Remklauwen verven welke lak?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Remklauwen verven welke lak?

Post by MikeEp3 »

Ik wil dus mijn remklauwen een kleurtje geven en wilde vragen welke lak ik daarvoor het best kan gebruiken. Ik weet dat ze bij Halfords complete setjes hebben maar misschien zijn er nog beter producten?
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Remstof kleur zou ik doen. Dat wordt ie toch al na een tijdje.... :idea:
Zeker met de Ferodo's.
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

ik heb geen ferodo's denk dat je iemand anders bedoeld maar ik heb bij halford zo'n setje gezien denk dat ik die haal en andere hoor ik over hammerite. ik wil ze wel rood maken.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Hammerite werkt goed, maar tis net wat ITR1689 zegt, ze zijn zo weer zwart.
creez
Posts: 90
Joined: Thu Jan 26, 2006 4:19 pm

Post by creez »

Ik weet niet wat er bij mij opzit, maar het blijft echt wel rood!
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

lijkt me ook als je het een beetje schoonhoud.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

mooi zwart is niet lelijk :-)

als je ze een kleurtje zou willen geven is denk ik goud heel mooi maar vies wordt het wel. Daarom zou gewoon laten stralen en opnieuw zwart of donker grijs mooi zijn. Bij mij (en de meeste itr's) zitten er van die witte plekken op en vage shit. Als ze dan mooi nieuw (zwart of een donkere kleur) gespoten zijn, zie je ook minder dat ze vies worden maar 'blinken' ze toch wel
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

Ik heb gewone rode verf uit een spuitbus van de bouwmarkt.
Zit er nu z'on 4 jaar op en blijf netjes.

Gewoon goed schoon houden. :lol:
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Heb er 2 komponentenlak van Foliatec opzitten.
Ben er zeer tevreden van. Ze leveren ze in 8 verschillende kleuren.
Natuurlijk ook in het rood.
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

Waar heb je die Foliatec gekocht? Want ik wil ook zo'n setje hebben.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

lux wrote:Waar heb je die Foliatec gekocht? Want ik wil ook zo'n setje hebben.


Mijn vader verkocht die vroeger. Hij had een tuning/autotoebehoren zaak (Auto Sporting Center Hasselt) maar is 2 jaar terug met pensioen gegaan.

Misschien kan je het best eens kijken op de site van Foliatec zelf waar hun verdelers zitten.

In het setje zit alleszins, een bus remmenreiniger, de lak natuurlijk en een potje verharder die je bij de lak moet mengen.
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

oke bedankt
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Sorry dat het in het Engels is, maar ik ben lui om dit te vertalen, ik schreef het een tijdje terug voor op een ander engels forum:

Front caliper before paint
Front caliper before paint
Front caliper painted
Front caliper painted
Front caliper painted

Rear drum & caliper before paint
Rear drum & caliper before paint
Rear drum & caliper painted
Rear drum & caliper painted

I used VHT 650°C resistant paint, which held up nicely even after 6 track days.

First you take a wire brush and attack the calipers and the drums, this removes big flakes of rust and starts the sanding process a bit.

Next you use a sander / sanding paper with a roughish grit to sand some more of the dirt and rust away. You don't need to do much sanding, it's just to take away excesses and to let the paint attach itself better to the surface.

Then the whole area is cleaned with brake cleaner, and wiped off with a clean cloth.

Now for the painting: best is to spray some the paint in a clean, empty jar (vegetables jar with lid will do). Then with a brush you apply the paint to the areas needed.

If you jack your car up with 2 jacks or have a jack that lifts the car for one complete side, you can do two set of drums / calipers at a time (eg. both lefts or both fronts). This will allow you to paint on one side while the coat on the other side dries a bit before you apply the next coat, saving you some time in the process. Doing both fronts then both rears has the advantage that you can first use the parking brake to stop the car from rolling off the jacks, then select a gear to do the same. Or you can put pieces of wood / blocks around the wheels still touching the ground.

The paint needs to cure a bit between coats. If needed a heat gun or hairdryer could help a bit in winter time. I'd recommend at least 3 coats, but depending on the colour chosen you might need more.

Finally a lacquer coat can be aplied but is not necessary if you do not want a glossy look. Also I have personally not found a clear lacquer paint that's resistant to these high temperatures.

The high temperature paint won't cure properly until it has gone through some proper heat cycles, so even a few days afterwards you might smell the fumes from the brakes, this is normal.


De lak kan bij de meeste autotuningzaken als Automat, Tecnoshop, Brezan, enz. gekocht worden.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Ik heb HT Racing Paint. Gewoon universele. Zit nog steeds na 5 jaar. Het is iets dikker bij het opbrengen als normale verf, maar het droogt hoogglanzend op!
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Zo zien mijn remklauwen er na 4 jaar uit met Foliatec spul.
Voor:
Image
Achter:
Image
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

Ik heb uiteindelijk een rood verfsetje gekocht bij Halford was van Motip. Nu ff wachten op mooi weer en zin.
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

Ik heb zitten kijken op verschillende forums maar sommigen hebben dus niet heel het vooraanzicht geverfd en het midelste gedeelte zwart gelaten een gedeelte van de blokken dus. Maakt dit uit of kan ik overal overheen dat heel het vooraanzicht dus rood is? Of is dat slecht voor de blokken?
ErRieJ
Posts: 4
Joined: Sun May 21, 2006 7:16 pm

Post by ErRieJ »

het is niet slecht voor de blokken maar als je ze vervangt heb je het toch weer kwijt
Image
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

Aha oke thanks.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Zit er nu z'on 4 jaar op en blijf netjes.


Dan heb jij nog geen 1 keer serieus moeten remmen of een beetje sportief in de bergen gereden zeker?

Ik fik mn klauwen op het circuit altijd compleet schoon. Een dag later staat de roest erop!

Image

? Waarom gebruik jij maar de helft van de schijf?
Locked