Remklauwen verven welke lak?
Remklauwen verven welke lak?
Ik wil dus mijn remklauwen een kleurtje geven en wilde vragen welke lak ik daarvoor het best kan gebruiken. Ik weet dat ze bij Halfords complete setjes hebben maar misschien zijn er nog beter producten?
mooi zwart is niet lelijk :-)
als je ze een kleurtje zou willen geven is denk ik goud heel mooi maar vies wordt het wel. Daarom zou gewoon laten stralen en opnieuw zwart of donker grijs mooi zijn. Bij mij (en de meeste itr's) zitten er van die witte plekken op en vage shit. Als ze dan mooi nieuw (zwart of een donkere kleur) gespoten zijn, zie je ook minder dat ze vies worden maar 'blinken' ze toch wel
als je ze een kleurtje zou willen geven is denk ik goud heel mooi maar vies wordt het wel. Daarom zou gewoon laten stralen en opnieuw zwart of donker grijs mooi zijn. Bij mij (en de meeste itr's) zitten er van die witte plekken op en vage shit. Als ze dan mooi nieuw (zwart of een donkere kleur) gespoten zijn, zie je ook minder dat ze vies worden maar 'blinken' ze toch wel
-
- Posts: 1387
- Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
- Contact:
lux wrote:Waar heb je die Foliatec gekocht? Want ik wil ook zo'n setje hebben.
Mijn vader verkocht die vroeger. Hij had een tuning/autotoebehoren zaak (Auto Sporting Center Hasselt) maar is 2 jaar terug met pensioen gegaan.
Misschien kan je het best eens kijken op de site van Foliatec zelf waar hun verdelers zitten.
In het setje zit alleszins, een bus remmenreiniger, de lak natuurlijk en een potje verharder die je bij de lak moet mengen.
Sorry dat het in het Engels is, maar ik ben lui om dit te vertalen, ik schreef het een tijdje terug voor op een ander engels forum:
Front caliper before paint
Front caliper before paint
Front caliper painted
Front caliper painted
Front caliper painted
Rear drum & caliper before paint
Rear drum & caliper before paint
Rear drum & caliper painted
Rear drum & caliper painted
I used VHT 650°C resistant paint, which held up nicely even after 6 track days.
First you take a wire brush and attack the calipers and the drums, this removes big flakes of rust and starts the sanding process a bit.
Next you use a sander / sanding paper with a roughish grit to sand some more of the dirt and rust away. You don't need to do much sanding, it's just to take away excesses and to let the paint attach itself better to the surface.
Then the whole area is cleaned with brake cleaner, and wiped off with a clean cloth.
Now for the painting: best is to spray some the paint in a clean, empty jar (vegetables jar with lid will do). Then with a brush you apply the paint to the areas needed.
If you jack your car up with 2 jacks or have a jack that lifts the car for one complete side, you can do two set of drums / calipers at a time (eg. both lefts or both fronts). This will allow you to paint on one side while the coat on the other side dries a bit before you apply the next coat, saving you some time in the process. Doing both fronts then both rears has the advantage that you can first use the parking brake to stop the car from rolling off the jacks, then select a gear to do the same. Or you can put pieces of wood / blocks around the wheels still touching the ground.
The paint needs to cure a bit between coats. If needed a heat gun or hairdryer could help a bit in winter time. I'd recommend at least 3 coats, but depending on the colour chosen you might need more.
Finally a lacquer coat can be aplied but is not necessary if you do not want a glossy look. Also I have personally not found a clear lacquer paint that's resistant to these high temperatures.
The high temperature paint won't cure properly until it has gone through some proper heat cycles, so even a few days afterwards you might smell the fumes from the brakes, this is normal.
De lak kan bij de meeste autotuningzaken als Automat, Tecnoshop, Brezan, enz. gekocht worden.
Front caliper before paint
Front caliper before paint
Front caliper painted
Front caliper painted
Front caliper painted
Rear drum & caliper before paint
Rear drum & caliper before paint
Rear drum & caliper painted
Rear drum & caliper painted
I used VHT 650°C resistant paint, which held up nicely even after 6 track days.
First you take a wire brush and attack the calipers and the drums, this removes big flakes of rust and starts the sanding process a bit.
Next you use a sander / sanding paper with a roughish grit to sand some more of the dirt and rust away. You don't need to do much sanding, it's just to take away excesses and to let the paint attach itself better to the surface.
Then the whole area is cleaned with brake cleaner, and wiped off with a clean cloth.
Now for the painting: best is to spray some the paint in a clean, empty jar (vegetables jar with lid will do). Then with a brush you apply the paint to the areas needed.
If you jack your car up with 2 jacks or have a jack that lifts the car for one complete side, you can do two set of drums / calipers at a time (eg. both lefts or both fronts). This will allow you to paint on one side while the coat on the other side dries a bit before you apply the next coat, saving you some time in the process. Doing both fronts then both rears has the advantage that you can first use the parking brake to stop the car from rolling off the jacks, then select a gear to do the same. Or you can put pieces of wood / blocks around the wheels still touching the ground.
The paint needs to cure a bit between coats. If needed a heat gun or hairdryer could help a bit in winter time. I'd recommend at least 3 coats, but depending on the colour chosen you might need more.
Finally a lacquer coat can be aplied but is not necessary if you do not want a glossy look. Also I have personally not found a clear lacquer paint that's resistant to these high temperatures.
The high temperature paint won't cure properly until it has gone through some proper heat cycles, so even a few days afterwards you might smell the fumes from the brakes, this is normal.
De lak kan bij de meeste autotuningzaken als Automat, Tecnoshop, Brezan, enz. gekocht worden.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm