Ik open hem hier ook nog maar even (waar hij eigenlijk thuishoort :-) )
Vorige week zondag tijdens de rijvaardigheidscursus flink gebruik gemaakt van de ABS. De maandag erop bleef na het starten het ABS lampje branden. Na 100 meter even langs de kant, opnieuw starten en lampje ging gewoon uit. Daarna nog 2x gehad van de week.
Iemand enig idee hoe dit kan of wat er mis is ??
Mvg.
Peter
ITR703
ABS Lampje
ABS is een systeem dat de omwentelingssnelheid van elk wiel meet. Zijn deze snelheden niet gelijk dan slipt er dus een en weet het systeem dat als je aan het remmen bent hij de boel bij moet regelen.
Wat het systeem precies doet als je niet remt weet ik niet maar ook de ABS computer is uit te lezen dus die kan je dan waarschijnlijk meer vertellen.
Wat het systeem precies doet als je niet remt weet ik niet maar ook de ABS computer is uit te lezen dus die kan je dan waarschijnlijk meer vertellen.
Ik heb het even aangekeken maar het lampje van de ABS begon steeds vaker te branden en ging ook weer spontaan uit (ook tijdens het rijden).
Vandaag bij de dealer laten uitlezen en bleek een melding van 1 van de sensors te zijn. Via de uitleesapparatuur kun je deze meldingen "clearen".
Na een "blokje om" bleef het lampje uit. Hopen dat het zo blijft en anders
de sensor laten vervangen.
Mvg.
Peter
ITR703
Vandaag bij de dealer laten uitlezen en bleek een melding van 1 van de sensors te zijn. Via de uitleesapparatuur kun je deze meldingen "clearen".
Na een "blokje om" bleef het lampje uit. Hopen dat het zo blijft en anders
de sensor laten vervangen.
Mvg.
Peter
ITR703