Benzine

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

VTECCIE wrote:F*ck de dealer... wat staat in je boekje en wat staat op je tankdeksel?

Juist, RON98.

Zelfde verhaal voor een ITR.

CTR staat 95 in boekje...En op tankdeksel staat ook niks over 98
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

Ja daarom twijfel ik ook maargoed jij tankt dus ook 95?
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ja bij mij staat ook 95 en daardoor tank ik tot nu toe alleen maar met 95
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Okee boekje er even bij gepakt, omdat er nu dingen gezegd worden die niet kloppen:

Boekje over de CTR(model 2003 in mijn geval)

Uw Honda is ontworpen voor gebruik met loodvrije benzine met een research octaangetal(RON) van 95 OF hoger.

Als u benzine met een lager octaangetal gebruikt,kan dit een aanhoudend zwaar kloppend metaalgeluid in de motor veroorzaken, dat op den duur tot mechanische schade kan leiden.

Dus in het boekje staat 95, en het MAG/KAN hoger.

Zelf merk ik met mijn CTR voor 'normaal' gebruik GEEN verschil.(met euro 98, geen BP ultimate geprobeerd)

En om de vraag te beantwoorden, ja ik gebruik dus Euro 95. Niet vanwege de prijs, maar omdat ik simpelweg geen verschil merkte. En met 2000-3000KM in sommige maanden, maken die paar centen ook wel wat uit :) Als ik nu verschil merkte maakte het me niet uit. Maar nu dus wel :)
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

In dat geval neem ik mijn woorden terug. Bij een ITR staat dit namelijk duidelijk vermeld en ik dacht te weten dat dit bij een CTR ook zo was.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

VTECCIE wrote:In dat geval neem ik mijn woorden terug. Bij een ITR staat dit namelijk duidelijk vermeld en ik dacht te weten dat dit bij een CTR ook zo was.


Het is je vergeven :wink:
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Ik denk wel dat de CTR profijt heeft van RON98. Het is niet noodzakelijk, maar de ECU zal zeker de ontsteking vervroegen. Je moet wel je ECU resetten anders weet de computer niet dat er iets is veranderd.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

ik merk wel degelijk het verschil tussen ron 98 hier in nederland (welke pomp dan ook) of de benzine in duitsland met een hoog octaan gehalte. vind hem stukken vlotter oppakken..
maargoed, tanken wat je zelf denkt dat goed (genoeg) is!
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

ITR1689 wrote:Ik denk wel dat de CTR profijt heeft van RON98. Het is niet noodzakelijk, maar de ECU zal zeker de ontsteking vervroegen. Je moet wel je ECU resetten anders weet de computer niet dat er iets is veranderd.


Hoe werkt dat dan? Stel ik rij nu nog euro 95. Bij een bijna lege tank, moet ik dan eerst tanken ( 98 ) en dan? Hoe moet je de ECU resetten? En hoe weet ie dat ik nu WEL 98 heb? Of weet ie dat niet, en gaat ie zodra ik start 'testen' en zet ie het op 98?
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

VTECCIE wrote:In dat geval neem ik mijn woorden terug. Bij een ITR staat dit namelijk duidelijk vermeld en ik dacht te weten dat dit bij een CTR ook zo was.


Same hier :o ops:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

VTECCIE wrote:In dat geval neem ik mijn woorden terug. Bij een ITR staat dit namelijk duidelijk vermeld en ik dacht te weten dat dit bij een CTR ook zo was.

Bij een ATR wordt 98 ook aanbevolen.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

AccordTypeaRd wrote:
VTECCIE wrote:In dat geval neem ik mijn woorden terug. Bij een ITR staat dit namelijk duidelijk vermeld en ik dacht te weten dat dit bij een CTR ook zo was.

Bij een ATR wordt 98 ook aanbevolen.


Haal het aub bij een ATR niet in je hoofd om er 95 in te gooien, ze zal zeker protesteren. Een maal gebeurd bij mij door een misverstand en ik had meteen een foutmelding op de ECU.

Ik heb het bij twee andere auto's geprobeerd en het geeft geen problemen maar ik merk duidelijk bv bij rustig optrekken, stationair, enz dat de motor met 98 een stuk rustiger loopt en vloeiender oppakt. Koppel is ook hoger.

In dit geval is "duurder"= beter..
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

AIYOKU wrote:
AccordTypeaRd wrote:
VTECCIE wrote:In dat geval neem ik mijn woorden terug. Bij een ITR staat dit namelijk duidelijk vermeld en ik dacht te weten dat dit bij een CTR ook zo was.

Bij een ATR wordt 98 ook aanbevolen.


Haal het aub bij een ATR niet in je hoofd om er 98 in te gooien, ze zal zeker protesteren. Een maal gebeurd bij mij door een misverstand en ik had meteen een foutmelding op de ECU.

Ik heb het bij twee andere auto's geprobeerd en het geeft geen problemen maar ik merk duidelijk bv bij rustig optrekken, stationair, enz dat de motor met 98 een stuk rustiger loopt en vloeiender oppakt. Koppel is ook hoger.

In dit geval is "duurder"= beter..


Bedoel jij niet, "haal het niet in je hoofd om er 95 in te gooien"?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Pff, ik ben nog niet helemaal wakker zie ik, Koffie! :o ops:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Ik heb noodgedwongen een keer 95 erin moeten gooien (5 liter of zo), maar schijnbaar zat er nog genoeg 98 in de tank om het een beetje te verdunnen.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

AccordTypeaRd wrote:Ik heb noodgedwongen een keer 95 erin moeten gooien (5 liter of zo), maar schijnbaar zat er nog genoeg 98 in de tank om het een beetje te verdunnen.


heb dit ook één keer moeten doen. Dat was op de eerste dag dat ik de auto had en vanaf den haag naar huis reed. kás leeg die tank en er kwam maar geen benzine pomp, ik zweten. komt er een shell maar die hebben natuurlijk geen 98. noodgedwongen een liter of 10 95 erin gegooid en mooi met 100 km/h naar de eerste de beste andere pomp gereden en hem vol gegooid
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

De CTR mag minimaal RON95, ikzelf tank BP ultimate, tuurlijk merk ik geen voelbaar verschil maar dat kan omdat ik nooit 95 heb getankt.
Je hoeft als je overstapt van bv. 95 naar 98 niet je ecu te resetten, deze zal uiteindelijk zichzelf aanpassen maar door het te resetten doet ie dat sneller.
Hoe resetten? Onder de motorkap fuse nr. 6 even 30sec eruit halen en dan weer terug zetten.
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

slydawg wrote:De CTR mag minimaal RON95, ikzelf tank BP ultimate, tuurlijk merk ik geen voelbaar verschil maar dat kan omdat ik nooit 95 heb getankt.
Je hoeft als je overstapt van bv. 95 naar 98 niet je ecu te resetten, deze zal uiteindelijk zichzelf aanpassen maar door het te resetten doet ie dat sneller.
Hoe resetten? Onder de motorkap fuse nr. 6 even 30sec eruit halen en dan weer terug zetten.

Okee, maar als ik dus 3 keer een volle tank vul met BP werkt het ook?(heb 2 linker handen, dus doe het liever zo :) )

Wil het wel eens proberen. Maar als ik toch geen verschil merk, zie ik het voordeel niet zo :)

Andre
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Het verschil zal misschien niet duidelijk merkbaar zijn maar je blok zal er zeker niet slechter van lopen. Zal mischien zelfs beter reageren op het gaspedaal.
Het is maar wat je zoekt, bedoel je met verschil verschil in vermogen, dat je sneller gaat of zo?
Ik wil gewoon een gezonde motor, uiteindelijk helpen alle kleine details.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

mijn ervaring met bp ultimate is net als die andere civic rijder op zandvoort dat je zon 50km verder komt op een tank!
En das niet niks!
Locked