ABS Lampje

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
itr703

ABS Lampje

Post by itr703 »

Ik open hem hier ook nog maar even (waar hij eigenlijk thuishoort :-) )

Vorige week zondag tijdens de rijvaardigheidscursus flink gebruik gemaakt van de ABS. De maandag erop bleef na het starten het ABS lampje branden. Na 100 meter even langs de kant, opnieuw starten en lampje ging gewoon uit. Daarna nog 2x gehad van de week.

Iemand enig idee hoe dit kan of wat er mis is ??

Mvg.
Peter
ITR703
slydawg

Post by slydawg »

Misschien dat een van de sensoren op hol is geslagen?
Misschien helpt het resetten van de ecu ook.
Verder zou ik het niet weten.
FF langs de dealer gaan als het brand en hun het laten uitlezen lijkt mij de snelste en eenvoudigste oplossing om de fout te vinden.
VTECRob

Post by VTECRob »

Ik had het wel toen ik de rollenbank op ging..
Tom wist me toen te vertellen, dat hij dat ook had en normaal was.

Zondag had ik het ook heel even, maar dat was eigenlijk al weer weg voor ik er erg in had.
slydawg

Post by slydawg »

Op de rollenbank komt het doordat je achterwielen niet meedraaien dus als die remt op de rollenbank denkt je auto dat de achterwielen geblokkeerd zijn of wat dan ook m.a.g. een melding.

Hier is het denk ik toch wat anders.
integra

Post by integra »

Ik heb dit ook eens gehad en bleek het dat mijn remolie zwart was. Ik had nog garantie dus heeft de dealer er toen nieuwe op gemaakt en nog nooit iets weer gehad.
roblom

Post by roblom »

ABS is een systeem dat de omwentelingssnelheid van elk wiel meet. Zijn deze snelheden niet gelijk dan slipt er dus een en weet het systeem dat als je aan het remmen bent hij de boel bij moet regelen.
Wat het systeem precies doet als je niet remt weet ik niet maar ook de ABS computer is uit te lezen dus die kan je dan waarschijnlijk meer vertellen.
itr703

Post by itr703 »

Ik heb het even aangekeken maar het lampje van de ABS begon steeds vaker te branden en ging ook weer spontaan uit (ook tijdens het rijden).
Vandaag bij de dealer laten uitlezen en bleek een melding van 1 van de sensors te zijn. Via de uitleesapparatuur kun je deze meldingen "clearen".
Na een "blokje om" bleef het lampje uit. Hopen dat het zo blijft en anders
de sensor laten vervangen.

Mvg.
Peter
ITR703
Locked