Verlagen itr

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
roblom

Post by roblom »

mr. X wrote:off topic:
hoeveel ruimte zit er eigenlijk std bij de itr tussen wiel en scherm? bij mij kan ik namelijk nouwelijks mn vinger er tussen stoppen...
[hoogte in cm van grond tot onderkant scherm zou mooi zijn :rolleyes: ]

Hoogte van grond tot aan hoogste punt wielkast is 60 cm precies bij mij (standaard).
baRt

Post by baRt »

60 cm? DAMN

een EK3 civic heeft met verlaging ongeveer dat volgens mij... ik heb in mijn hoofd hangen, dat mijn civic, verlaagd, op 59cm stond... dat weet ik omdat ik een schroefsetje had en uiteraard links en rechts gelijk wilde hebben qua hoogte...

alleen twijfel ik opeens ff over stock hoogte, en verlaagde hoogte...
wilco

Post by wilco »

ITR1689 wrote:Wat ik wil zeggen is: Als je veren neemt die niet veel stugger zijn dan stock, dan is het verschil ook klein. Je auto ligt dan alleen lager (wel opnieuw uitlijnen!!).
Als je weer veel stuggere veren neemt vgl. met stock dan match dat weer niet met stock dempers. Dan heb je weer bijpassende dempers nodig.

Kijk en daar zat ik een beetje mee, maar wil je dan toch verlagen dan zijn de veren van Tein of Spoon een nette waarde voor je stock dempers, toch?
itr-1895

Post by itr-1895 »

ik rij nu 1.5 maand met tein s-tech.
in verhouding met standaard zijn ze ietsje stugger.
je zakt ongeveer 3cm dus er is ook nog goed mee te rijden.
en ze hebben een nette prijs.
ITR1689

Post by ITR1689 »

wilco wrote:
ITR1689 wrote:Wat ik wil zeggen is: Als je veren neemt die niet veel stugger zijn dan stock, dan is het verschil ook klein. Je auto ligt dan alleen lager (wel opnieuw uitlijnen!!).
Als je weer veel stuggere veren neemt vgl. met stock dan match dat weer niet met stock dempers. Dan heb je weer bijpassende dempers nodig.

Kijk en daar zat ik een beetje mee, maar wil je dan toch verlagen dan zijn de veren van Tein of Spoon een nette waarde voor je stock dempers, toch?

Als het bijna hetzelfde is als stock, ja. Maar dan vind ik het dus zonde van de je geld.
Ik heb mijn ITR verlaagd met KONI dempers en stock veren. Ik kan later altijd nog stuggere veren nemen, want de KONI's zijn verstelbaar in demping.
Ik zou niet verder gaan dan 2 cm verlagen, anders klopt je wielgeometrie niet meer.
wilco

Post by wilco »

Hmmm daarom verlagen de Spoon veren ook max. 2 cm, dat word voorlopig toch mijn keus.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik heb laatst een avond lang gereden met de Street set van Tein onder een EK4 en die was echt niet ok!! Te slap gedempt terwijl de eigenaar melde dat ze bijna max dicht stonden. De balans vond ik nou ook niet echt geweldig.......

Viel mij heel erg tegen!!
baRt

Post by baRt »

@Gaskleppie: meen je dat nou? Mja, de Flex is totaal anders en kennelijk aardig wat harder!

Ik had de balans van de EK3, zonder rear sway etc) vrijwel neutraal staan... dus kennelijk heeft de eigenaar van die EK4 er niet genoeg mee gespeeld (alles dicht levert niet bepaald ubernette balans...)
creez

Post by creez »

Ik vind superstreet wel oke, maar voor het hevige smijt werk gewoon TE zacht. Toch maar full adj. van spoon? ;)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik neam aan dat die Flex setjes wel beter zijn ja.......

Het was zelfs nog een complete set ook! Dus veren EN dempers.
Nee, hij was echt niet ok...
baRt

Post by baRt »

okee, ff terug naar boven dit topic...

Voor de S-Tech rijders: smijten jullie ooit? opabochtjes doe ik niet zoveel aan namelijk en ik heb ff input nodig :)

simpel gezegd: OEM ITR bevalt eigenlijk wel... ik heb al wat gekke dingen gevoeld maar dat was een foutje en zover wil ik niet gaan normaal gesproken (don't worry, opvangen was niet moeilijk)..

Dit heeft me echter doen besluiten om de EK Flex niet te monteren. Maar ik wil dus wel wat kortere veertjes aanschaffen! Want wheel gap vind ik weinig aan ;)

In dit topic is wel iets gezegd over 'rijdt wel lekker', maar das natuurlijk niet wat mij boeit... mij boeit namelijk ook het tweede deel van dat zinnetje: het rijdt lekker.... en stuurt het ook? please tell me :)

En Sander: zou je nog eens willen kijken naar de precieze maten van je volkjes? Ik wil geen aanlopers krijgen als ik ga verlagen (Flex op de Civic ook te laag gezet bij montage, wel mooier, maar testritjes dwongen me 2cm stijging op de neus :p )

thanks!

en Frank: jij al iets gevonden?
itr-1895

Post by itr-1895 »

s-tech zijn het snelste op de slalom dus... 8)
ITR1689

Post by ITR1689 »

baRt wrote:In dit topic is wel iets gezegd over 'rijdt wel lekker', maar das natuurlijk niet wat mij boeit... mij boeit namelijk ook het tweede deel van dat zinnetje: het rijdt lekker.... en stuurt het ook? please tell me :)

Als je goeie wegligging wil, zorg dat je een goeie schokdemper erbij neemt.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

en Frank: jij al iets gevonden?

Ik heb iets besteld......... Nu nog kijken of het me bevalt.

Het is een knap hard setje.... Info komt vanzelf.

Martin, houd je bek!
slydawg

Post by slydawg »

Ja Martin,
Bek houwe :!:
:wink:
HONDA

Post by HONDA »

Geen slh taal... als iets erg is dan is dat het wel.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
slydawg

Post by slydawg »

slh?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

khk taal dan....
slydawg

Post by slydawg »

Oke, snap em.
baRt

Post by baRt »

LOL.... ik mag dat toch wel ;)

Schokdempers: ik begin de Sander-gedachte aan te hangen: als het zuigt kan ik altijd nog wat anders kopen, zo bijzonder duur zijn die S.Techs niet namelijk :)

MAar denk dat ik daar wel voor ga, want als ik 'de klep' zo hoor, hebben we binnenkort een review... en tegen de tijd dat hij zijn review geeft, ben ik er al wel uit of de S.Tech nu wel of niet naar mijn zin is :p
Locked