motorblok atr

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

De zilvergrijze ATR die bij vd Akker te koop staat vragen ze ook 25.950 voor maar de dagwaarde ligt op 16.200 :-?

Dus dagwaarde's tellen alleen voor handelaren die ( excl. BTW ) auto'verhandelen.

Een dagwaarde is geen verkoopwaarde !!

en voor 8200 euro laat ik hem lekker bij mij op de oprit staan :!:

Maar hier is al meer een discussie over geweest
CWATR

Post by CWATR »

:shock:

Toevallig nog gezien, die grijze.....toen ik m'n auto op ging halen.

Grote beurt, distrubitieriem, kleppen stellen en beltadjuster....hou je vast: ongeveer 750 euro.. :cry:

Heb ik ook nog zelf de olie meegenomen :wink:
BugsM

Post by BugsM »

Het grappige is dat er waarschijnlijk meer Ltd Ed. ATRs zijn verkocht in NL dan niet Ltd. Ed., dus waarschijnlijk is juist een niet Ltd. Ed. schaarser!

Ik heb ook een cw atr, welke geen Limited Edition is. Zijn er nog meer op dit forum?
Voodoo

Post by Voodoo »

Zijn er nog meer op dit forum?

Ja, dhr Jamessan...je kan het ook opzoeken op de Type-R lijst.
HondArd

Post by HondArd »

BugsM wrote:Ik heb ook een cw atr, welke geen Limited Edition is. Zijn er nog meer op dit forum?

Ja, de onze. Hij komt uit België en daar deden ze (volgens mij) niet aan ltd. ed.
HondArd

Post by HondArd »

AccordTypeaRd wrote:
BugsM wrote:Ik heb ook een cw atr, welke geen Limited Edition is. Zijn er nog meer op dit forum?

Ja, de onze. Hij komt uit België en daar deden ze (volgens mij) niet aan ltd. ed.
HONDA

Post by HONDA »

Die van James is toch wel een LE alleen weet hij niet welke?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Voodoo

Post by Voodoo »

VTECCIE wrote:

Die van James is toch wel een LE alleen weet hij niet welke?

Is dat zo? Maar een persoon die hierop een antwoord kan geven.
Blokkie_R

Post by Blokkie_R »

IvoG wrote:JA! :shock:

Wacht er niet langer mee, als je riem eraf loopt dan ben je niet jarig (behalve als het je verjaardag is :wink: ).

Het onderdeel in het rood is wat dus vervangen moet worden, en als ze toch bezig zijn kan inderdaad ook de riem vervangen worden.

Image

Ben vandaag bij de dealer geweest voor een afspraak voor grote beurt, APK en distributieriem vervanging. Ik heb ze verteld over dat ratelend geluid tussen de 2000-2500 toeren, vooral bij aflopend toerental,(uiteraard als je bij de dealer staat, hoor je het niet) en daar vertelden ze mij dat dat geluid absoluut niet afkomstig kan zijn van de auto-tensioner (auto-spanner, onderdeelnummer 14520-P13-003 à €99,79 excl.) maar wel van de adjuster (afsteller distributieriem, ond.nr. 14510-P13-003 à €185,95 excl.). Daarbij zou het ook verstandig zijn om de adjusting nut (stelschroefcomp. balanceerriem, ond.nr. 13404-P13-003 à €101,83 excl.) te vervangen.

Ze zeggen dat het absoluut onnodig is om de auto-tensioner te vervangen. Nou maakt die €101,83 niet zoveel meer uit op het bedrag wat me te wachten staat, maar wil toch weten wat voor schade zo'n auto-tensioner aan kan richten. Lijkt mij dat de auto-tensioner puur een onderdeel is die ervoor zorgt dat de adjuster op spanning houdt en niet afhankelijk is hoeveel toeren de motor draait. Het lager van de adjuster daarentegen weer wel, of het lager van de adjusting nut. Helaas heb ik niet zoveel verstand van het motorische dus wie kan me wegwijs maken.

Alvast bedankt,

gr Marcel
Katana

Post by Katana »

Het probleem is dat je het niet zonder rekening van de garage kan controleren. Ik zou m dan gewoon vervangen. Volgens mij heeft het wel degelijk met je toerental te maken. Hij werkt namelijk op olie druk, hoe meer toeren hoe meer olie druk = hoe meer spanning. :wink:
IvoG

Post by IvoG »

De informatie die ik heb komt van een Honda monteur in UK die met de kleppendeksel er deels af erachter is gekomen wat er mis ging. De autospanner wordt gewoon slap na verloop van tijd, en doet zijn werk gewoon niet geod meer. Bij mij en vele anderen in de UK zijn ook de auto tensioner vervangen. Als je roulette wil spelen moet je het vooral doen, maar weet dat je bent gewaarschuwd.
Blokkie_R

Post by Blokkie_R »

Vervangen liet ik het toch wel. Maar duidelijke taal iig :wink:
IvoG

Post by IvoG »

Sorry als ik wat bot overkwam. Ik baal soms van het feit dat de communicatie binnen de Honda organisatie zowel in NL als in heel EU soms zo slecht is.
Blokkie_R

Post by Blokkie_R »

Vond het niet bot overkomen hoor.............gewoon duidelijke taal, mag ik wel :-)

gr Marcel
BugsM

Post by BugsM »

IvoG wrote:De informatie die ik heb komt van een Honda monteur in UK die met de kleppendeksel er deels af erachter is gekomen wat er mis ging. De autospanner wordt gewoon slap na verloop van tijd, en doet zijn werk gewoon niet geod meer. Bij mij en vele anderen in de UK zijn ook de auto tensioner vervangen. Als je roulette wil spelen moet je het vooral doen, maar weet dat je bent gewaarschuwd.

Zeer nuttige info Ivo... :!:

De tensioner zal zelf geen geluid maken, maar is wel de oorzaak de dat de spanrolelement geluid maakt...
Beiden vervangen lijkt mij ook de enige oplossing...
HondArd

Post by HondArd »

Afgelopen donderdag viel mij ook al een bekend geluid op, een licht ratelen zo rond de 2000tpm, aflopend toerental in lage versnelling. Echter zo af en toe was het niet waarneembaar, maar afgelopen zondag hoorde ik het veelvuldig. Dus maandag meteen naar mijn garage bgebeld met de vraag of dat onderdeel vervangen kon worden omdat het een bekend probleem is bij ATR's. Ze hadden het erg druk op dat moment maar als ik een paar daagjes de auto niet nodig had konden ze tussendoor het probleem oplossen. Meteen die maandagavond de auto gebracht, de tekening meegenomen waar het bewuste onderdeel in rood is aangegeven (bedankt Ivo :thumbs: ) zodat hun het zoekwerk niet hoeven doen want de garage is een merkonafhankelijke. Daar het kleppendeksel er toch af moest maar meteen gevraagd of ze de kleppen ook wilden stellen (in 50.000km viel het nog net binnen de toleranties). Bleek dat niet alleen de automatische spanner was versleten (lekte een beetje vettigheid wat er onder druk leek uit te komen), maar ook een paar lagers van de distributieriemen. Alles bij elkaar aan onderdelen een behoorlijk kostenplaatje, maar dan rijden we straks weer een beetje geruster. Eigenaardig voorval: de garage had met diverse mensen daarover gebeld (ook van Honda) en die adviseerden wél om de spanner te vervangen, hoewel het een onderdeel is wat er eigenlijk niet om bekend staat te verslijten.
RedSun

Post by RedSun »

Dat is het grote nadeel van een ATR, er zijn er zo weinig waardoor er geen "bekende" problemen zijn bij de doorsnee monteurs.

Het kost wat maar wat je zegt, je zweet een stuk minder boven de 4000 toeren straks :wink:
Nana korobi ya oki
HondArd

Post by HondArd »

Het is dan wel een onbekende auto (bij de meesten), maar het riemspannerprobleem is al bij heel veel ATR's voorgekomen. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat iedere ATR er een keer mee te maken krijgt al is het moment waaróp dat gebeurt verschillend en misschien ook afhankelijk van hoe je de auto gebruikt. Bij ons dus na 155.000km, en ik hoorde het dan ook maar vaag op de achtergrond (misschien dat het ooit nog wat harder kon gaan klinken, maar daar wilde ik dus niet op wachten). Als ik de radio wat harder had staan had ik het misschien niet eens gehoord.
RedSun

Post by RedSun »

Voor ATR's lijkt het mij idd een bekend probleem maar alleen de ATR, geen enkel ander blok volgens mij toch?

Maar goed dat je het hoorde, de gevolgen zijn ahum :shock:
Nana korobi ya oki
LCR

Post by LCR »

Behoor de ATR nu tot de R met de meeste problemen :cry: ?
Kan voorlopig de rekening niet meer betalen hoor :lol:
Locked