozen voor Yokohama Parada's, de eerste indruk (gladde laag is een beetje van de voorbanden af en zit nog wel grotendeels op de achterbanden) super remvertraging en veel, heel veel grip met optrekken.

Bochten moet ik nog een beetje voorzichtig doen, want bij een beetje liften van het gaspedaal gaat mijn "kont"glijden, wel heel gecontroleerd, dus het voelt wel vertrouwd aan, zodra de banden geheel klaar zijn voor sportief gebruik zal ik mijn ervaringen "posten".

Genesis

Btw voor wie er gevoelig voor is, het profiel ziet er werkelijk superbruut uit :twisted:

Morgen even zorgen dat Yokohama een officiele verklaring afgeeft dat de band street legal is (om gezeur en onduidelijkheid met de sterke arm der wet te verkomen 8) )
roblom

Post by roblom »

Sinds wanneer moet je banden 'inrijden' dan?
ITR1689

Post by ITR1689 »

roblom wrote:Sinds wanneer moet je banden 'inrijden' dan?

Hoeft niet perse hoor als je van driften houdt. De toplaag is glad, dus dat moet je altijd eerst eraf gummen.
BugsM

Post by BugsM »

conserveringspruttel op en in de band, welke door warmte en wrijving eruit gaat...
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Zo Rob, toch iets gevonden dat past?

Is deze het?
Image

Ziet er ruig uit!
wilco

Post by wilco »

Erg mooie band en heb er al in de Sub/Evo wereld goede verhalen over gehoord!!
genesis

Post by genesis »

Gaskleppie wrote:Zo Rob, toch iets gevonden dat past?

Is deze het?
Image

Ziet er ruig uit!

Ja, eindelijk :cry: (wilde je niet blijven bestoken met vragen zonder ooit tot een aanschaf over tegaan :twisted: ), op mijn velg zien ze er werkelijk veel beter uit als op deze afbeelding! Maar daar heb ik ze niet op gekocht, ik hoop gewoon 10% meer performance te halen uit deze banden, dus permanent 1.0 G ipv 0.9 G in de bochten :twisted:

Mijn eerste keus zou Pirelli P Zero C zijn geweest (NIET!! te verwarren met de Corsa!) maar 268 euri's per band was me toch te gortig, met mijn rijkwaliteiten was dat er toch nooit uitgekomen :o ops:

Zo morgen nog 1 dag freelancen (reeds 2 dagen eerder gewerkt :evil: jaja ook deze zijn niet goedkoop) dan hebben deze banden met 122 euri's gekost van mijn standaard salaris (gaat mijn eh ega tenminste niet mopperen :twisted: )

Genesis

Btw op internet zijn ze voor 105 a 110 euri's te koop (zonder montage) maar niemand kan ze ook werkelijk leveren :-? dus dan maar gekozen voor deze oplossing
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Civic coupe Type-R Sleeper met -/- 20pk

das ook niet veel.....
genesis

Post by genesis »

Gaskleppie wrote:
Civic coupe Type-R Sleeper met -/- 20pk

das ook niet veel.....

Dan is het zo toch een mooie combinatie geworden :D

Genesis
itr-1895

Post by itr-1895 »

top band is dit :thumbs:
genesis

Post by genesis »

Nou vandaag een beetje wezen boenderen, wauw wat een grip op de voorkant, bij bochten, remmen en accelereren.

Waar bij de achterkant............ :-? tjonge ik kan werkelijk de achterkant alle kanten uitsturen met het lichtjes lichten van het gas, lijkt prachtig, ja als je Michael Schumacher heet misschien :shock: maar voor een amateur zoals ik is het alleen leuk in gecontroleerde omstandig heden maar niet b.v. met bijremmen in een bocht :evil:

Dus nog even doorgesproken met Gaskleppie en die bevestigde wat ik al dacht, er zat nog te veel van dat preserveringsspul op de achterbanden. :-?

Op het parkeerterrein van Spijkenisse bij Mc-Donalds korte stuur bewegingen gemaakt voor een min of 10, waarbij de achterkant vrolijk kwispelde met de "staart".

Nu nog maar eens geprobeerd op een rotonde, en voila probleem is weg, als de achterkant glijden gaat gaat de voorkant tegelijkertijd mee, zo wil ik het hebben :D en alleen bij behoorlijk liften gaat de kont gecontroleerd om.

Tot nu toe lijkt de band te leveren wat ik hoopte, nu Gaskleppie er nog in laten rijden om te kijken wat hij er van vind :idea:

Genesis
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Bestaan deze ook in 195/55-15 of 205/50-15 :?:
genesis

Post by genesis »

ITR897 wrote:Bestaan deze ook in 195/55-15 of 205/50-15 :?:

Hmm, via het zoekprogramma op internet kwam de Parada er in door jouw genoemde maten niet in voor.

Je kan bellen met Reedijk Banden in Strijen 078-6744544 deze jongens zoeken het zo voor je uit en kunnen de banden ook leveren binnen 1 dag. De prijs is wel anders dan je bij sommige internet aanbieders ziet, maar die kunnen de band niet werkelijk leveren, of ja met Sint Jutteperen :evil:

Genesis
ITR1689

Post by ITR1689 »

Hoe zit het met de zijwangen? Zijn ze even hard of harder dan Bridgestones? Zachter moet je niet hebben.
wilco

Post by wilco »

Volgesn mijn bandenleverancier is de wang wat zachter als de S03 , maar het rubbercompound is totaal anders.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Als ik de verhalen van Rob zo aanhoor gok ik dat ze idd een stuk zachter zijn. Een eigenschap die je op een ITR niet wilt hebben.
wilco

Post by wilco »

Ik rij ze niet dus ik kan er niet over oordelen en ga dat ook niet doen, of ik durf dat ook niet te doen.
ITR1689

Post by ITR1689 »

Gaskleppie wrote:Als ik de verhalen van Rob zo aanhoor gok ik dat ze idd een stuk zachter zijn. Een eigenschap die je op een ITR niet wilt hebben.

Dan blijf ik bij de RE-010. Op dit moment is dat de enige keuze in de maat 195/55-R15. Ik heb totaal geen keus meer....
genesis

Post by genesis »

Is waardeloos dat je met velgen kleiner dan 17" tegenwoordig zo weinig keus hebt in serieuze sportieve banden :cry:

Genesis

P.s.: Frank van de week maar eens sturen om te beleven wat de band op mijn auto doet, want het kan zijn dat het bij prima gaat en bij een ITR niet.
genesis

Post by genesis »

Btw aan een ITR moet toch wel erruggg veel veranderd (lees: verbeterd) worden om op een goede manier rondjes te sturen, nietwaar?! (proest :twisted: )

Genesis
Locked